storing op mijn omvormer

Hier kan u een beschrijving geven van uw installatie, met alle informatie & foto's die u wenst (panelen, omvormer, oriëntatie, wanneer geïnstalleerd, installateur, foto's, etc etc), evenals updates over de installatie (opbrengst, onderhoud, mijlpalen, etc).
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
Edver
Installatie Land: België

storing op mijn omvormer

Bericht door Edver » 08 nov 2018, 11:40

Hallo
Ben nieuw op dit forum,mijn installatie ( nieuw van april 2018 ) bestaat uit 14 "blauwe"panelen en een omvormer van 3200 W van SAJ.
Heb dit jaar,nu ongeveer 7 maand,al een mooie opbrengst van +/- 2600 Kwh en de beginstand van de meter teller is al meer dan 900 Kwh terug gedraaid t.o.v. de beginstand op 1 januari dit jaar.
We hebben deze installatie laten plaatsen via groepsaankoop georganiseerd door de provincie Antwerpen.
Nu maandag sprong de verlies stroom schakelaar van de volledige woning,van de omvormer was de zekering ook gesprongen,na een reset en terug koppeling met het net sprong deze terug met het geluid van een "zware" kortsluiting.
Heb de installatie af gezet en installateur verwittigt, tot nu nog geen reactie gekregen.
Zijn er nog mensen met zulke ervaringen / tegenslagen ?
Eddy

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: storing op mijn omvormer

Bericht door janus » 08 nov 2018, 12:24

Dat zijn dingen die kunnen gebeuren en daar dient de garantie voor.
Hou ons op de hoogte wat het probleem was.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Edver

Bericht door Edver » 08 nov 2018, 12:29

Bedankt voor Je reactie,zo dra ik meer weet post ik het.
Spijtig dat ik dit forum niet vroeger gevonden heb.
Grtjs
Eddy

Edver

Bericht door Edver » 14 nov 2018, 10:33

Deze morgend is er een technieker van SAJ een nieuwe omvormer komen plaatsen,dit zou een fabricagefout zijn en is al eens voor gekomen.
De omvormer had een vrij sterke verbrandings geur !
De meter is nu al terug vlotjes aan het terugdraaien,dus terug tevreden.
Is er een manier om "gratis" de dubbel tijds meter te laten vervangen door een enkele ?
De nieuwe digitale meters zijn onderweg (na meer dan 25jaar ontwikkelen en testen ! ) maar dat is nog niet voor morgen.
Edd

DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX » 14 nov 2018, 10:52

Edver schreef:
14 nov 2018, 10:33
Deze morgend is er een technieker van SAJ een nieuwe omvormer komen plaatsen,dit zou een fabricagefout zijn en is al eens voor gekomen.
De omvormer had een vrij sterke verbrandings geur !
De meter is nu al terug vlotjes aan het terugdraaien,dus terug tevreden.
Is er een manier om "gratis" de dubbel tijds meter te laten vervangen door een enkele ?
De nieuwe digitale meters zijn onderweg (na meer dan 25jaar ontwikkelen en testen ! ) maar dat is nog niet voor morgen.
Edd
Neen
Gratis kan enkel op vraag van de DNB of als er een "rem" op je meter zit (dus niet terug draait).
Het vervangen is nu een pak goedkoper geworden, dacht ergens tussen de 62 en 85 € incl btw.
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

Plaats reactie