Wie kent er Europesolar?

Hier kan u vragen stellen over merken, specifieke panelen of omvormers. Iedereen is vrij om zijn ervaringen door te geven.
Plaats reactie
BartS
Installatie Land: België

Re: Wie kent er Europesolar?

Bericht door BartS » 02 mei 2016, 08:51

ChrisSor schreef:Mijn woning is nog niet opgeleverd nog aan het bouwen. Dus alles gaat er sowieso terug af. SOD mag blij zijn dat ik alles zitten uitzoeken hebben voor hen. Eerst geloofden ze me niet.
Hallo,

Zou je mij de gegevens van die SOD-firma kunnen geven aub?

Ik ben ook opgelicht geweest door Europesolar en zou graag klacht indienen, maar het lijkt mij interessanter als ik dit samen zou kunnen doen met deze firma.

Bedankt!

Vriendelijke groeten,

BartS

ChrisSor

Bericht door ChrisSor » 16 sep 2016, 13:11

Ter info zag volgende klacht op test aankoop website:

https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 0059026-50

BoarderX

Bericht door BoarderX » 08 dec 2016, 10:50

Waw, Dit alles klinkt maar al te bekend in de oren...

Letterlijk alles wat hier op dit topic staat heb ik ook meegemaakt met die vent!!!

Als iemand gebundeld actie wil ondernemen, gelieve mij zeker te contacteren!

Ook deed ik navraag in zijn woonomgeving en tal van mensen braakten hun walging uit.
Verschillende bedrijven die leverden aan hem hebben nog geld tegoed. Ook die waren nog op zoek naar een manier om die paling te villen.

Dit is een oplichter pur sang.

Mijn verhaal voor wie het interesseert, uittreksel van ingebrekestelling:
De mensonteerende verwijten die hij terugstuurt bespaar ik dit forum liever..

De opgemaakte offerte (met uitvoeringsbedrag ad €8xxx alles uitgevoerd), werd herleid tot een bedrag van €7xxx (overigens door u ook bevestigd in laatste mail), dit mits cliënt bepaalde werken zelf zo uitvoeren te weten ::
o Solar kabels trekken van dak tot aan omvormer
o Kabelgoten voorzien
o Hangen omvormer
o Aansluitingen in kast
Deze werken werden uitgevoerd.

Het is zelfs zo dat cliënt extra werken heeft uitgevoerd, dit gezien u in gebreke bleef bepaalde werken uit te voeren die normaal voor U bestemd waren o.a. installeren van 2 van de 6 dak rails . Tevens diende cliënt alle rails terug uit te lijnden, dit gezien deze eerder krom werden vastgezet door uw installateur.

Verder diende U voor het leggen van de panelen maar 1 werkkracht te voorzien, dit gezien mijn cliënt, samen met een door hem aangebrachte externe hulp voor het aangeven zou meegeholpen hebben, dit alles teneinde de werken vlot te kunnen laten verlopen gezien het niet respecteren door van het vooropgestelde tijdsschema. Uiteindelijk heeft U dan plots zelf de panelen willen leggen zonder de hulp van, en dit zeer tegen de zin van mijn cliënt op een moment dat mijn cliënt uit werken was . Het is op te merken dat tijdens deze werken het materiaal van mijn cliënt blijkbaar werd gebruikt en dat er 2 Knipex tangen ontvreemd waren uit de materiaalkar van mijn cliënt. 1 tang is ondertussen reeds terug in het bezit van mijn cliënt, doch de ontbrekende Knipex papegaaibektang(groot model) moet nog teruggegeven worden.
Mijn cliënt merkt op dat het geleverde werk door hemzelf zeker een ganse dag in beslag genomen heeft, zonder nog te spreken over de extra verplaatsingen die erbij kwamen. Ten onrechte probeert u dit te minimaliseren.

Mijn cliënt kan niet anders dan vaststellen dat U in gebreke blijft de werken uit te voeren volgens de overeenkomst en volgens de regels van de kunst.

