Zonneboilers uit China
- jpals
- junior lid
- 11
- Installatie Land: België
Zonneboilers uit China
Iemand ervaring met installaties ( zonneboiler met heat pipes) uit China? Ben van plan er één te bestellen. Prijzen zijn daar 1/10 van de prijs van hier. Subsidies mogen ze houden, zal de plaatsing wel zelf doen. Moet enkel nog een selectie maken uit de vele fabrikanten daar. Er worden er blijkbaar al genoeg geplaatst, zelfs onder een andere merk naam of zonder vermelding van merk.
- sunnybeam
- Senior lid
- 11
- Installatie Land: Maak keuze
Re: Zonneboilers uit China
Ik heb een zonneboiler uit China geplaatst door een installateur van bij ons. Alles werkt perfect.
Hou rekening met invoertaxen als je alles zelf rechtstreeks koopt in China. Heb je een linkje naar zo een verkoper uit China? Ben benieuwd.
Wat ga je doen bij problemen? Ik heb liever een aanspreekpunt hier in Belgie.
Christophe
Hou rekening met invoertaxen als je alles zelf rechtstreeks koopt in China. Heb je een linkje naar zo een verkoper uit China? Ben benieuwd.
Christophe
- tcbelgium1
- Senior lid
- 11
Veel mensen staren zich blind aan de geafficheerde prijzen in China. In die prijs zit niet: de meerprijs voor 1 of 2 setjes (prijzen zijn steeds gebaseerd op volle containers) btw 21%, invoertax, overzee transport en administratiekosten, kosten lokale agent in China (exportdocs), kosten leveren haven (indien geen volledige container), kosten levering haven-thuisadres, verstevigde (houten) verpakking indien geen volle container, en meer specifiek voor dit product: geen leidingen, isolatie, koppelingen, tyfocor, vulpomp, vulset, frame voor het plat dak, dakhaken..... En niet te vergeten is de kans groot dat vacuumbuizen nog stuk aankomen.
Je zal ook niet veel aanbieders vinden die bereid zullen zijn om één setje te verkopen en als je dan al iemand vind heb je geen inzicht over de kwaliteit....als je niet weet wat je koopt. Chinezen hebben de gewoonte hun te profileren als goedkoopste tov hun concurrenten. De prijs die ze u geven is voor de basis, alles wat te maken heeft met kwaliteit betaal je extra bij (ALS je er achter vraagt want spontaan zal u dit niet aangeboden worden). Dat kan gaan van het aantal lagen verf tot de dikte van interne koperen leidingen.
Ik kan zonder overdrijven stellen dat je vaak goedkoper af bent door het te laten doen via een installateur tenzij je merk minded bent.
Je zal ook niet veel aanbieders vinden die bereid zullen zijn om één setje te verkopen en als je dan al iemand vind heb je geen inzicht over de kwaliteit....als je niet weet wat je koopt. Chinezen hebben de gewoonte hun te profileren als goedkoopste tov hun concurrenten. De prijs die ze u geven is voor de basis, alles wat te maken heeft met kwaliteit betaal je extra bij (ALS je er achter vraagt want spontaan zal u dit niet aangeboden worden). Dat kan gaan van het aantal lagen verf tot de dikte van interne koperen leidingen.
Ik kan zonder overdrijven stellen dat je vaak goedkoper af bent door het te laten doen via een installateur tenzij je merk minded bent.
10785wp, 2 zonneboiler 60 heatpipes,500L backup warmtepomp + 25 heatpipes,200 liter, verwarming 17kw lucht/water en 6kw lucht/water met ventilo
warmtepompen & zonneboilers, interesse? >PB
warmtepompen & zonneboilers, interesse? >PB
- jpals
- junior lid
- 11
sunnybeam schreef:Ik heb een zonneboiler uit China geplaatst door een installateur van bij ons. Alles werkt perfect.
Christophe
De meeste contacten verlopen via alibaba.com of aliexpress.com dit is zowat de Chinese ebay, zij zorgen voor contact tussen koper en verkoper.
Wat ik ga doen bij problemen, ze uiteraard zelf oplossen natuurlijk. In principe bevat elk probleem de kern van de oplossing in zich, u moet alleen de moed hebben om lang genoeg te zoeken tot de oplossing gevonden is.
