Problemen latento XXL

Vertel alles over uw zonneboiler installatie.
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
Tom 35
lid
11
Installatie Land: Maak keuze

Problemen latento XXL

Bericht door Tom 35 »

Hey,

Ik heb een latento XXl doorstroomboiler met zonnecollectoren en bijverwarmen via cv ketel staan en sinds deze zomer merk ik dat het vat onderaan veel meer warmte heeft dan bovenaan.

Normaal zou bovenaan de meeste warmte moeten zitten dacht ik of op zijn minst gelijkaardig, nu heb ik beneden bij manier van spreken 85° en boven amper 50.. Zelfs in de topmaanden van de zomer krijg ik niet meer warmte daar in.
Mijn vloeistofniveau in het vat is goed.

Er wordt als medium olie gebruikt om de warmte te transfereren van mijn zonnecollectoren naar mijn latento, ik heb een kleine lek gehad dus vermoed dat die zal moeten bijgevuld worden. De leverancier die deze geplaatst heeft is ondertussen met pensioen, die zaak is overgedragen maar tja, systeem is +10j en die man heeft nog niks verdiend aan mij dus zal even geduld moeten hebben denk ik.

Anderzijds, dit zou normaal geen effect mogen hebben op de warmteverdeling in het vat zou ik denken..
Iemand enig idee ? Het dood water misschien te oud/lang er in zodat deze moet leeg gemaakt worden en terug gevuld worden ?

Mijn warm water is dus niet echt warm, meer dan laten we zeggen 45gr krijg ik dat niet.. Ik heb ook geen zin om die boiler tot 65gr gaan te stoken op gas, dat kan de bedoeling niet zijn natuurlijk...

Bedankt alvast voor jullie inzichten
janus
Site Admin
Site Admin
15
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: Problemen latento XXL

Bericht door janus »

Warmte stijgt dus is het wel zeer vreemd dat jouw warmte onderaan blijft zitten.
Of het vat moet niet volledig gevuld zijn, kun je dat controleren?
Andere reden kan zijn dat het bovenste gedeelte sterk afgekoeld wordt, b.v. door een circulatieleiding?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tom 35
lid
11
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Tom 35 »

Hey Janus,

ja het vloeistofniveau kan ik elektronisch checken en dat is in orde.
Ik volg je inderdaad dat normaal warmte moet stijgen, daarom dat ik deze situatie zo vreemd vind...

Tom
janus
Site Admin
Site Admin
15
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus »

Elektronisch checken?
Is de sensor misschien defect?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Plaats reactie

Terug naar “Mijn installatie”