extra installatie nu valt oude omvormer uit

Hier kan u vragen stellen over merken, specifieke panelen of omvormers. Iedereen is vrij om zijn ervaringen door te geven.
Plaats reactie
DaRkMaN_FX
Master lid
Installatie Land: België
Contacteer:

Re: extra installatie nu valt oude omvormer uit

Bericht door DaRkMaN_FX » 03 mei 2019, 11:31

alias1964 schreef:
02 mei 2019, 19:42
Slapende honden niet wakker maken. Dat schreef Janus.
Vandaag in de brievenbus een brief van Fluvius met vraag voor bijkomende info.
Ze vroegen om hen het eendraadsschema te bezorgen alsook het gelijkvormigheidsattest afgeleverd door Synergrid.

Ik ben benieuwd
Dit is normaliter werkt voor uw installateur.
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

YveST3
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door YveST3 » 03 mei 2019, 15:00

alias1964 schreef:
24 mar 2019, 13:03
De nieuwe bijkomende installatie bestaat uit 10 panelen van 335 Wp elk. (dus 3350 in totaal). De omvormer is een Sunny Boy 3.0.
De keurder is gepasseerd, alles blijkt OK. Dus ook aangemeld bij Fluvius. Kwestie van alles correct te registeren.
Normaal als de installatie aangemeld geweest is bij Fluvius moeten die schema en Synergrid attest toch al hebben
PV1 : 14 X 250 Canadian Solar - 3500 wp - SMA SB 3000 HF - Dak : Zuid 185° - 45°helling - 15/02/2011
PV2 : 8 x NSP300 mono full black ZO 147° + 6 NSP300 mono full black ZW 237° - 4200 wp - Omnik 3K-TL2 - Dak 40° helling - 22/01/2018

alias1964
lid

Bericht door alias1964 » 03 mei 2019, 19:03

hoi,
de installateur ben ik zelf. Ik had de panelen aangekocht via solarwinkel.
Met deze alles overlopen wat ik al had liggen. Dus volgens hem kon die uitbreiding. Geen probleem volgens hem.
Nu solar assistance is gepasseerd is alles in orde.
enkel nu de 'goedkeuring' van fluvius nog zien.
Ik heb dat gelijkvormigheidsattest ondertussen via Synergrid website.
Eendraadsschema heb ik opgestuurd.
Ik ben benieuwd of ze gaan zeggen dat ik te veel op mijn dak heb liggen.

alias1964
lid

Bericht door alias1964 » 17 mei 2019, 19:43

yes, yes, yes,...
niet verwacht maar vandaag twee mail gekregen van Fluvius: de installatie is voor hen OK.

Een mail met volgende boodschap:
Op 13.03.2019 meldde u de plaatsing van een lokale productie-installatie met injectie op EAN ........
We laten u graag weten dat uw productie-installatie conform de technische normen is. We hebben deze informatie dan ook opgenomen in onze databank.
U kunt nu, als uw lokale productie-installatie hiervoor in aanmerking komt, aanspraak maken op groenestroom- en / of warmtekrachtcertificaten

De tweede mail met als boodschap:
Beste J...,
We hebben je nieuwe of uitgebreide installatie G1..... voor zonnepanelen gelegen te ..... in ....... goed geregistreerd.
Je kunt terecht op het portaal voor zonnepanelen (groenemeterstanden.eandis.be) om je nieuwe groenemeterstanden in te geven of om je persoonlijke gegevens te bekijken en aan te passen. Bovendien krijg je toegang tot de geregistreerde meterstanden van je groenestroommeter en de financiële informatie over je groenestroomcertificaten. Uiteraard is deze informatie volledig veilig en enkel zichtbaar voor jou.
Je kan gebruik maken van je huidige account op het Fluvius-portaal voor zonnepanelen:
• Je gebruikersnaam is: m......
• Je kan de gegevens van je installatie ....... hier raadplegen.
Via Log in kun je inloggen op het Fluvius-portaal. Tip: voeg deze inlogpagina toe aan de favorieten van je browser, zo vind je altijd snel de weg terug.
Wij wensen je veel succes met je zonnepanelen.

Dus ook al produceer ik toch best wel te veel voor een monofase aansluiting... het is goedgekeurd.
Alleen vraag ik mij nu af op basis van die tweede mail: mag ik voor die tweede installatie nu ook stroomcertificaten aanvragen?? Mijn eerste installatie is aangesloten op de teller. De tweede natuurlijk niet.
Uit de mail van Fluvius lijk ik af te leiden dat ik een bijkomende teller kan plaatsen voor de bijkomende panelen die ik heb geplaatst, met recht op groencertificaten. Of vergis ik me??
Het zou wel straf zijn als dat zo is. Maar als het zo is, dan gaat daar rap een tweede teller bijkomen.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 17 mei 2019, 19:46

Dat zal zeker niet gelijk zijn aan de certificaten van je eerste installatie ;-)
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

alias1964
lid

Bericht door alias1964 » 17 mei 2019, 19:56

deju... Ik ga het toch eens navragen bij Fluvius wat ik daarvan moet denken. Wat bedoelen ze.
Ne mens kan maar proberen hé.
En nu wordt het nog interessanter als we subsidie krijgen voor de batterijen. Ga ik toch overwegen om dat ook binnen te halen.
Geen prosumententaks meer. wat ik door de dag teveel maak, gebruik ik 's avonds dan wel zelf terug.
Dan nog een elektrisch autoke dat twee richtingen uit kan me de batterijen ... en we zijn gesteld...

Plaats reactie