Zelfbouwpakketten en instalateurs /wat ligt op jouw dak?

Vraag hier uw offerte aan voor zonneboilers.
Plaats reactie
sjot
7
Installatie Land: België

Zelfbouwpakketten en instalateurs /wat ligt op jouw dak?

Bericht door sjot »

Ik ben al enige tijd wat aan het rond kijken voor een zonneboiler+ colectoren en merk op dat er gigantische prijsverschillen zitten op de zonne colectoren (vacum buis colecter type heatpipe) soms wel tot 500 eu per paneel (zelfde prestatie)(vergelijking gebeurd op basis van gj/m2).Hetzelfde geld voor cv ketels kan vershil opziten van meer dan 1200 eu voor hetzelfde rendement maar gewoon een ander merk.

Ik ben dus opzoek naar waar voor men geld (zou ongeveer voor +- 12m2 aan zonnecolectoren willen plaatsen)

nu merkte ik op dat er enkele nederlandse firma s doe het zelf pakketen aanbieden....
echter zegt de Belgische wetgeving dat ik enkel een premie kan krijgen indien de instalateur een certificaat heeft.(wil dit dan zeggen dat een nederlandse instalateur geen Belg kan bedienen(mbt premie?))
kan ik als nog de installatie zelf plaatsen en een premie krijgen door een onafhankelijk instalateur (iemand die niet aan een merk gebonden is) mijn installatie te laten keuren?indien ja waar vind ik een onafhankelijk instalateur?

En wat gebeurd er met mijn 6% btw tarief die ik heb (renovatie project) indien ik een instalateur uit nederland vraag of een bouwpaket koop ; kan ik deze ook aan 6% btw kopen? of moet ik gewoon de 21% btw betalen?

Wat ligt er op jouw dak van zonnecollector?
hoelang al ? welk merk ? iemand ervaringen met bouwpakketten?
janus
Site Admin
Site Admin
16
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: Zelfbouwpakketten en instalateurs /wat ligt op jouw dak?

Bericht door janus »

Welkom.

De keuze is simpel denk ik, of je neemt een DHZ pakket betaald 21%btw en ontvangt geen premie.

Of

Je laat het uitvoeren door een gecertificeerde installateur betaald 6% btw? en ontvangt de premie.
Welke nationaliteit de installateur heeft doet niet ter zake, als hij maar aan de voorwaarden voldoet.

Ik heb mijn zonneboiler zelf het dak opgesleurd 6 jaar geleden maar twijfel of ik ooit nog een nieuwe ga kopen wegens te weinig rendement.

Zie ook onze Wiki voor meer info
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Bj0rn
Master lid
9
Installatie Land: België

Re: Zelfbouwpakketten en instalateurs /wat ligt op jouw dak?

Bericht door Bj0rn »

janus schreef: 05 jun 2017, 22:46 Welkom.

De keuze is simpel denk ik, of je neemt een DHZ pakket betaald 21%btw en ontvangt geen premie.

Of

Je laat het uitvoeren door een gecertificeerde installateur betaald 6% btw? en ontvangt de premie.
Welke nationaliteit de installateur heeft doet niet ter zake, als hij maar aan de voorwaarden voldoet.

Ik heb mijn zonneboiler zelf het dak opgesleurd 6 jaar geleden maar twijfel of ik ooit nog een nieuwe ga kopen wegens te weinig rendement.

Zie ook onze Wiki voor meer info
Of

Optie 3: the best of both worlds (*), je neemt een erkend RESCERT installateur onder de arm, doet de installatie grotendeels zelf, de keuring door de installateur en komt toch in aanmerking voor de premies.

(*) ik verwacht de offerte deze week. Pas dan krijg ik enig zicht of het de moeite loont om daadwerkelijk een zonneboiler te plaatsen.
2009 PV - 2014 EV - 2018 ESS - 2020 ZB - 2022 DM & dynamisch tarief - 2024 WP
Plaats reactie

Terug naar “Offertes Zonneboilers aanvragen”