Ik heb een gigantische boekhouding-file, maar heb getracht een overzichtelijk uitrekseltje te maken:
balans.PNG
Onze huidige wagen heeft een vergelijkbaar rijplezier (pk) en aankoopprijs als de nissan leaf 40kw
Onze huidige wagen is aan vervanging toe wegens grote kosten. Indien ik hem inruil, gaat hij recht naar het oostblok en krijg ik er nog 9000 euro voor.
Ik moet dus sowieso een nieuwe wagen kopen binnen afzienbare tijd.
Hierboven wordt ook nog eens geen rekening gehouden met het jaarlijks onderhoud en die is bij een e-car nagenoeg nihil in tegenstelling tot mijn huidige diesel.
Er wordt ook nog geen rekening gehouden met een mogelijke premie voor de batterij...
Identieke vaste kosten als meterhuur, taksen e.a. heb ik weggelaten omdat ze in beide situaties evenveel bijdragen tot de kost en voor nagenoeg iedereen hier gelijk is.
Tel zelf maar uit welk bedrag ik elk jaar kan spenderen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"NASA spent millions of dollars inventing the ball-point pen so they could write in space. The Russians took a pencil. ― Will Chabot"
Bi-directionele meter...
!!! WARNING !!! Do not try this at home without knowledge! Stap niet onbezonnen over op een bi-directionele meter. Leer eerst je verbruik en verbruikspatroon kennen.