Met huidig schrijven wordt U formeel aangemaand per kerende de werken aan de PV-installatie gelegen te xxxxx conform de gemaakte afspraak onmiddellijk verder te zetten en ze volledig perfect te voltooien volgens de regels van de kunst en goed vakmanschap, in het bijzonder :

- In het kader van de offerte werd afgesproken dat U zou leveren 5400Wp (21x260W ET solar all black). Na tweemaal van uw kant geprobeerd te hebben mijn cliënt andere panelen aan te prijzen , is hij uiteindelijk de derde maal op uw aanbod ingegaan om Recom black panther 250W panelen te laten plaatsen. Er wordt evenwel formeel opgemerkt dat mijn cliënt slechts inging op uw voorstel om de werken vooruit te krijgen, dit gezien U na 2 maanden nog altijd niet in staat bleek ET solar te kunnen leveren (alhoewel dit vrij verkrijgbaar moet zijn bij diverse handelaars).

- Volgens de offerte diende de installatie afgewerkt te zijn vóór 01/08/2014! Mijn client is met de wijzing naar 250 W enkel en alleen akkoord gegaan mits geen vermogen verlies zou geleden worden. Echter hebt u maar 21x250W gelegd wat op 5250Wp uitkomt. Toen cliënt u attent maakte op dit feit beloofde u alsnog een paneel te leveren wat op heden nog niet gebeurd is. U wordt dan ook gesommeerd dit paneel bijkomend te leveren.

- Verder is het zo dat mijn cliënt opmerkt dat er een oplossing zal dienen voorzien te worden n.a.v. de ligging van de panelen wegens enkele probleemzones met schaduw. U stelde voor tijdelijk beschaduwde panelen op een aparte kring te plaatsen zodat ze verder geen invloed hebben op de werking van de rest van de installatie. Evenwel bleek deze opstelling niet te werken, omdat de omvormers niet kunnen functioneren met de weinige spanning van 4 panelen die ze krijgen. Uiteindelijk hangt U ze dan maar allemaal in serie maar dit is zeker geen aanvaardbare oplossing, dit gezien bijna de helft van de PV installatie enkel werkt tussen 10:30 en 14:30 en dit op een zuid gelegen dak. Dit alles gebeurde zonder de toestemming van mijn cliënt omdat die uit werken was. Dat was net het punt van de klant om dit te vermijden en U blijft dus in gebreke om een afdoende oplossing te bieden, daar waar mijn cliënt begrijpelijker wijze 98 %, zijnde de maximumcapaciteit eruit wil halen, wat hem trouwens ook voorgespiegeld werd door u als haalbaar.
- Aangezien de installatie + 5000Wp is moet, indien mogelijk, (en dit is mogelijk) het vermogen over 3Fasen verdeeld worden.
o Mijn cliënt heeft U als installateur de kans gegeven een alternatief aan te bieden mits geen rendementsverlies. U bood 2x Delta 3300w aan, wat echter bij aansluiting niet bleek te werken (zelfs na herhaalde pogingen van uzelf). Het uitsplitsen van het vermogen naar 2 omvormers trekt het rendement van de installatie zeker naar beneden. Daarna blijkt dat, na wat technisch huiswerk van mijn cliënt, deze opstelling over gedimensioneerd was.
Het rendement van de omvormers op de huidige PV installatie is zwaar ondermaats. U moest overtuigd worden van de technische feiten maar legde die naast U neer ¸vermoedelijk om uw stock te kunnen slijten. 6600W omvormer vermogen is veel te zwaar voor 5250W PV vermogen wat zeer slecht algemeen rendement heeft.
o On the record: een omvormer in België en Nederland moeten licht onder gedimensioneerd zijn t.o.v. de PV installatie om goed te kunnen werken. Bewijzen kunnen nogmaals aangevoerd worden.