- jpals
- junior lid
- 11
tcbelgium1 schreef:Veel mensen staren zich blind aan de geafficheerde prijzen in China. In die prijs zit niet: de meerprijs voor 1 of 2 setjes (prijzen zijn steeds gebaseerd op volle containers) btw 21%, invoertax, overzee transport en administratiekosten, kosten lokale agent in China (exportdocs), kosten leveren haven (indien geen volledige container), kosten levering haven-thuisadres, verstevigde (houten) verpakking indien geen volle container, en meer specifiek voor dit product: geen leidingen, isolatie, koppelingen, tyfocor, vulpomp, vulset, frame voor het plat dak, dakhaken..... En niet te vergeten is de kans groot dat vacuumbuizen nog stuk aankomen.
Er komt inderdaad veel bij kijken zoals de zaken die u vermeld + verzekering transport, dan hebt u nog niet de zekerheid dat de betrokken fabrikant wel betrouwbaar is en dat alles heel aan komt en als laatste moet de kwaliteit ook nog goed zijn. Om dit risico allemaal de lopen moet de prijs wel echt heel laag zijn. Prijzen ga ik hier nu niet vermelden want dit zal ik maar echt weten als de levering thuis is. En hier moet nog wel wat opzoekwerk aan vooraf gaan. Want ook al is de installatie nog zo goedkoop, als het niet werkt is het allemaal verloren geld.
Uiteraard was het eerst mijn bedoeling hier gewoon een installatie laten plaatsen via een installateur in de beurt, hier voor heb ik dan bij 7 installateurs een offertes laten maken en bijna een bestelling geplaatst tot ik vast stelden dat er 2 offertes bij waren die mij heat pipes aanboden van een bekend merk die in wekelijkheid geen head pipes maakte. Toen ik de betrokken verkoper hier mee confronteerde gaf die wel toe dat de head pipes uit China kwamen. In Nederland kosten de meeste zonneboiler installaties maar de helft van wat ze in België kosten. Waarschijnlijk omdat veel ook uit China komt. Als ik dan de Chinese prijzen vergelijk dan wil ik die risico’s er wel bij nemen.
- ErikDD
- Master lid
- 11
- Contacteer:
Dat zou wel eens voor een deel aan de subsidies hier kunnen liggen. Ook de installateurs pikken een deel in van de subsidies omdat er minder druk is om hun prijzen te verlagen.In Nederland kosten de meeste zonneboiler installaties maar de helft van wat ze in België kosten.
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw
www.zonstraal.be/vzw
- pimo
- Senior lid
- 11
Inderdaad, als er premies gegevens worden gaat grootste gedeelte van de premie in de zakken van de installateurs, heb ik ondervonden zowel bij zonneboiler, Veluxventser als bij spouwmuurisolatie. Toen in voorjaar 2012 de premies terug ingevoerd werden koste dezelfde installatie plots 2000€ meer. Zelfde type Veluxvensters kosten in Groot-Brittannië 40% minder dan in België en Nederland, hier kon men 40% terug krijgen via belastingen. Spouwmuurisolatie idem, toen subsidie ingevoerd werd, koste die plots 6€/m² meer.
Dus.............
Groeten
Pimo
Dus.............
Groeten
Pimo
- JohnDC
- Master lid
- 11
- Contacteer:
Om al die meerkosten te vermijden zou ik gewoon in Duitsland je order plaatsen. Hier bvb; https://shop.strato.de/epages/63265821. ... D=22234036
60 Pv paneeltjes Sharp (van 160 Wp) nu nog geschat op 153,60 Wp (was tweedehands-materiaal) =9216Wp
Zo goed als Zuid geplaatst, met enkel 12 paneeltjes (1 string) die schaduw zien tot 12.00 H wegens het hoofdgebouw.
Zo goed als Zuid geplaatst, met enkel 12 paneeltjes (1 string) die schaduw zien tot 12.00 H wegens het hoofdgebouw.
- energy4all
- Senior lid
- 11
Puur uit interesse : hoe ga je de vloeistof voor de warmtegeleiding opgepompt krijgen?jpals schreef:Iemand ervaring met installaties ( zonneboiler met heat pipes) uit China? Ben van plan er één te bestellen. Prijzen zijn daar 1/10 van de prijs van hier. Subsidies mogen ze houden, zal de plaatsing wel zelf doen. Moet enkel nog een selectie maken uit de vele fabrikanten daar. Er worden er blijkbaar al genoeg geplaatst, zelfs onder een andere merk naam of zonder vermelding van merk.
