Wat ik gevonden heb:Willy.VdW schreef: 03 jan 2025, 20:34 Tja, eender hoe lang eigenlijk. 't Is om een idee te hebben wanneer het tijd zou kunnen worden om daar eens naar te kijken. De filters in onze Mitsubishi Electric vloerstaande binnenunits lijken me niet klein genoeg om alle stof tegen te houden. Daar kan ik me uiteraard in vergissen.
De filters van een Mitsubishi Electric (vloerstaande binnenunit) moeten regelmatig worden gereinigd om een optimale werking en luchtkwaliteit te garanderen. Over het algemeen geldt:
• Minimaal elke 3 maanden: Voor normaal gebruik en standaard omgevingen wordt aangeraden de filters minstens eens per kwartaal schoon te maken.
• Elke maand: Bij intensief gebruik, zoals in de zomer of winter, of in stoffige omgevingen, moeten de filters maandelijks worden gereinigd.
• Jaarlijks onderhoud: Naast regelmatige reiniging is het verstandig om de unit jaarlijks professioneel te laten onderhouden, waarbij ook wordt gecontroleerd of filters vervangen moeten worden.
Zorg ervoor dat de filters volledig droog zijn voordat je ze terugplaatst om schimmelvorming te voorkomen.
Disclaimer: Deze informatie geldt niet specifiek voor vloerunits, maar dient als een algemene richtlijn voor tijdig en correct onderhoud. Dit advies sluit waarschijnlijk aan bij wat een (voormalige) onderhoudstechnicus zou aanbevelen op basis van ervaring en best practices.