SUNNYPORTAL Logboek

Hier kan u een beschrijving geven van uw installatie, met alle informatie & foto's die u wenst (panelen, omvormer, oriëntatie, wanneer geïnstalleerd, installateur, foto's, etc etc), evenals updates over de installatie (opbrengst, onderhoud, mijlpalen, etc).
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
dimitri.hofman
Installatie Land: België

SUNNYPORTAL Logboek

Bericht door dimitri.hofman » 11 jul 2019, 15:02

Hallo,

Zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met het Sunnyportal van SMA.

Ik zie in mijn logboek verschillende fouten opduiken maar ik vind weinig informatie wat deze fouten betekenen.

Zo zie ik bijvoorbeeld vrij regelmatig de fout "Netstoring" voorbijkomen, maar dat is wel een vlag die een heel brede lading dekt.

Ben niet echt een kenner maar ik heb de indruk dat de installatie niet voortdurend op vol vermogen werkt maar heel vaak terugschakelt naar een lager vermogen.
De outputcurve op het portal vertoont meestal een vrij grillig verloop terwijl ik zou verwachten dat dit een meer gelijkmatig uitzicht zou hebben.

groeten,

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: SUNNYPORTAL Logboek

Bericht door janus » 11 jul 2019, 16:05

Welkom,
Ik heb je vraag even verplaatst naar het juiste onderwerp.

Heb je geen dag grafiek die je hier kan posten en meer info over de panelen en omvormer?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

DaRkMaN_FX
Master lid
Installatie Land: België
Contacteer:

Re: SUNNYPORTAL Logboek

Bericht door DaRkMaN_FX » 11 jul 2019, 16:40

Geef ook even de foutcoudes door die je ziet.
Sommige kan je negeren en andere zijn dan weer belangrijk.
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

Plaats reactie