Is er een verschil in verbruik aan elektriciteit tussen een warmtepomp 10.5kWh met 4 multi split inverters, waarbij langdurig slechts 2 multi split inverters een warmteafgifte hebben tov 2 warmtepompen 5.5kWh elk met 2 multi split inverters waar er slechts bij één warmtepomp en de 2 erop geïnstalleerde multi split inverters een warmteafgifte geschiedt?
Zelfde vraag in verschil verbruik tussen warmteafgifte over 2 splits van de eerste warmtepomp tov warmteafgifte van beide individuele warmtepompen 5.5 kWh waarvan slechts bij elk 1 split een warmteafgifte geeft?
Bedankt.
rond verbruik warmtepomp en splits lucht-lucht
- energy4all
- Senior lid
- 11
- Installatie Land: België
- Bj0rn
- Master lid
- 9
- Installatie Land: België
Re: rond verbruik warmtepomp en splits lucht-lucht
Ik vrees dat jouw vraag onmogelijk te beantwoorden valt zonder de specificaties, of op z'n minst het exacte model, van de warmtepomp van 10.5 kW en 5.5 kW te kennen.
Om jou toch een idee te geven: ik heb destijds voor een iets grotere warmtepomp (weliswaar lucht-water) gekozen omdat de COP van deze warmtepomp iets beter was dan de kleinere versie. Ik neem aan dat de grotere warmtepomp iets efficiënter is omdat de warmtewisselaar fysisch ook groter is.
Om jou toch een idee te geven: ik heb destijds voor een iets grotere warmtepomp (weliswaar lucht-water) gekozen omdat de COP van deze warmtepomp iets beter was dan de kleinere versie. Ik neem aan dat de grotere warmtepomp iets efficiënter is omdat de warmtewisselaar fysisch ook groter is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2009 PV - 2014 EV - 2018 ESS - 2020 ZB - 2022 DM & dynamisch tarief - 2024 WP