2 omvormers in home Assistant? Onderwerp is opgelost
- MarcSe
- junior lid
- Installatie Land: België
2 omvormers in home Assistant?
ik heb een Huawei Luna 2000 omvormer. deze is gekoppeld aan een smart Huawei meter en een Huawei luna2000 batterij. dit is geïntegreerd in home Assistant. modbus wordt uitgelezen via wifi. dit werkt goed in home Assistant. ik heb echter een 2de Huawei omvormer. die zou ik ook willen uitlezen met home Assistant, maar je kan slechts 1 Huawei instantie koppelen met home Assistant . wat kan ik concreet in detail doen om toch de 2de omvormer uit te lezen in home assistant.
Kan ik die bv (serieel) verbinden met de eerste omvormer en hoe moet dat dan exact ? En zijn daar nadelen aan ?
Kan ik die bv (serieel) verbinden met de eerste omvormer en hoe moet dat dan exact ? En zijn daar nadelen aan ?
- jef
- Senior lid
- 11
- Installatie Land: Maak keuze
Re: 2 omvormers in home Assistant?
Je kan de omvormer via een kWh-meter van Homewizard op je net aansluiten. De meter kan je dan in je app opnemen en uitlezen.
Werkt ook perfect voor (oudere) omvormers die je niet rechtstreeks kan koppelen.
Werkt ook perfect voor (oudere) omvormers die je niet rechtstreeks kan koppelen.
- MarcSe
- junior lid
Ja dat klopt. Toch zou ik liever via modbus de 2de omvormer kunnen lezen, tenminste als het kan.
- broodro0ster
- Senior lid
- 2
Ik precies toch nog een extra entry toevoegen. Welke integratie gebruik je?
11400Wp oost-west 45° helling => 12x380Wp oost (90°) + 18x380Wp west (270°) (PVoutput) | Vaillant VWL 75/5 warmtepomp | Tesla Model 3 + Smappee EV Home
- MarcSe
- junior lid
Ik heb Hacs, Huawei solar integratie genomen 1.4.1
- broodro0ster
- Senior lid
- 2
Die versie heb ik ook. Je kan toch klikken op die integratie bij "integrations and services" en daar add entry kiezen? Dan kun je opnieuw een omvormer gaan toevoegen.
11400Wp oost-west 45° helling => 12x380Wp oost (90°) + 18x380Wp west (270°) (PVoutput) | Vaillant VWL 75/5 warmtepomp | Tesla Model 3 + Smappee EV Home
- MarcSe
- junior lid
Top. Dat kan en het werkt ook.
- Infernoken
- junior lid
- 7
Hoe hebben jullie deze omvormers verbonden met Home Assistant?
Via ModBus en doorlussen?
Of via één of twee Huawei Smart Dongle-WLAN-FE, die werkt via WiFi of Ethernet?
- MarcSe
- junior lid
Ik heb ze via wifi verbonden.
Als je invertors in cascade staan, dan heeft enkel de master een dongle. En dan doe je de integratie met het ip adres van de master, zet elevate permissions aan en slave id 1,2 en beide in cascade invertors worden gevonden.
Staan ze niet in cascade, dan integreer je elke inverter via zijn ip adres.
Beknopte uitleg :
Als je invertors in cascade staan, dan heeft enkel de master een dongle. En dan doe je de integratie met het ip adres van de master, zet elevate permissions aan en slave id 1,2 en beide in cascade invertors worden gevonden.
Staan ze niet in cascade, dan integreer je elke inverter via zijn ip adres.
Beknopte uitleg :
- broodro0ster
- Senior lid
- 2
Modbus via de dongle die WiFi verbinding heeftInfernoken schreef: ↑31 okt 2024, 13:19 Hoe hebben jullie deze omvormers verbonden met Home Assistant?