offerte eigen simulatie via G&D

Hier kan men ontvangen offertes laten beoordelen.
Plaats reactie
philtjens
junior lid
Installatie Land: België

offerte eigen simulatie via G&D

Bericht door philtjens »

Ik heb via G&D zelf een simulatie van mijn dak gemaakt en dit zo goed mogelijk proberen te doen door gebruik te maken van goede gebruikte materialen en toch rekening gehouden met een goede prijs in Euro/Wp.
voor de panelen gekozen voor met sunpower te werken, goede panelen en vervolgens waren de full black ook heel goedkoop in aanschaf dus vandaar voor deze gegaan.
omvormer SMA echter hebben ze voor deze simulatie een 3.0 omvormer gekozen ?
nu vroeg ik mij af als het ook mogelijk is om met deze opstelling van panelen een omvormer van 2.5 niet beter zou zijn (minder prosumentenbelasting) en SMA mag op de omvormers tot 200% overdimensioneren ?

we hebben zelf wat meer genomen omdat we aan het renoveren zijn nog steeds en verwachten wel nog meer gebruik in de toekomst (gezinsuitbereiding)

ik ken er zelf niet veel van maar dit lijkt me op zich wel een mooie opstelling en een goede prijs.
ben benieuwd naar jullie input en eventuele verbeteringen.

- aantal, merk en precies type van de panelen en het totaal vermogen in Wp of kWp = Sunpower P3 325 Wp Full Black
- aantal, merk en juist type omvormer(s), =SMA sunnyboy 3.0 ( is het mogelijk om over te gaan op 2.5 mijn voorkeur?)
- Als er meerdere omvormers zijn, verdeling van de panelen over de omvormers =niet van toepassing
- Oriëntatie en hellingshoek van de panelen. = zuidgericht helling 15°
- type dak en dakbedekking. = Plat dak bedekking roofing
- schaduw of niet en van wanneer tot wanneer. = in de zomermaanden geen schaduw (heb in het midden van mijn dak een schoorsteen van 66x66x82 cm hoogte wat misschien wel ergens in de loop van de dag ergens schaduw kan veroorzaken afhankelijk van hoe de panelen geplaatst worden)
- montagesysteem =flexroof 15°
- aangeboden garanties = sunpower panelen 25 jaar garantie op energie en defecten omvormer SMA 10 jaar garantie
- Gaat het om een fabrieksgarantie, van de installateur of via verzekeraar? =(onduidelijk als dit fabriekant garantie of instaleur garantie is, niet vermeld in offerte word nagevraagd)
- eigen stroomverbruik Dag/Nacht of Piek/Dal. = 2000KW
- Type aansluiting (1 of 3 fazen) = 1
- Net met N? (zie hieronder voor uitleg) = niet bekend met dit vraagteken dus ?
- Afstand van dak tot omvormer en en kabeldiktes (ivm verliezen - deze twee gegevens alsmee de twee volgenden zijn absoluut noodzakelijk). = moet nog gecontroleerd worden ( heb deze simulatie zelf via een tool van hun website gemaakt ) kabels gaan via schoorsteen de berging in naar de zekeringkast ik vermoed dat dit een 6 meter zal zijn ongeveer
- Afstand van omvormer tot verdeelkast en kabeldiktes = moet nog gecontrollerd worden ( heb deze simulatie zelf via een tool van hun website gemaakt ) dit zal een maximum lengte van 2 meter zijn maar de omvormer kan ook naast de zekeringkast komen op te hangen nog.
- Is de 253V test al gedaan? = nee
- Wat waren de resultaten van de metingen? Zie uitleg Wiki: https://www.zonstraal.be/wiki/PV_instal ... iciteitnet =
- Lokatie (gemeente en/of provincie) = maaseik 3680
- geschatte opbrengst in kWh/jaar =Voor deze installatie van 3.575 Wp geldt een verwachtte opbrengst van 3.458 kWh/jaar volgens PVGIS
database. Deze opbrengst is berekend aan de hand van de hellingshoek en de oriëntatie van uw panelen,
waarbij we geen rekening gehouden hebben met eventuele schaduwvorming op uw panelen.

