SMA SB3600 TL21: contact verloren Onderwerp is opgelost

Plaatst hier uw vragen en opmerkingen over omvormers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emile51
lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2020, 17:06
5
Installatie Land: België

SMA SB3600 TL21: contact verloren

Bericht door Emile51 »

Deze omvormer maakt geen contact meer met mijn router, en dus ook niet meer met de cloud (Sunny Portal).
Geprobeerd terug in te stellen met de SMA Connection Assist, fail : Localhost weigert om verbinding te maken.
De SMA Assist vindt ook geen enkel ander SMA apparaat in het netwerk: Energy Meter, Sunny Boy Storage, die nog wel een IP adres krijgen en ook zichtbaar zijn in Sunny Portal.
Iemand die kan helpen?
Gebruikersavatar
Bj0rn
Master lid
Berichten: 1394
Lid geworden op: 06 mei 2015, 14:15
9
Installatie Land: België

Re: SMA SB3600 TL21: contact verloren

Bericht door Bj0rn »

De oorzaak kan zoveel zijn: netwerkmodule zelf defect, defecte UTP kabel, DHCP op jouw router wellicht die kuren heeft, ...

Als het via DHCP niet lukt, probeer dan met een statisch IP adres.
2009 PV - 2014 EV - 2018 ESS - 2020 ZB - 2022 DM & dynamisch tarief - 2024 WP
Gebruikersavatar
Diverc
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2025, 08:13
Installatie Land: België

Re: SMA SB3600 TL21: contact verloren

Bericht door Diverc »

Mijn installatie werkt perfect. Alleen krijg ik elke dag een mail van SMA met verschillende tijdstippen dat er geen contact mogelijk was!
Alhoewel ik onmiddelijk contact kan maken via de Sunny Explorer app op mijn PC en ook via de App op mijn smartphone.
Dit is begonnen na werken in de straat waarbij de elektriciteitskabel vervangen werd. Er waren wat problemen maar alles werkt al maanden heel correct thuis.
Vraagje : weet iemand hoe dikwijls SMA mijn omvormer "polled" en heeft iemand hetzelfde probleem
Plaats reactie

Terug naar “Omvormers”