En dat terwijl een tijd terug de desbetreffende DNB bij hoog en laag beweerde dat hij niet in staat was om bewerkingen op tellerstanden uit te voeren en een technieker stuurde om het dag/nacht tarief om te schakelen naar dag door de meter te vervangen tegen een veel te dure prijs.YveST3 schreef: Dus 1-1=0, en daarom noemen ze dat een slimme meter, behalve dat dat niet in de meter gebeurd maar wel in de computer van de leveranciers
Publicatie compensatieregeling zonnepanelen (15 jaar)
- bruma
- Master lid
- 11
- Installatie Land: Maak keuze
Re: Publicatie compensatieregeling zonnepanelen (15 jaar)
- Fanatix
- Senior lid
- 6
- Installatie Land: België
Weet er iemand indien je na 1 juli zonnepanelen plaatst, je automatisch een digitale meter ontvangt.
Gaat dit gratis zijn? Het is een beetje vaag, zonnepanee eigenaar krijgen het gratis. (Gaat dit on huidige of toekomstige), wie bouwt of renoveert mag 270 euro ophoesten.
Gaat dit gratis zijn? Het is een beetje vaag, zonnepanee eigenaar krijgen het gratis. (Gaat dit on huidige of toekomstige), wie bouwt of renoveert mag 270 euro ophoesten.
- janus
- Site Admin
- 15
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
Als de netbeheerder de meter komt vervangen is het altijd gratis.
Als je er zelf om vraagt moet je wel betalen.
Als je er zelf om vraagt moet je wel betalen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
- Reppiepeppie
- VZW erelid
- 11
Tis te zeggen... iedereen zal dit toch zien op zn electriciteitsrekening? Kostprijs wordt doorgerekend a 16eu/jaar zo las ik in de gazetten... juist?
- Fanatix
- Senior lid
- 6
En stel volgende situatie, ik heb nu vb. Een 3kw omvormer met 3kwp installatie die dus nog 15j terug kan draaien.
In 2021 installeer ik een tweede installatie nog eens 3kw omvormer en 3kwp panelen. Hoe kan de digitale meter onderscheid maken tussen wat terugdraait en wat niet?
Anders laat je de eerste installatie 100% terugdraaien. (Voor s nachts en winter verbruik) en de tweede installatie voor onmiddelijk eigengebruik.
Zo bespaar je ook nog eens prosumententarief.
Zou dit kunnen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In 2021 installeer ik een tweede installatie nog eens 3kw omvormer en 3kwp panelen. Hoe kan de digitale meter onderscheid maken tussen wat terugdraait en wat niet?
Anders laat je de eerste installatie 100% terugdraaien. (Voor s nachts en winter verbruik) en de tweede installatie voor onmiddelijk eigengebruik.
Zo bespaar je ook nog eens prosumententarief.
Zou dit kunnen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- janus
- Site Admin
- 15
- Contacteer:
Ik snap niet wat je bedoelt, ongeacht wat je plaatst zal de datum van de eerste installatie bepalend zijn voor de 15 jaar dat je van de terugdraaiende teller mag genieten.
Daarna zal er een andere regeling gelden.
Daarna zal er een andere regeling gelden.
.
- Fanatix
- Senior lid
- 6
Dit als een veronderstelling. Voor 2020 kan je installatie terugdraaien. De installaties vanaf 2021 waarschijnlijk niet meer, maar zal je een vergoeding krijgen voor wat je teruggeeft aan het net.
Dus als je 2 installaties hebt, 1 met terugdraaiende teller en 1 zonder terugdraaiende teller, hoe zal de meter het verschil zien? Of heeft deze de mogelijkheid om meerdere injecties te registreren?
Dus als je 2 installaties hebt, 1 met terugdraaiende teller en 1 zonder terugdraaiende teller, hoe zal de meter het verschil zien? Of heeft deze de mogelijkheid om meerdere injecties te registreren?
- janus
- Site Admin
- 15
- Contacteer:
Je kan geen twee verschillende tarieven hebben, of je werkt volgens de methode met een terugdraaiende teller (Zijn eigenlijk 2 telwerken 1 voor injectie en 1 voor gebruik ) of je krijgt een vergoeding voor de injectie
.
- bruma
- Master lid
- 11
Mijn interpretatie op de vraag:
Indien je nu een installatie hebt met terugdraaiende teller dan weet je tot wanneer dit is, datum van in productie stelling + 15 j en tot eerste jaarafrekening die erop volgt .
Zet je een installatie bij dan volgt deze de planning van de eerste tot de identieke data van de eerste.
- Reppiepeppie
- VZW erelid
- 11
Yes, dat zei de Fluvius installateur me ook toen ie kwam nachtteller uitschakelen: oudste keuring (elke nieuwe installatie dient gekeurd) telt.
Op mijn vraag “wat als ik een oudere reeds sinds 2011 draaiende installatie verhuis van mn vorige woning naar huidige woning waar net n nieuwe installatie op ligt? Deze moet herkeurd worden? En wat is dan de oudste installatie voor de 15j? En behoud ik gsc?” Kon ie niet antwoorden
Op mijn vraag “wat als ik een oudere reeds sinds 2011 draaiende installatie verhuis van mn vorige woning naar huidige woning waar net n nieuwe installatie op ligt? Deze moet herkeurd worden? En wat is dan de oudste installatie voor de 15j? En behoud ik gsc?” Kon ie niet antwoorden
- Bas
- Master lid
- 7
Voor de terugdraaiende teller telt volgens mij steeds de oudste installatie, dus 2011. Je behoudt gsc mits je de installaties gescheiden houdt. Dus aparte omvormer en productieteller voor de installatie met gsc.
- Reppiepeppie
- VZW erelid
- 11
Zeker? Op een nieuw adres moet ie toch herkeurd worden?
- Bas
- Master lid
- 7
Ik zie niet wat een herkeuring met verlies gsc te maken zou hebben.
Voor zekerheid: 078/35.35.34 (Fluvius)
Voor zekerheid: 078/35.35.34 (Fluvius)
- Reppiepeppie
- VZW erelid
- 11
Voor de gsc inderdaad niet. Dat weet ik. Tgaat me om de 15j terugdraaiende teller. Loopt die bij verhuis nog 6 jaar (ook mijn nieuwe 2019 installatie) of toch ook 15j.
Idd ik bel ze eens
Idd ik bel ze eens
- Bas
- Master lid
- 7
Ik denk dat Fluvius voor de tt geen onderscheid kan maken tussen verschillende installaties, dus als er 2 installaties op dezelfde aansluiting geplaatst worden, pakken ze de oudste installatie?
Laat het zeker weten als je antwoord hebt van Fluvius, ik zou het ook wel willen weten. Al denk ik niet dat deze situatie in de praktijk zoveel zal voorkomen. Verplaatsen van panelen is bijna nooit een goed idee.
Laat het zeker weten als je antwoord hebt van Fluvius, ik zou het ook wel willen weten. Al denk ik niet dat deze situatie in de praktijk zoveel zal voorkomen. Verplaatsen van panelen is bijna nooit een goed idee.