meldingsplicht micro-wkk
- luc.de.smedt
- Senior lid
- 3
- Installatie Land: België
meldingsplicht micro-wkk
Heren, Dames,
Ik ben op zoek in de wetgeving/Vlarem II of er een meldingsplicht is voor het plaatsen van een micro-wkk dat werkt op stookolie en de uitstootnormen (rookgassen en geluid) waaraan deze moeten voldoen.
Wie helpt mij verder ?
Ik ben op zoek in de wetgeving/Vlarem II of er een meldingsplicht is voor het plaatsen van een micro-wkk dat werkt op stookolie en de uitstootnormen (rookgassen en geluid) waaraan deze moeten voldoen.
Wie helpt mij verder ?
- janus
- Site Admin
- 15
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
Re: meldingsplicht micro-wkk
Heb je hier al geïnformeerd?
https://www.cogenvlaanderen.be/
https://www.cogenvlaanderen.be/
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
- jef
- Senior lid
- 11
- Installatie Land: Maak keuze
WKK of stroomgroep is vrijgesteld tot 300 KW thermisch ingangsvermogen, daar zal je zeker onder blijven.
Mazouttank = vrijgesteld tot 5 ton (ca 5.800 liter).
Specifieke emissienormen in het Vlarem zijn er eigenlijk niet, want Vlarem gaat enkel over ingedeelde inrichtingen.
Wel zorgen dat je aan de algemene geluidsnormen voldoet, dat is vaak een probleem met een groep.
Specifieke emissienormen in het Vlarem zijn er eigenlijk niet, want Vlarem gaat enkel over ingedeelde inrichtingen.
Wel zorgen dat je aan de algemene geluidsnormen voldoet, dat is vaak een probleem met een groep.
- luc.de.smedt
- Senior lid
- 3
Bedankt voor de info. De wkk zal zowieso s nachts niet draaien en zal in een gebouwtje staan met extra uitlaatdemping.jef schreef: ↑27 nov 2024, 14:57 WKK of stroomgroep is vrijgesteld tot 300 KW thermisch ingangsvermogen, daar zal je zeker onder blijven.
- luc.de.smedt
- Senior lid
- 3
Zal ik doen Janus. Thanks
- jef
- Senior lid
- 11
- Installatie Land: Maak keuze
Ik volg graag mee, heb ook al in die richting zitten rekenen.
Ga je de warmte dan ook recupereren om te verwarmen, of louter stroom produceren ?
Ga je de warmte dan ook recupereren om te verwarmen, of louter stroom produceren ?
- luc.de.smedt
- Senior lid
- 3
Met warmterecuperatie, thuisbatterij en 1000l buffervat Jef. Zonnepanelen in de zomermaanden, wkk in de wintermaanden. En elektrisch rijden het hele jaar door.
- IceTeaGX
- Senior lid
- Contacteer:
WKK's zijn momenteel al een beetje als hybride wagens, een overgangsmaatregel die eigenlijk wat te laat van de grond komt.
In grotere appartementsgebouwen dit toe passen voor verwarming, gekoppeld met de nodige energieopslag (batterijen), zal beter zijn dan een pure gas piek centrale te subsidiëren. Op kleinere schaal wordt het toch al wat minder interessant en om het dan ook nog eens met diesel te gaan doen, lijkt me meer een achteruitgang dan iets anders.
Ik kan het wel ergens begrijpen, het energiebeleid van de overheid is stabiel, noch efficiënt. Maar dit is toch geen duurzame weg om in te slaan.
In grotere appartementsgebouwen dit toe passen voor verwarming, gekoppeld met de nodige energieopslag (batterijen), zal beter zijn dan een pure gas piek centrale te subsidiëren. Op kleinere schaal wordt het toch al wat minder interessant en om het dan ook nog eens met diesel te gaan doen, lijkt me meer een achteruitgang dan iets anders.
Ik kan het wel ergens begrijpen, het energiebeleid van de overheid is stabiel, noch efficiënt. Maar dit is toch geen duurzame weg om in te slaan.
- luc.de.smedt
- Senior lid
- 3
Laat het ons een uitdaging noemen. Een benzine of dieselwagen werpt nu eenmaal veel restwarmte in de lucht. Dat is toch ook niet de bedoeling.IceTeaGX schreef: ↑28 nov 2024, 09:54 WKK's zijn momenteel al een beetje als hybride wagens, een overgangsmaatregel die eigenlijk wat te laat van de grond komt.