welk paneel zouden jullie kiezen?

Hier kan u vragen stellen over merken, specifieke panelen of omvormers. Iedereen is vrij om zijn ervaringen door te geven.
Plaats reactie
icy666
Installatie Land: België

welk paneel zouden jullie kiezen?

Bericht door icy666 » 06 nov 2019, 15:55

Dag iedereen,

ik heb de voorbije weken verschillende installateurs over de vloer gehad en nu is het een keuze maken van welk paneel ik zou kiezen.
Ons huis is een bungalow woning in een L vorm. Waarvan het grootste dak ZO ligt en het andere deel ZW ligt.
Nu dacht ik van een deel ZO en een deel ZW te leggen om zo al een beetje klaar te zijn voor zo veel mogelijk eigen verbruik te hebben als de meter niet meer terugdraaid over 15j.
1 nadeel aan het ZO dak is dat er aan de overkant van de straat bomen staan die vanaf de herfst toch wel wat schaduw geven, ZW dak heeft geen schaduw.
Allebij de daken zijn ongeveer 25 a 30% hellingshoek.
Ik zoek een installatie die tussen de 3900 en 4000 kWh opbrengt per jaar.
De panelen die mijn interesse hebben zijn:
- Sunpower p19 320wp
- LG neon2 black 325wp
- Bauer 305wp (glas glas paneel)
- Honeywell 305wp
Allemaal gaven ze de Solaredge omvormer.
Allemaal liggen ze ongeveer in de zelfde prijscatagorie als je hun berekening van het aantal kwh/jaar mag geloven.
Wat is jullie ervaring met een van deze panelen?
De Sunpower panelen lijken mij een van de interessanste panelen. Alleen het bedrijf hun financiele toestand is niet geweldig heb ik gelezen.
En hoeveel kWh tellen jullie per kWp bij een installatie? Woon in Beringen(Belgie)

Zonnige groeten,
Michael

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: welk paneel zouden jullie kiezen?

Bericht door janus » 06 nov 2019, 16:37

Voor de kWh te berekenen kun je het beste JRC gebruiken, voor twee dakvlakken moet je wel 2 keer de berekening doen.

Handiger is dan PvCalc maar die geeft iets teweinig opbrengst aan.

Wat de panelen betreft denk ik dat er tussen de genoemde merken weinig verschil zit.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

DaRkMaN_FX
Master lid
Installatie Land: België
Contacteer:

Re: welk paneel zouden jullie kiezen?

Bericht door DaRkMaN_FX » 06 nov 2019, 20:14

Ik zou keuze maken tussen de Sunpower & LG panelen.
Dan kijken wat de totale kost is van iedere installateur en waar je het beste gevoel bij hebt.

Laat anders uw offertes eens nakijken in de juiste topic mocht je nog twijfelen.
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

Plaats reactie