aanschaf

Alles over de elektrische fiets
Plaats reactie
toska
Donateur
Donateur
9
Installatie Land: België
Contacteer:

aanschaf

Bericht door toska »

Ben van zin om me in de lente van 2019 een elektrische fiets aan te schaffen,welk merk raden jullie me aan?

toska
janus
Site Admin
Site Admin
16
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: aanschaf

Bericht door janus »

Waar dient de fiets voor?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
toska
Donateur
Donateur
9
Contacteer:

Bericht door toska »

Aangezien ik nog 5 jaar dien te werken, zou ik hem daarvoor al gebruiken doe dagelijks heen en weer 16km en verder zou ik hem gebruiken om eens een fietstocht te doen.Merk als het woensdagavond is en ik rij naar huis toe dat mijn benen niet meer mee willen
tja als je alle dagen op je benen staat is het logisch dat ze vermoeid worden, daardoor zou zo een fiets een verlichting mee brengen?
Koidream
Master lid
7

Bericht door Koidream »

Alles hangt af van het budget dat je ter beschikking hebt of wat je wil uitgeven aan een E-Bike.
Zelf hebben we hier 2 Merida's staan, die intensief gebruikt geweest zijn, maar die na een fietsongeval op stal staan en nog nauwelijks op de baan komen.
Het merk "Merida" op zich zijn we wel tevreden over.
Disclaimer: mijn antwoorden zijn louter informatief en niet altijd 100% correct. Voor specifieke vragen of situaties raad ik aan om professionele of officiële bronnen te raadplegen.
toska
Donateur
Donateur
9
Contacteer:

Bericht door toska »

Mij gaat het niet over een budget daar wil ik gerust in spenderen heb al eens rondgeneusd bij een handelaar voor een fiets die 45 km per uur kan gaan, kostprijs rond de 4000 euro voor mij niet teveel maar wat er aan vast hangt is er toch wat teveel aan
bijvoorbeeld een verzekering jaarlijks, een helm en op het fietspad niet mogen rijden?
Koidream
Master lid
7

Bericht door Koidream »

- Een helm is sowieso aan te raden.
- Waarom zou je niet op het fietspad mogen rijden? https://www.fietsersbond.be/speedpedelec
- Verzekering is voor de meeste speedelecs niet meer van toepassing. zie link hierboeven en vriend Google. Indien deze wel verplicht zou zijn, over welk bedrag spreken we dan? Enkele euro per maand. Dat moet wel lukken voor een fiets van 4.000 euro denk ik dan...

Bedenking: Waarom een Speedelec? Wil je echt op 20 minuten op je werk staan?
Ik deed dagelijks 33 km 's morgens en 33 's avonds. Een enkele rit duurde 1u06 op een gewone elektrische fiets.
Disclaimer: mijn antwoorden zijn louter informatief en niet altijd 100% correct. Voor specifieke vragen of situaties raad ik aan om professionele of officiële bronnen te raadplegen.
toska
Donateur
Donateur
9
Contacteer:

Bericht door toska »

oke dat valt dan nog mee ik rij ongeveer 20 minuten voor 8km naar mijn werk, maar zoals ik al zei als we half in de week zijn willen mijn benen niet meer mee, en dan doe ik 30 minuten over en ben bekaf dat ik me even moet gaan neerleggen.Daarom een aanschaf tot zo,n een fiets maar welke merken zijn de goede en de batterij vind ik ook wel belangrijk? wat ik wel al vernomen heb door een handelaar in fietsen dat een middenmotor aangeraden is wat denken jullie hier dan van?
belangrijkste voor mij is
1 merk
2 batterij
3 voor-midden-achter motor

mvg
Koidream
Master lid
7

Bericht door Koidream »

1. blijf weg van de "witte" produkten en ga voor een merk. Koga, Merida, Gazelle, Batavus,...
2. Zolang het Lithium Ion is zit je goed https://www.wieleke.be/informatiebatterijen.html
3. Middenmotor
stegero
VZW erelid
VZW erelid
11

Bericht door stegero »

Volledig akkoord met Koidream.
Blijf weg van chineze brol, of "Aldi-fietsen"
In ieder merk zullen er wel kopers zijn die niet tevreden zijn over hun fiets. Ga voor een Bosch-motor als ge voor een middenmotor gaat. Koop zeker geen voorwielmotor. Een achterwielmotor hoort ge nooit. Kiezen uit een ketting of een riem. Schijfremmen of hydraulische remmen...
En nu een boom kiezen uit het bos, door zoveel mogelijk te testen, want wat goed is voor mij is daarom niet goed voor jou. Andere houding, andere been-romplengte enz...
Lid nr 47 van zonstraal.be/vzw
Power to the people!
toska
Donateur
Donateur
9
Contacteer:

Bericht door toska »

Alleszins geen witte producten ik zie naar geen euro dus, het zal al een middenmotor aandrijving zijn met achteraan wiel versnellingen
maar het merk daar ben ik nog niet aan uit.
en inderdaad de grote van de fiets word gemeten (rechtstaand en ze meten vanop de grond tot aan je kruis) daaraan bepalen ze welke maat van fiets je hebben moet

Mvg
steefjeqv
lid
11
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door steefjeqv »

Hey,

Inderdaad, zeker een middenmotor nemen.
Ik gebruik een Scott E Sub Evo 10 met een automatische naafversnelling.
Deze fiets gebruikt het Steps systeem van Shimano, maar andere merken (o.a. Merida) bieden dit ook aan.

Wat ik een beetje mis bij mijn fiets is een geveerde voorvork.

Succes ermee.

Grts,
Steven
6xMitsubishi PV-UJ230GA6-Enphase M215-O:220°-helling 20°
Koidream
Master lid
7

Bericht door Koidream »

Geveerde voorvork, naafdynamo, Stuur met "horens" en schijfremmen voor en achter zijn voor mij een must.
Gixxer21
junior lid
7

Bericht door Gixxer21 »

Ik ben wel tevreden van de automatische versnellingen op mijn elektrische fiets.

Voor de rest, Bosch midden motor is perfect en een goede batterij natuurlijk.
toska
Donateur
Donateur
9
Contacteer:

Bericht door toska »

Nu heb ik al wel wat info aangezien het niet voor morgen is, kom ik er zeker later weer op terug

bedankt al voor jullie reactie,s waardeer dat enorm

Mvg ;-)
HvdW
Senior lid
10
Installatie Land: Nederland

Bericht door HvdW »

Ik zou kiezen voor een middenmotor en achter een mooie Shimano Nexus 8 versnelling, geveerde voorvork en de winkel vragen om hem net iets sneller af te stellen (30km/u), accu achter de zadelbuis (Kalkhoff) of op de schuine buis (de meeste Merida's) ivm gewichtsverdeling (niet onder de bagagedrager)
Mij bevalt Shimano Steps uitstekend.
Vrijheid is niet iets wat je neemt, maar wat je de ander geeft.
Plaats reactie

Terug naar “Fiets”