GUTAMI failliet

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
Plaats reactie
philippe_d
Senior lid
2
Installatie Land: België

GUTAMI failliet

Bericht door philippe_d »

Ik kreeg vandaag volgend bericht van de Provincie West-Vlaanderen (Groepsaankoop West-Vlaanderen).
Beste philippe_d,

Jij installeerde een tijd geleden zonnepanelen via de groepsaankoop van de Provincie West-Vlaanderen. Jouw installatie werd in orde gebracht door Gutami.
We willen je graag op de hoogte brengen over recente feiten die mogelijk voor jou ook belangrijk zijn. Gutami vroeg vorige week het faillissement aan wegens een financiële tegenslag.

Wat betekent dit voor jou?
We begrijpen dat dit nieuws vragen bij je oproept. Daarom willen we je graag meegeven dat dit nieuws voor jou op dit moment geen gevolgen heeft. Jouw installatie is volledig in orde en gekeurd.

De Provincie West-Vlaanderen blijft beschikbaar
Als je installatie goed werkt, hoef je verder niets meer te doen. Indien dat niet het geval is of wanneer je in de toekomst nog vragen hebt over de werking van jouw installatie, kan je hiervoor de groepsaankoop contacteren. Wij zoeken mee met jou naar een gepaste oplossing.
Goed om weten: de gebruikte producten (zonnepanelen, omvormer en eventueel thuisbatterij) vallen allemaal onder fabrieksgarantie, waarop het faillissement van Gutami geen invloed heeft. Deze garantie ligt namelijk bij de fabrikant zelf.

Heb je nog vragen?
Stuur ons een e-mail of bel ons op het gratis nummer 0800 26 829 (maandag tot vrijdag tussen 9 en 17 uur). Wij blijven voor je klaar staan: voor, tijdens en na de aankoop.

Met vriendelijke groeten,

Namens de deputatie van de Provincie West-Vlaanderen
Jurgen Vanlerberghe
Gedeputeerde voor Klimaat en Energie
Dat nieuws roept inderdaad vragen op:
  • Ik heb een FoxESS omvormer. Ik vraag me af hoe dat met garantie werkt. Voor zover ik weet heeft FoxESS geen aanspreekpunt in België. De "Nederlandse" website is gewoon een vertaling en de helpdesk zit in China :oops: .
  • moet ik nu een lokale installateur zoeken die met deze omvormer overweg kan, of zou ik beter een installateursaccount of toegang vragen voor mijn omvormer?
Het is nu al de 2de keer dat de Provincie West-Vlaanderen mij dit lapt: de vorige keer met de groepsaankoop voor energie (Vlaamse Energieleverancier (VEL) is ook failliet gegaan :oops: .
Panelen: 15 Phono solar 400Wp mono (6 kWp)
Richting: Z-O 136°(of -44° t.o.v. Z.)
Dakhelling: 30°
Omvormer: FOX H1-5.0E hybride (5 kW)
Installatie: 14-02-2023 (Gutami - groepsaankoop prov. West-Vl.)
janus
Site Admin
Site Admin
16
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: GUTAMI failliet

Bericht door janus »

moet ik nu een lokale installateur zoeken die met deze omvormer overweg kan, of zou ik beter een installateursaccount of toegang vragen voor mijn omvormer?
Er moet nog niets omdat hij immers nog functioneert.
Je kan alvast een lokale installateur zoeken maar er is geen garantie dat die nog bestaat als je hem over x jaar nodig hebt.
Je kan wel een login vragen voor de omvormer maar wat wou je daar mee gaan doen dan?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
luc.de.smedt
Senior lid
3

Bericht door luc.de.smedt »

Alles heeft zijn prijs. Ook de goedkoopste.
philippe_d
Senior lid
2

janus schreef: 14 mei 2024, 17:30 Je kan wel een login vragen voor de omvormer maar wat wou je daar mee gaan doen dan?
bijvoorbeeld: firmware updates kunnen alleen door de installateur gedaan worden.
fiatuno
Senior lid
1

