ik weet niet welke ik moet nemen

Hier kan u vragen stellen over merken, specifieke panelen of omvormers. Iedereen is vrij om zijn ervaringen door te geven.
Plaats reactie
Marius
junior lid
Installatie Land: Nederland

ik weet niet welke ik moet nemen

Bericht door Marius » 03 sep 2017, 12:10

hallo, ik wil graag zonnepanelen plaatsen, en het hoogste rendement halen maar er zijn gewoon zoveel merken, ik zat te denken aan sunpower x22-360 ik weet dat ze een keer zo duur zijn als de andere panelen maar haal ik met deze het meeste rendement? ik kan ongeveer 8 panelen kwijt. ik heb al verschillende offertes laten maken maar iedere winkel hebben hun eigen merk en dat willen ze wel graag verkopen, ik wil gewoon goeie dingen doen, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: ik weet niet welke ik moet nemen

Bericht door janus » 03 sep 2017, 12:20

Welkom.
ik zat te denken aan sunpower x22-360 ik weet dat ze een keer zo duur zijn als de andere panelen maar haal ik met deze het meeste rendement?
Dit soort hoogrendement panelen geven meer vermogen terwijl de afmetingen van de panelen kleiner of gelijk is dan een "normaal" paneel.

Ze worden dus aangeraden als je weinig plaats hebt op je dak en veel wilt opwekken.

Om te kijken of het voor jouw interessant is zal je je verbruik, oriëntatie en helling van je dak eens moeten geven.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tevreden over het forum, overweeg een donatie

Marius
junior lid

Bericht door Marius » 03 sep 2017, 12:28

bedankt voor je bericht zo snel. ons verbruik ligt altijd rond de 3700, oriëntatie is zuidelijk helling van mn dak weet ik zo niet maar dat is gewoon gunstig als het gewoon mooi weer is heb ik vol op zon op mijn dak.

DaRkMaN_FX
Master lid
Installatie Land: België
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX » 03 sep 2017, 13:25

Helling maakt veel verschil in opbrengst. Best even kijken op je bouwplan.

Oriëntatie kan je bepalen met rmGoogle compass. Of even de zonnekaart van Tommelein raadplegen
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus » 03 sep 2017, 13:43

Of even met een gradenboog naar de zolder lopen om te helling op te meten ;-)
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tevreden over het forum, overweeg een donatie

japio
Master lid
Contacteer:

Bericht door japio » 03 sep 2017, 20:55

Plaats hier eens een offerte met de prijs per Wp, op dit moment lopen de prijzen voor HR en de low budget weer flink uit de pas.
SolarEdge gecertificeerd dealer

franckyjaques
Installatie Land: België

Bericht door franckyjaques » 05 sep 2017, 19:29

Van een echte verdeler van sunpower kopen , dan heb je alle garanties , dus officiële verdeler en verkoper

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie