warmtepompboiler
- robadecor
- Installatie Land: Nederland
warmtepompboiler
wij willen voor ons nieuwe huis van het gas af.het huis heeft al 16 zonnepanelen.en 2 airco en een inductie kookplaat.we willen er nog een aantal zonnepanelen bij zodat we in de toekomst helemaal off grid kunnen. we willen ook elektrische vloerverwarming en een quooker in de keuken.voor het warme water in de badkamer willen we een warmtepompboiler van ong. 120L. Maar er is zoveel keus ik kom er niet uit.iemand tips welke boiler ?
- janus
- Site Admin
- 16
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
Re: warmtepompboiler
Waarom een elektrische vloerverwarming em een warmtepomp boiler?
1 warmtepomp voor vloerverwarming en boiler is toch veel zuiniger?
1 warmtepomp voor vloerverwarming en boiler is toch veel zuiniger?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
- robadecor
- Installatie Land: Nederland
we hebben een houten vloer en daarom dacht ik dat alleen elektrische vloerverwarming daar onder kan. en we willen van het gas af dus hebben we geen cv ketel meer.en we hebben airco in die ruimte die de ruimte ook verwarmt.
- turboke27
- Senior lid
- 5
- Installatie Land: België
Houtenvloer gaat een stukje isoleren, dus je warmteafgifte door vloerverwarming is wat beperkter, maar of het elektriciteit of water is die je vleor opwarmt maakt geen verschil, dat weet je parket niet.robadecor schreef: 29 mar 2025, 18:33 we hebben een houten vloer en daarom dacht ik dat alleen elektrische vloerverwarming daar onder kan. en we willen van het gas af dus hebben we geen cv ketel meer.en we hebben airco in die ruimte die de ruimte ook verwarmt.
- janus
- Site Admin
- 16
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
Ga je die houten vloer dan uitbreken?
.
- Victor
- Master lid
Off grid icm elektrische vloerverwarming (dan nog onder een houten vloer), warmtepomp, warmtepompboiler, inductiekoken, Quooker, gas weg en 16 en een paar zonnepanelen?
Zit daar een gedegen rekenmodel achter?
Hoe zie je met x Wp in de winter gelijktijdig off grid te gaan en COP1 je woning te verwarmen, water in de keuken 24/7 tegen het kookpunt aan te houden, 120 l sanitair arm water op temperatuur te houden,.....?
Spreek je dan over een heel klein ingesloten appartement met max. twee bewoners, een passiefhuis of wat moeten we ons daar bij voorstellen?
Zit daar een gedegen rekenmodel achter?
Hoe zie je met x Wp in de winter gelijktijdig off grid te gaan en COP1 je woning te verwarmen, water in de keuken 24/7 tegen het kookpunt aan te houden, 120 l sanitair arm water op temperatuur te houden,.....?
Spreek je dan over een heel klein ingesloten appartement met max. twee bewoners, een passiefhuis of wat moeten we ons daar bij voorstellen?
- Victor
- Master lid
En volstaat de L/L warmtepomp dan niet om de ruimte te verwarmen?robadecor schreef: 29 mar 2025, 18:33 we hebben een houten vloer en daarom dacht ik dat alleen elektrische vloerverwarming daar onder kan. en we willen van het gas af dus hebben we geen cv ketel meer.en we hebben airco in die ruimte die de ruimte ook verwarmt.
Zoniet, waarom dan geen L/W warmtepomp waar je zowel het sanitair warm water mee kan verwarmen (spaart je al een afzonderlijke WPB uit) en je vloer of ruimte verwarmen via vloerverwarming op water of LT radiatoren/convectoren?