Dit toestelletje riskeert je uitgave toch héél duur te maken? Of lukt dit met een Rothenberger test pump?bij een druk van enkele 10-tallen mbar
- SunTronics
- Senior lid
- 11
- Contacteer:
Prijs 1/10 van de prijs hier ??
Hier koop je een zonneboiler voor subsidies 4000 € en na subsidies voor 2000 € alles in, succes als je dit lukt voor 200 € (of 400€) !
Op intersolar was de goedkoopste collector die ik kon vinden 170 € voor 2.5m², neem je er 2 dan mag je een boiler kiezen voor 60 €
Ik wens u veel succes toe !
Hier koop je een zonneboiler voor subsidies 4000 € en na subsidies voor 2000 € alles in, succes als je dit lukt voor 200 € (of 400€) !
Op intersolar was de goedkoopste collector die ik kon vinden 170 € voor 2.5m², neem je er 2 dan mag je een boiler kiezen voor 60 €
Ik wens u veel succes toe !
- jpals
- junior lid
- 11
De installatie uit China draait intussen al enige maanden en ik zal één van de weken hier het volledige verloop neerschrijven.energy4all schreef:Puur uit interesse : hoe ga je de vloeistof voor de warmtegeleiding opgepompt krijgen?jpals schreef:Iemand ervaring met installaties ( zonneboiler met heat pipes) uit China? Ben van plan er één te bestellen. Prijzen zijn daar 1/10 van de prijs van hier. Subsidies mogen ze houden, zal de plaatsing wel zelf doen. Moet enkel nog een selectie maken uit de vele fabrikanten daar. Er worden er blijkbaar al genoeg geplaatst, zelfs onder een andere merk naam of zonder vermelding van merk.Dit toestelletje riskeert je uitgave toch héél duur te maken? Of lukt dit met een Rothenberger test pump?bij een druk van enkele 10-tallen mbar
Voor wat betreft het oppompen van de vloeistof voor de warmtegeleiding is dit in mijn geval zeer eenvoudig. Hiervoor waren 2 aparte aansluit punten voorzien, deze monden uit in een plastiek box ( die van de benodigde vloeistof voorzien werd) en die iets hoger dan de circulatie pomp geplaatst werd. Door nu de 2 kranen die in verbinding met de box staan open te zetten + met een 3de kraan die hiervoor speciaal voorzien werd er voor te zorgen dat het water niet circuleert via de boiler maar via de plastiek box, en dan de circulatie pomp te starten. Aldus word het systeem volledig gevuld en ontlucht. Van zodra er geen lucht meer op zit worden beide kranen dicht gezet en de 3 de kraan zorgt er dan weer voor dat het water terug via de boiler circuleer. Het systeem kan wel een 10 mbar verdragen maar voor de goede werking is 0 tot 0,75 mbar voldoende. in noodsituaties kan dit wat oplopen maar hiervoor zijn dan de nodige veiligheden ingebouwd. Voor het geval ik meer druk moest nodig hebben is daar zeker geen extra pomp voor nodig maar gewoon een verbinding met de waterleiding. Trouwen moest u er 10 - tallen mbar opzetten zoals u vermeld, ik denk dat u niet lang plezier van uw installatie zal hebben.
