Elektrische fiets Wiki
- janus
- Site Admin
- 15
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
Elektrische fiets Wiki
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
- eric.jehoul
- junior lid
- 9
- Installatie Land: België
Re: Elektrische fiets Wiki
Met een elektrische fiets rijden is niet zo vanzelfsprekend, jij gaat al rap de helft sneller. Probeer dat maar eens met je wagen!
Nu hinkt België weer achterop met zijn wetgeving. en wacht braafjes wat Europa gaat voorschrijven. Een nummerplaat op een snelle e-bike, is net als een spoiler op een motohelm. En dat moet een land leiden. Gelukkig hebben we 3 regeringen...
Nu hinkt België weer achterop met zijn wetgeving. en wacht braafjes wat Europa gaat voorschrijven. Een nummerplaat op een snelle e-bike, is net als een spoiler op een motohelm. En dat moet een land leiden. Gelukkig hebben we 3 regeringen...
- viaviavia
- Senior lid
- 11
- Installatie Land: Maak keuze
Ik dacht 6, alhoewel het er 7 zijn.eric.jehoul schreef: Gelukkig hebben we 3 regeringen...
-
- Lid Zonstraal vzw.
- 11
- Installatie Land: Nederland
Met elektrische fietsen in de sport loopt Belgie voorop!Nu hinkt België weer achterop met zijn wetgeving.
grtz,
marcelr
zonneboiler: HRSolar, 120L, DeltaSol ES met warmtefluxmeting en DL2 logger, PV: 18x Sanyo HIT-N240SE10, Kostal PIKO 4.2, logging: PVdiary, raspberry pi, zuid 166°, helling 36°.
- janus
- Site Admin
- 15
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
marcelr schreef:Met elektrische fietsen in de sport loopt Belgie voorop!Nu hinkt België weer achterop met zijn wetgeving.
grtz,
marcelr

.
- eric.jehoul
- junior lid
- 9
Laat alle nieuwe bedrijfswagens verplicht op benzine, elektrisch of op een gas rijden, dan kan de kleine arme sukkelaar zijn diesel rustig oprijden en is het milieuprobleem al degelijk aangepakt. Neem de tankkaart af van iedereen die meer dan 2000 euro netto per maand heeft! Gooi ook een honderdtal politiemensen in een anonieme wagen (en niet alleen laffe anonieme flitskarren), en verbeter met het geld dat je verdient de fietspaden. Decentraliseer de overheidsdiensten in Brussel. Verminder het aantal lichten en opstoppingen op de invalswegen en beloon carpoolen. Zorg dat meer mensen met de bus kunnen, en steun dat i.p.v. dem bedrijfswagen.
De oplossing kan zo simpel zijn, maar onmogelijk, want dat kost stemmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De oplossing kan zo simpel zijn, maar onmogelijk, want dat kost stemmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- quiller
- lid
- 9
Beste eric ik wil je al meteen uit je droom helpen... Benzinewagens stoten meer co2 uit dan diesel... diesel stoot andere zaken uit maar meer benzinewagens geeft dus een opstoot van co2... meer co2 is verhoging opwarming aarde etc...
- eric.jehoul
- junior lid
- 9
Bedrijfswagens dan alleen op gas, elektrisch, waterstof of een gratis abonnement op het openbaar vervoer?
- quiller
- lid
- 9
OF (en nu gaan we heel utopisch en controversieel) :
wagens (bedrijf of niet) enorm veel meer belasten (liefst in heel de wereld)... openbaar vervoer veel duurder maken...
Van de meerinkomst de historische schuld op onze zonnepanelen afbouwen, zonnepanelen terug zwaar subsidiëren... EN electrische fietsen voor het werk nagenoeg kosteloos maken... Kortom : goed voor het milieu, maar zoals ik al zei : zwaar utopisch...
wagens (bedrijf of niet) enorm veel meer belasten (liefst in heel de wereld)... openbaar vervoer veel duurder maken...
Van de meerinkomst de historische schuld op onze zonnepanelen afbouwen, zonnepanelen terug zwaar subsidiëren... EN electrische fietsen voor het werk nagenoeg kosteloos maken... Kortom : goed voor het milieu, maar zoals ik al zei : zwaar utopisch...
- eric.jehoul
- junior lid
- 9
daar kan ik me wel in vinden, alleen openbaar vervoer goedkoper, en meer uitbreiden.
- quiller
- lid
- 9
Nope... openbaar vervoer is ook een grote vervuiler... kortom : afbouwen die handel en allemaal met de electrische fiets... Heb je een handicap (die je belemmert met de fiets te rijden) : dan krijg je wel 'normale' tarieven op openbaar vervoer... Bekijk het als de nieuwe mindervalidenkaart in zulk een (opnieuw utopische) situatie.
- eric.jehoul
- junior lid
- 9
Enkel haalbaar als je kort bij je werk woont. Op termijn zullen de meeste mensen dan dichterbij gaan werken.
En dan kunnen we het geld dat we niet meer moeten besteden aan vervoer, afgeven aan de belastingen.
En dan kunnen we het geld dat we niet meer moeten besteden aan vervoer, afgeven aan de belastingen.
- quiller
- lid
- 9
Deels waar... We zijn allemaal (ik kijk ook in eigen boezem) gewoon 'te lui' geworden... Vroeger (veel vroeger) werkten ze 12 uur per dag minstens 6 dagen op 7 en ging men dan nog vaak 2 uur te voet of 2 uur met de fiets zelfs, om op zijn werk te geraken... En ik heb het hier niet alleen over 'de gewone werkman'... Ook de zelfstandigen zijn ziek in datzelfde bedje.... We zijn gewoon veel te veel verwend.
En ja je zou in verhouding meer aan belastingen moeten afgeven, maar daar staat tegenover dat uiteindelijk de wereld en de mensen veel gezonder zouden worden...
En ja je zou in verhouding meer aan belastingen moeten afgeven, maar daar staat tegenover dat uiteindelijk de wereld en de mensen veel gezonder zouden worden...
- verocom
- Senior lid
- 10
Openbaar vervoer is op veel industrieterreinen een ramp.
De afstand woon werk is maar 10 km en met het openbaar vervoer zou ik 2,5 uur onderweg zijn waarvan meer dan 2 te voet.
De afstand woon werk is maar 10 km en met het openbaar vervoer zou ik 2,5 uur onderweg zijn waarvan meer dan 2 te voet.
22x REC 255PE BLK 5610 Wp | SMA SB 5000TL 21 | O: 230° | H: 20°
Live at PVoutput with smappee consumption | PVDiary
Live at PVoutput with smappee consumption | PVDiary
- quiller
- lid
- 9
Vandaar een mentaliteitsverandering die zich ook opdringt... wees nu eerlijk : wat is 10km met de fiets??? We zijn gewoon (met zijn allen) te lui. Niet leuk om horen maar desalniettemin de pure waarheid.