Voor de Belgische beoordelingen: Helaas nu weer actueel
- netbeheerder =fluvius
- elektriciteit leverancier = engie groene stroom

- En als laatste natuurlijk de prijs in Euro/Wp en excl. BTW = 1,25€ /Wp exclusief btw (inclusief btw is 1.26)

Het is niet de bedoeling om meer dan 2 offertes tegelijk te laten beoordelen.

Onvolledige offertes kunnen wij spijtig genoeg niet beoordelen.

Overweeg A.U.B om iets voor het forum te Afbeelding als je goed wordt geholpen.
Haxormse
Donateur
Donateur

Re: offerte eigen simulatie via G&D

Bericht door Haxormse »

G&D komt 15 sept plaatsen bij ons :D
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus »

Voor de duidelijkheid wat is G&D en hun tool?
En over hoeveel Wp/panelen gaat het?
Een 1fase net heeft altijd een N
SMA 10 jaar garantie
SMA geeft standaard maar 5 jaar, let dus op.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
philtjens
junior lid

Bericht door philtjens »

Haxormse schreef: 31 jul 2020, 14:25 G&D komt 15 sept plaatsen bij ons :D
Hadden ze nog plaats over ? Via u topic ben ik ook op hun website gaan kijken.

Prijzen zijn goed vind ik nu een gesprek plannen om ze thuis de situatie eens te laten bekijken. 👍
philtjens
junior lid

Bericht door philtjens »

janus schreef: 31 jul 2020, 14:55 Voor de duidelijkheid wat is G&D en hun tool?
En over hoeveel Wp/panelen gaat het?
Een 1fase net heeft altijd een N
SMA 10 jaar garantie
SMA geeft standaard maar 5 jaar, let dus op.
G&D is de firma.
Zij hebben op hun website een tool waar je alle gegevens moet ingeven afmetingen van dak de orientatie en helling. Eventuele objecten dan zelf type paneel en omvormer kiezen, huidig jaarlijks verbruik en dan kan er zelf gekozen worden welk type paneel en omvormer en berekend dat programma telt dan uit hoeveel panelen er nodig zijn en hoeveel watt de omvormer hier bij past.

Sorry inderdaad de aantallen vergeten het zou gaan om 11x 325kw panelen.
Goed voor 3575kw op jaarbasis

1 fase is het zowiezo dus N zoals gij zegt is het dan ook.

En bij hun offerte stond vermeld omvormer SMA 10 jaar vandaar ook de keuze anders was ik misschien meer geneigd naar een omniksol omvormer omdat deze standaard 10 jaar garantie hebben.
Haxormse
Donateur
Donateur

Bericht door Haxormse »

Voor dit jaar zitten ze wel vol .
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus »

Dan is inderdaad een 2.5kW omvormer voldoende.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
philtjens
junior lid

Bericht door philtjens »

Haxormse schreef: 31 jul 2020, 18:32 Voor dit jaar zitten ze wel vol .
Verdomme das spijtig.
Dan moet ik weer verder zoeken 🙄
Zou wel pas voor op het laatste van het jaar zijn bij ons dus misschien jopelijk als er iemand weg valt op dat ze ons nog er tussen kunnen proppen.

In de offerte stond ook vermeld plaatsing 2021 maar dat is telaat helaas
philtjens
junior lid

Bericht door philtjens »

janus schreef: 31 jul 2020, 19:31 Dan is inderdaad een 2.5kW omvormer voldoende.
Dat dacht ik inderdaad .
Zal alleen nog moeten verder zoeken ze zitten voor dit jaar als volgeboekt naar het schijnt.
Plaats reactie