Go-Solar

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
Plaats reactie
gertc
Installatie Land: België

Go-Solar

Bericht door gertc » 09 jul 2019, 12:30

Heeft er hier iemand ervaring met de installateur 'Go-Solar' (het vroegere WaasSolar, als ik me niet vergis)?

Wellicht had ik die vraag beter enkele maanden geleden gesteld, want ondertussen is het kalf verdronken...

Op 12 maart tekenden we een contract bij hen, met voorziene levering '10-12 weken na contractdatum' - dus eind mei of begin juni.
In mei heb ik geïnformeerd wat de status was, en er werd mij gezegd dat de plaatsing vermoedelijk de eerste helft van juni ging zijn.
Een datum konden ze niet geven, want ze plannen nooit verder dan één week... :eek: Planning in de bouwsector wordt dikwijls gewijzigd, dat weet ik wel, maar gewoon GEEN planning??
Toen de eerste helft van juni voorbij was, klonk het dat ze een 'kleine achterstand hadden door het weer'.
Ondertussen zijn we wéér een maand verder. Vrijdag hoorde ik dat ze misschien deze week zouden langskomen, maar dat konden ze nog niet bevestigen want de planning voor de week was (vrijdagmiddag!!) nog niet gemaakt. Indien ze niet deze week komen, zal het voor ergens na het bouwverlof zijn. Dat is dus ten vroegste 5 augustus, 21 weken na bestelling - als ze komen, want een datum of belofte krijgen we nog altijd niet. Het heet nu 'een ongelukkig toeval dat het bouwverlof begint' :?: Erg vreemd om bouwverlof als 'toeval' te bestempelen - en al helemaal geen excuus voor werken die eigenlijk al een maand achter de rug hadden moeten zijn.

Daar komt nog boven op dat er ook nog een kleine herstelling aan het dak nodig was. Volgens de verkoper geen probleem, hun mensen zouden dat tijdens de plaatsing wel oplossen. Dat is ook per mail bevestigd - enkel om 24 uur later herroepen te worden. Daarvoor moeten we een andere dakwerker laten komen - op dezelfde datum als de plaatsing. Welke datum? Dat kunnen we niet zeggen...

Blijkbaar moet je bij Go-Solar dus wachten en stand-by blijven tot het hun belieft om eens langs te komen...

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Go-Solar

Bericht door janus » 09 jul 2019, 14:23

Hier ook al berichten gehad dat ze de boel nog niet in orde hadden en geen kennis van het materiaal wat ze plaatsen.
Kun je je offerte eens posten, dan kijken wij die na.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

gertc
Installatie Land: België

Bericht door gertc » 09 jul 2019, 16:13

Ik heb hier niet alle gegevens bij mij, maar ik zal al geven wat ik wel weet:
- aantal, merk en precies type van de panelen en het totaal vermogen in Wp of kWp = 14 panelen SUNPOWER type P19 400 Wp, dus 5600 Wp
- aantal, merk en juist type omvormer(s), = 1 SolarEdge SE4000HD WAVE, 14 power optimizers P500
- Als er meerdere omvormers zijn, verdeling van de panelen over de omvormers = N/A
- Oriëntatie en hellingshoek van de panelen. = 7 panelen orientatie 200° helling 45°, 7 panelen orientatie 110° helling 45°
- type dak en dakbedekking. = Hellend dak, dakpannen
- schaduw of niet en van wanneer tot wanneer. = weinig of geen schaduw
- montagesysteem = 'De panelen worden op het pannendak gemonteerd door middel van inox (RVS) verstelbare dakhaken in combinatie met aluminium draagrails. De dakpannen worden onderaan uitgeslepen om een waterdichte verbinding te garanderen'
- aangeboden garanties = 10 jaar dakdichtheid, interventie bij storing binnen 2 werkdagen, 25 jaar fabrieksgarantie op de panelen, vermogensgarantie 92% na 25 jaar, fabrieksgarantie 12 jaar op de omvormer, fabrieksgarantie 25 jaar op power optimizers
- Gaat het om een fabrieksgarantie, van de installateur of via verzekeraar? = fabrieksgarantie
- eigen stroomverbruik Dag/Nacht of Piek/Dal. =
- Type aansluiting (1 of 3 fazen) =
- Net met N? (zie hieronder voor uitleg) =
- Afstand van dak tot omvormer en en kabeldiktes (ivm verliezen - deze twee gegevens alsmee de twee volgenden zijn absoluut noodzakelijk). =
- Afstand van omvormer tot verdeelkast en kabeldiktes = 1 of 2 meter, kabeldikte onbekend
- Is de 253V test al gedaan? = nee
- Wat waren de resultaten van de metingen? Zie uitleg Wiki: https://www.zonstraal.be/wiki/PV_instal ... iciteitnet =
- Lokatie (gemeente en/of provincie) = Mechelen
- geschatte opbrengst in kWh/jaar = 4816 kWh/jaar

Voor de Belgische beoordelingen: Helaas nu weer actueel
- netbeheerder = Iverlek
- elektriciteit leverancier = Essent

- En als laatste natuurlijk de prijs in Euro/Wp en excl. BTW = 1,35 €/Wp excl BTW

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 09 jul 2019, 16:42

Beetje vreemd dat ze de opbrengst zo laag inschatten :roll:
Je gaat ruim over de 5000kWh normaal gesproken.
Zie ook PvCalc (die ook al te weinig berekend)

Verder krijg je natuurlijk dure panelen en omvormer dus wat dat betreft is de prijs wel reëel, of dat nodig was is weer een andere vraag.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Plaats reactie