- Na herhaalde pogingen met de Delta 3300 heeft U besloten een 3F 5200TL toestel te plaatsen van het praktisch onbekende merk ATEN. Echter worden solar kabels door mijn cliënt bengelend aangetroffen en niet in de reeds voorziene kabelgoten. (het is evident dat dit niet door de keuring zal geraken) Dit toestel functioneerde maar dit is niet wat mijn cliënt voor ogen had en wat in de offerte werd opgenomen. Daarenboven is het bedrijf ******/ATEN failliet en kan er dus geen 10j garantie gegeven worden zoals beloofd op offerte. Deze gegevens hebt U aan mijn cliënt niet medegedeeld en mijn cliënt heeft dit zelf na lang zoeken op het internet moeten vinden. U deed alsof uw neus bloede, mijn cliënt tilt daar bij evident zeer zwaar aan en voelt zich in zijn vertrouwen misbruikt. Mijn client is daar niet mee akkoord. met dit merk ATEN.
- U biedt een nieuwe optie uit bestaande stock: 2 x FRONIUS omvormers, maar na technische controle door mijn cliënt (wat nooit zou moeten) blijkt ook hier dat deze omvormers zelden zullen werken. Gewezen op de technische feiten geeft U dit met tegenzin toe. Ook hier geen 10j garantie.
- Maar blijkbaar wil u niet inzien dat cliënt wenst te bekomen wat in de offerte werd aangeboden en u schuift opnieuw de Delta’s naar voor als optie!?Namens mijn cliënt merk ik u formeel op dat de offerte spreekt van omvormer max 98% rendement en keuze uit SMA, Delta en Danfoss

- Door uw houding laat u mijn cliënt als consument deze keuze niet en beperkt u blijkbaar uw aanbod door wat u op stock hebt, ongeacht of de onderdelen technisch gepast zijn.

- U blijft ook volledig in tegen de offerte vragen naar geld ten beloop van de geïnstalleerde onderdelen. De offerte is formeel dat er eigenlijk geen voorschotten moeten betaald worden.

- Mijn cliënt is formeel dat het perfecte toestel voor de installatie, de SMA tripower 5000tl-21 is. Maar blijkbaar denkt U dat het toestel tot 30% meer zal kosten dan uw huidige aangereikte opties. Mijn cliënt kan evenwel aantonen dat dit niet het geval is en kan zelfs het toestel goedkoper krijgen dan 2 x Delta 3300. U beaamt de goede prijs en U zou zelfs bij uw eigen leverancier nog +/- €30 van de prijs af krijgen. U laat mijn cliënt per SMS (kan nog voorgelegd worden) weten dat U de SMA zal bestellen en dat cliënt de sinds een week werkende ATEN + Delta’s maar moest terugbrengen. Ter goedertrouw heeft cliënt op dat punt het merendeel van het geld al gestort in de verwachting dat alles nu snel zou gaan en de keuring en afwerking zouden worden uitgevoerd.

- Maar tot grote verbazing van mijn cliënt, na het afzetten van de omvormers hoort mijn cliënt voor de rest van de week niets meer van U. Bij volgend contact pleegt U als installateur woordbreuk en zegt toch geen SMA omvormer meer te voorzien. Dit komt mijn cliënt voor als een 2de misbruik van vertrouwen.

- Er wordt akte genomen dat u in de huidige stand van het dossier blijkbaar meent dat U eenzijdig het contract kan verbreken en U lijkt aan te nemen dat U eronderuit kan door een (ondermaats) werkende installatie af te leveren. U laat niets meer van U horen. Evenwel heeft mijn cliënt tot op heden geen juiste omvormer, werkt de installatie niet en is ze niet gekeurd.

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 09 dec 2016, 00:01

Wat een lijdensweg :cry:
Innige deelneming
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 12 dec 2016, 20:59

Ondertussen is ook Europe solar FAILLIET en daarmee staan gedupeerden wederom in de kou :twisted:
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =846317080
We kunnen hier niet genoeg waarschuwen
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 12 dec 2016, 21:30

Wat een soap :evil:
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Th.
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Th. » 20 okt 2017, 16:23

Intussen actief (met dezelfde praktijken) onder Gaver Energy. Zoals bij andere dossiers is hij zelf geen zaakvoerder en heeft hij op papier dus weinig te maken met deze firma.

JohnDC
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door JohnDC » 20 okt 2017, 18:13

Het is en blijft een echte gangster, die gast. Hij weet goed genoeg wat er in Belgenland kan en niet kan. Dat is blijkbaar zijn streven...de mensen oplichten en er zelf beter van worden.
60 Pv paneeltjes Sharp (van 160 Wp) nu nog geschat op 153,60 Wp (was tweedehands-materiaal) =9216Wp
Zo goed als Zuid geplaatst, met enkel 12 paneeltjes (1 string) die schaduw zien tot 12.00 H wegens het hoofdgebouw.

Plaats reactie