Bericht door fiatuno »

philippe_d schreef: 14 mei 2024, 18:01
janus schreef: 14 mei 2024, 17:30 Je kan wel een login vragen voor de omvormer maar wat wou je daar mee gaan doen dan?
bijvoorbeeld: firmware updates kunnen alleen door de installateur gedaan worden.
Beste,
De omvormer in eigen beheer nemen via een installateurslogin....dan ben je al
zeker dat als je hetzelf doet het waarschijnlijk beter doet...........de hardware is
toch leverancier gebonden garantie.......toch ??
Omvormer : Huawei Sun2000-4KTL-M1 3f
10x Bauer 400-BS-M10HBB-GG = 4000 Wp
In gebruik: 02/03/2023 Gekeurd: 20/03/2023
Batterij Huawei - SUN2000-LUNA-10KW-E0 - 450V / 600V
In gebruik: 29/12/2023 Gekeurd 10/01/2024
Sensor DTSU666-H 250A/50mA
Oriëntatie 176° Zuiden
Helling 15°
Installatie 3550 H-Z
Jaarverbruik ± 3200 kWh
$* https://uni005eu5.fusionsolar.huawei.co ... 33LF1sw3Al
ColdFusion
junior lid

Bericht door ColdFusion »

philippe_d schreef: 14 mei 2024, 16:44 Ik kreeg vandaag volgend bericht van de Provincie West-Vlaanderen (Groepsaankoop West-Vlaanderen).
Beste philippe_d,

Jij installeerde een tijd geleden zonnepanelen via de groepsaankoop van de Provincie West-Vlaanderen. Jouw installatie werd in orde gebracht door Gutami.
We willen je graag op de hoogte brengen over recente feiten die mogelijk voor jou ook belangrijk zijn. Gutami vroeg vorige week het faillissement aan wegens een financiële tegenslag.

Wat betekent dit voor jou?
We begrijpen dat dit nieuws vragen bij je oproept. Daarom willen we je graag meegeven dat dit nieuws voor jou op dit moment geen gevolgen heeft. Jouw installatie is volledig in orde en gekeurd.

De Provincie West-Vlaanderen blijft beschikbaar
Als je installatie goed werkt, hoef je verder niets meer te doen. Indien dat niet het geval is of wanneer je in de toekomst nog vragen hebt over de werking van jouw installatie, kan je hiervoor de groepsaankoop contacteren. Wij zoeken mee met jou naar een gepaste oplossing.
Goed om weten: de gebruikte producten (zonnepanelen, omvormer en eventueel thuisbatterij) vallen allemaal onder fabrieksgarantie, waarop het faillissement van Gutami geen invloed heeft. Deze garantie ligt namelijk bij de fabrikant zelf.

Heb je nog vragen?
Stuur ons een e-mail of bel ons op het gratis nummer 0800 26 829 (maandag tot vrijdag tussen 9 en 17 uur). Wij blijven voor je klaar staan: voor, tijdens en na de aankoop.

Namens de deputatie van de Provincie West-Vlaanderen
Jurgen Vanlerberghe
Gedeputeerde voor Klimaat en Energie
Dat nieuws roept inderdaad vragen op:
  • Ik heb een FoxESS omvormer. Ik vraag me af hoe dat met garantie werkt. Voor zover ik weet heeft FoxESS geen aanspreekpunt in België. De "Nederlandse" website is gewoon een vertaling en de helpdesk zit in China :oops: .
  • moet ik nu een lokale installateur zoeken die met deze omvormer overweg kan, of zou ik beter een installateursaccount of toegang vragen voor mijn omvormer?
Het is nu al de 2de keer dat de Provincie West-Vlaanderen mij dit lapt: de vorige keer met de groepsaankoop voor energie (Vlaamse Energieleverancier (VEL) is ook failliet gegaan :oops: .
Beste,

Hebt u hier al een oplossing voor gevonden?
Met andere woorden en andere installateur die u verder helpt..

Wij hebben ok via gutami laten plaatsen in 2022, maar de app van de omvormer werkt niet meer, en waar kunnen wij eigenlijk terecht met problemen..

Zo iets moet je vooraf weten en niet als er zich een probleem voordoet..

Senna
SamSmith
Senior lid
2

Bericht door SamSmith »

Zolang de omvormer goed werkt, lijkt het me nogal een overbodige/dure kost om een andere installateur te zoeken die de app op orde komt zetten.
Installateur slimme laadpalen Vlaamse Ardennen - Gent.
ColdFusion
junior lid

SamSmith schreef: 02 jun 2024, 20:30 Zolang de omvormer goed werkt, lijkt het me nogal een overbodige/dure kost om een andere installateur te zoeken die de app op orde komt zetten.
Goh, ik wil niet weken/maanden met een probleem zitten als dat er is.
Ik zoek gewoon een adres, waar ik me eventueel kan melden bij een panne.
En om eerlijk te zijn maakt de kost mij totaal niet uit.. Die rekening maakt ieder voor zichzelf natuurlijk.

