Omnik / loskoppelen van het net

Plaatst hier uw vragen en opmerkingen over omvormers
Plaats reactie
teddytejero
Installatie Land: België

Omnik / loskoppelen van het net

Bericht door teddytejero » 08 dec 2018, 10:07

Kan ik mijn omnik 1.5 (8 x boviet 240 w) vervangen door een omnik 2.0 en bv 2 panelen extra bijplaatsen ?

Als ik een aparte voeding voor mijn omvormer voorzie ... bv via de buren. Kan ik ik dan door de hoofdschakelaar van het net uit te schakelen zelf stroom op mijn kringen zetten om tijdens afwezigheid enkele pompen en bv 1 diepvries te laten draaien als de zon schijnt ? Blijkbaar zou je met een kleine generator hetzelfde kunnen doen als de stroom zou uitvallen en kan je dan bv toch de pompen van de CV laten draaien :-)

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Omnik / loskoppelen van het net

Bericht door janus » 08 dec 2018, 12:53

Kan ik mijn omnik 1.5 (8 x boviet 240 w) vervangen door een omnik 2.0 en bv 2 panelen extra bijplaatsen ?
Als je de installatie opnieuw laat keuren en aangeeft is er geen probleem.
Maar misschien is dat nieteens nodig, heb je meer info over de helling en de orientatie van de panelen?
Als ik een aparte voeding voor mijn omvormer voorzie ... bv via de buren. Kan ik ik dan door de hoofdschakelaar van het net uit te schakelen zelf stroom op mijn kringen zetten om tijdens afwezigheid enkele pompen en bv 1 diepvries te laten draaien als de zon schijnt ? Blijkbaar zou je met een kleine generator hetzelfde kunnen doen als de stroom zou uitvallen en kan je dan bv toch de pompen van de CV laten draaien
Wat wil je hiermee bereiken want waarom zou je de teller van de buren willen laten terugdraaien of stroom laten leveren voor jouw diepvriezer?
Even buiten het feit om dat ze daar vermoedelijk niet mee gaan instemmen en eigenlijk verboden is.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Plaats reactie