Deze omvormer maakt geen contact meer met mijn router, en dus ook niet meer met de cloud (Sunny Portal).
Geprobeerd terug in te stellen met de SMA Connection Assist, fail : Localhost weigert om verbinding te maken.
De SMA Assist vindt ook geen enkel ander SMA apparaat in het netwerk: Energy Meter, Sunny Boy Storage, die nog wel een IP adres krijgen en ook zichtbaar zijn in Sunny Portal.
Iemand die kan helpen?
SMA SB3600 TL21: contact verloren Onderwerp is opgelost
- Emile51
- lid
- 5
- Installatie Land: België
- Bj0rn
- Master lid
- 9
Re: SMA SB3600 TL21: contact verloren
De oorzaak kan zoveel zijn: netwerkmodule zelf defect, defecte UTP kabel, DHCP op jouw router wellicht die kuren heeft, ...
Als het via DHCP niet lukt, probeer dan met een statisch IP adres.
Als het via DHCP niet lukt, probeer dan met een statisch IP adres.
2009 PV - 2014 EV - 2018 ESS - 2020 ZB - 2022 DM & dynamisch tarief - 2024 WP
- Diverc
Re: SMA SB3600 TL21: contact verloren
Mijn installatie werkt perfect. Alleen krijg ik elke dag een mail van SMA met verschillende tijdstippen dat er geen contact mogelijk was!
Alhoewel ik onmiddelijk contact kan maken via de Sunny Explorer app op mijn PC en ook via de App op mijn smartphone.
Dit is begonnen na werken in de straat waarbij de elektriciteitskabel vervangen werd. Er waren wat problemen maar alles werkt al maanden heel correct thuis.
Vraagje : weet iemand hoe dikwijls SMA mijn omvormer "polled" en heeft iemand hetzelfde probleem
Alhoewel ik onmiddelijk contact kan maken via de Sunny Explorer app op mijn PC en ook via de App op mijn smartphone.
Dit is begonnen na werken in de straat waarbij de elektriciteitskabel vervangen werd. Er waren wat problemen maar alles werkt al maanden heel correct thuis.
Vraagje : weet iemand hoe dikwijls SMA mijn omvormer "polled" en heeft iemand hetzelfde probleem