Nu is dit niet noodzakelijk en kan ik op het gemak te tijd vrij maken om een eventuele hulplijn te zoeken.

Beter voorkomen dan genezen toch, wat is er mis met een mogelijke firma te hebben?
janus
Site Admin
Site Admin
16
Contacteer:

Bericht door janus »

Zoek even wat installateurs in jouw buurt en bel ze morgen eens op.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

ColdFusion
junior lid

janus schreef: 02 jun 2024, 20:55 Zoek even wat installateurs in jouw buurt en bel ze morgen eens op.
Installateur van andere merken dan?
Want Foxess kan ik geen installateurs vinden, vandaar de vraag..
janus
Site Admin
Site Admin
16
Contacteer:

Bericht door janus »

Als Foxess geen installateurs meer heeft in BE/NL heeft zoeken geen zin en moet je er rekening mee houden dat je de omvormer moet vervangen als hij defect gaat.
.

ColdFusion
junior lid

janus schreef: 02 jun 2024, 22:02 Als Foxess geen installateurs meer heeft in BE/NL heeft zoeken geen zin en moet je er rekening mee houden dat je de omvormer moet vervangen als hij defect gaat.
Duidelijke reactie, bedankt 👍 hopen dat hij lang meegaat dan 🤦‍♂️
philippe_d
Senior lid
2

ColdFusion schreef: 02 jun 2024, 20:40 Goh, ik wil niet weken/maanden met een probleem zitten als dat er is.
Er is in de UK een actieve community van FoxESS gebruikers.
Forum: https://foxesscommunity.com/
Facebook: https://www.facebook.com/groups/1484193918629452 (6.300 leden)
Iemand van FoxESS UK zelf neemt ook regelmatig deel aan de discussies of beantwoordt vragen ...
janus schreef: 02 jun 2024, 22:02 Als Foxess geen installateurs meer heeft in BE/NL heeft zoeken geen zin en moet je er rekening mee houden dat je de omvormer moet vervangen als hij defect gaat.
Beetje overdreven vind ik. De fabrieksgarantie blijft gewoon bestaan, ook als de installateur failliet.
Je kan FoxESS direct contacteren: [email protected]
Er is ook een Nederlands telefoonnummer: +31 77 204521-0

Maar het zou inderdaad fijn zijn als de Provincie (als organisator van de groepsaankoop) voor een oplossing zou kunnen zorgen (vb onderhandelt met een installateur die service overneemt) ??
ColdFusion
junior lid

philippe_d schreef: 02 jun 2024, 23:58
ColdFusion schreef: 02 jun 2024, 20:40 Goh, ik wil niet weken/maanden met een probleem zitten als dat er is.
Er is in de UK een actieve community van FoxESS gebruikers.
Forum: https://foxesscommunity.com/
Facebook: https://www.facebook.com/groups/1484193918629452 (6.300 leden)
Iemand van FoxESS UK zelf neemt ook regelmatig deel aan de discussies of beantwoordt vragen ...
Beetje overdreven vind ik. De fabrieksgarantie blijft gewoon bestaan, ook als de installateur failliet.
Je kan FoxESS direct contacteren: [email protected]
Er is ook een Nederlands telefoonnummer: +31 77 204521-0

Maar het zou inderdaad fijn zijn als de Provincie (als organisator van de groepsaankoop) voor een oplossing zou kunnen zorgen (vb onderhandelt met een installateur die service overneemt) ??
Bedankt Philippe voor de zeer uitgebreide reactie :tu: hier kan ik zeker mee verder 👌🏻.
Ik ga morgen zeker en vast de groepsaankoop contacteren aangezien zei de selectie maken, en aanraden om met een bepaalde firma in zee te gaan.
Dat Nederlands nummer probeer ik ook eens + het forum bekijk ik ook.

Een welgemeende dankuwel.

Groetjes!
Perslek
Donateur
Donateur
4

Bericht door Perslek »

luc.de.smedt schreef: 14 mei 2024, 17:31 Alles heeft zijn prijs. Ook de goedkoopste.
Of ze zijn gewoon met het geld weg of hebben (vul maar zelf in)....Dit is weer een voorbeeldje dat in België alles kan....Maar ook in het buitenland is dit schering en inslag...
Plaats reactie

Terug naar “Installateurs”