Solar century

Hier graag ervaringen over verschillende merken PV's
Plaats reactie
Zeramed
junior lid
Installatie Land: België

Solar century

Bericht door Zeramed » 09 okt 2018, 19:47

Iemand ervaring met solar century?
Zijn zonnepanelen die verkocht worden met Ikea.

Bas
Master lid

Re: Solar century

Bericht door Bas » 10 okt 2018, 10:36

is volgens mij geen merk van panelen maar een soort installateur

"Hoe werkt het partnership met Solarcentury? Koop ik bij IKEA of bij Solarcentury?

IKEA en Solarcentury zetten zich tot het uiterste in om zonne-energie makkelijk te maken voor de klanten. IKEA heeft Solarcentury gekozen om het IKEA zonnepanelenaanbod te leveren. Samen hebben we pakketten geselecteerd die zijn afgestemd op je woning en je budget. De installatie wordt van a tot z door Solarcentury beheerd en je koopt je systeem bij hen. Solarcentury verzorgt ook de dienst na verkoop. "

ik ben er persoonlijk geen fan van. ik vind geen datasheets van de zonnepanelen, dus wat krijg je op je dak? verder werken ze met onderaannemers, dus wie ga je nu echt over de vloer krijgen? en goedkoper zijn ze op het eerste zicht ook niet.

Lokale installateur met ervaring vind ik de beste keuze.

waldonk
Master lid

Bericht door waldonk » 10 okt 2018, 11:59

Mijn zonnepanelen komen van Sanisolar een ondertussen falliet bedrijf. Die liet ook de installatie plaatsen door een onderaannemer en dat waren Roemenen. Als je iets niet correct vond, dan verstonden ze ineens geen letter Nederlands. Ook schreef die onderaannemer met dubbbel krijt. Er werd vanuit Sanisolar zelfs gedreigd met een rechtzaak om de laatse (volgens mij heel onterechte) faktuur betaald te krijgen.

Dus moraal van het verhaal, behoed u voor onderaannemers waarmee ik niet wil zeggen dat dit bij Solarcentury ook zo is.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX » 10 okt 2018, 12:23

Naar mijn mening zijn de prijzen van "Ikea" panelen vrij hoog en kan je beter bij een lokale installateur horen die alles van a tot z zelf in beheer heeft / zelf de werken doet.
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

Plaats reactie