- energy4all
- Senior lid
- 11
Die Chinezen zijn intelligenter dan de Europese constructeurs wat zonneboilers betreft, want met deze laatste systemen heb je een extra pompsysteem nodig.jpals schreef:De installatie uit China draait intussen al enige maanden en ik zal één van de weken hier het volledige verloop neerschrijven.energy4all schreef:Puur uit interesse : hoe ga je de vloeistof voor de warmtegeleiding opgepompt krijgen?jpals schreef:Iemand ervaring met installaties ( zonneboiler met heat pipes) uit China? Ben van plan er één te bestellen. Prijzen zijn daar 1/10 van de prijs van hier. Subsidies mogen ze houden, zal de plaatsing wel zelf doen. Moet enkel nog een selectie maken uit de vele fabrikanten daar. Er worden er blijkbaar al genoeg geplaatst, zelfs onder een andere merk naam of zonder vermelding van merk.Dit toestelletje riskeert je uitgave toch héél duur te maken? Of lukt dit met een Rothenberger test pump?bij een druk van enkele 10-tallen mbar
Voor wat betreft het oppompen van de vloeistof voor de warmtegeleiding is dit in mijn geval zeer eenvoudig. Hiervoor waren 2 aparte aansluit punten voorzien, deze monden uit in een plastiek box ( die van de benodigde vloeistof voorzien werd) en die iets hoger dan de circulatie pomp geplaatst werd. Door nu de 2 kranen die in verbinding met de box staan open te zetten + met een 3de kraan die hiervoor speciaal voorzien werd er voor te zorgen dat het water niet circuleert via de boiler maar via de plastiek box, en dan de circulatie pomp te starten. Aldus word het systeem volledig gevuld en ontlucht. Van zodra er geen lucht meer op zit worden beide kranen dicht gezet en de 3 de kraan zorgt er dan weer voor dat het water terug via de boiler circuleer. Het systeem kan wel een 10 mbar verdragen maar voor de goede werking is 0 tot 0,75 mbar voldoende. in noodsituaties kan dit wat oplopen maar hiervoor zijn dan de nodige veiligheden ingebouwd. Voor het geval ik meer druk moest nodig hebben is daar zeker geen extra pomp voor nodig maar gewoon een verbinding met de waterleiding. Trouwen moest u er 10 - tallen mbar opzetten zoals u vermeld, ik denk dat u niet lang plezier van uw installatie zal hebben.
Die 10 mbar had ik gevonden bij een technische beschrijving voor het vullen van een zonneboiler systeem. Het leek me ook al veel want in een normaal chauffagesysteem riskeer je met zo'n druk sommige lasverbindingen reeds open te persen.
- energy4all
- Senior lid
- 11
Er wordt nooit bij stilgestaan dat de eerste plicht van een kapitein de instandhouding van zijn schip is. Dit heeft tot gevolg dat er geen enkel verhaal noch schadevergoeding kan gevorderd worden als deze op het manifest vermeldt dat , bijvoorbeeld reeds bij ruwe zee, het noodzakelijk was van bepaalde containers gewoon over boord te kieperen om te beletten dat het ship slagzij zou maken.jpals schreef:Er komt inderdaad veel bij kijken zoals de zaken die u vermeld + verzekering transport, dan hebt u nog niet de zekerheid dat de betrokken fabrikant wel betrouwbaar is en dat alles heel aan komt en als laatste moet de kwaliteit ook nog goed zijn.
Ik weet zelfs niet of dit gedekt wordt door enige verzekeringspolis inzake zeevervoer.
- jpals
- junior lid
- 11
Het verzekeren van de vracht mag men nooit na laten, kost trouwens zeer weinig, ik dacht nog geen 10 euro voor een vracht van ongeveer 1000 euro. Moest de vracht niet verzekerd zijn en het schip zou bijvoorbeeld zinken dan kan men u als koper zelfs mee aansprakelijk stellen.energy4all schreef:Er wordt nooit bij stilgestaan dat de eerste plicht van een kapitein de instandhouding van zijn schip is. Dit heeft tot gevolg dat er geen enkel verhaal noch schadevergoeding kan gevorderd worden als deze op het manifest vermeldt dat , bijvoorbeeld reeds bij ruwe zee, het noodzakelijk was van bepaalde containers gewoon over boord te kieperen om te beletten dat het ship slagzij zou maken.jpals schreef:Er komt inderdaad veel bij kijken zoals de zaken die u vermeld + verzekering transport, dan hebt u nog niet de zekerheid dat de betrokken fabrikant wel betrouwbaar is en dat alles heel aan komt en als laatste moet de kwaliteit ook nog goed zijn.
Ik weet zelfs niet of dit gedekt wordt door enige verzekeringspolis inzake zeevervoer.
- energy4all
- Senior lid
- 11
Er is alleszins één uitsluiting bij transport die wel eens riskeert van toepassing te worden, hopelijk in de niet al te bije toekomst.jpals schreef: Het verzekeren van de vracht mag men nooit na laten, kost trouwens zeer weinig, ik dacht nog geen 10 euro voor een vracht van ongeveer 1000 euro. Moest de vracht niet verzekerd zijn en het schip zou bijvoorbeeld zinken dan kan men u als koper zelfs mee aansprakelijk stellen.
Bij oorlog tussen twee of meer van de grootmachten eindigt de dekking automatisch.