boiler 1800W aansluitschema
- Johanzon
- lid
- 9
- Installatie Land: België
Re: boiler 1800W aansluitschema
Na het nogmaals te herladen snap ik uw punt al wat beter.
Uw insteek is zelfde verlies op traag ipv sneller laden tov een zeker basisverbruik voor electronica(300 watt) dat steeds gelijk ligt.
Bij mij ligt daar het accent niet.
Ik zoek "domme" middelen om eigen piek verbruiken te beperken
Ik gebruik de wagen niet erg veel maar wil wel dagelijks warm water zonder het kwartierverbruik te snel te laten ontsporen.
Wellicht ligt domotica en slimme sturingsprogramma als oplossing klaar en dan klopt uw of/of verhaal ook in mijn werkwijze.
Uw insteek is zelfde verlies op traag ipv sneller laden tov een zeker basisverbruik voor electronica(300 watt) dat steeds gelijk ligt.
Bij mij ligt daar het accent niet.
Ik zoek "domme" middelen om eigen piek verbruiken te beperken
Ik gebruik de wagen niet erg veel maar wil wel dagelijks warm water zonder het kwartierverbruik te snel te laten ontsporen.
Wellicht ligt domotica en slimme sturingsprogramma als oplossing klaar en dan klopt uw of/of verhaal ook in mijn werkwijze.
Transitie van terugdraaien naar digitale meter.
- Johanzon
- lid
- 9
Sneller dan verwacht antwoord van Van Marcke zelf !
Ik snap hun officieel antwoord wel.
Mijn vraag aan hen was of ik eventueel de 1200 watt weerstand van de 100 liter vat kon verwisselen.
Beste,
Hieronder het antwoord op uw vraag.
Beste Collega's,
In theorie zou het mogelijk zijn om deze weerstanden te plaatsen, ze hebben dezelfde Aquastaat.
Maar dit raad de fabrikant onberispelijk af.
Want dan kunnen wij niet garanderen dat de boiler compleet wordt opgewarmd of zijn temperatuur bereikt.
Het is met een reden dat de weerstanden per inhoud anders zijn, zodat ze deze compleet kunnen opwarmen.
Dus ons advies is, laat de weerstand zitten of vervang de weestand met de weerstand die voor het toestel is voorgeschreven.
Wij zijn dan ook niet verantwoordelijk, als deze niet voldoende meer opwarmt of er andere storingen hierdoor uit voorkomen.
Mvg,
TechnicalSupport
Met vriendelijke groeten, Meilleures salutations,
Khalid-Dave-David | Tec Team Ternat
M: +32 (0)2 569 55 37 | E: [email protected]
Preflexbaan 402 BE-1740 Ternat
Ik snap hun officieel antwoord wel.
Mijn vraag aan hen was of ik eventueel de 1200 watt weerstand van de 100 liter vat kon verwisselen.
Beste,
Hieronder het antwoord op uw vraag.
Beste Collega's,
In theorie zou het mogelijk zijn om deze weerstanden te plaatsen, ze hebben dezelfde Aquastaat.
Maar dit raad de fabrikant onberispelijk af.
Want dan kunnen wij niet garanderen dat de boiler compleet wordt opgewarmd of zijn temperatuur bereikt.
Het is met een reden dat de weerstanden per inhoud anders zijn, zodat ze deze compleet kunnen opwarmen.
Dus ons advies is, laat de weerstand zitten of vervang de weestand met de weerstand die voor het toestel is voorgeschreven.
Wij zijn dan ook niet verantwoordelijk, als deze niet voldoende meer opwarmt of er andere storingen hierdoor uit voorkomen.
Mvg,
TechnicalSupport
Met vriendelijke groeten, Meilleures salutations,
Khalid-Dave-David | Tec Team Ternat
M: +32 (0)2 569 55 37 | E: [email protected]
Preflexbaan 402 BE-1740 Ternat
- Johanzon
- lid
- 9
Vraag aan MrD,
Heb jij al de zekerheid dat op halve kracht de boiler " afslaat " na een dubbele opwarmtijd (ongeveer 5 à 6 uur denk ik dan) ?
Ivm Legionella bacterie wel zo belangrijk natuurlijk.
Mijn besluit is dat het technisch perfect kan maar logischerwijze dat de fabrikant zich daarvan distanciëert.
Heb jij al de zekerheid dat op halve kracht de boiler " afslaat " na een dubbele opwarmtijd (ongeveer 5 à 6 uur denk ik dan) ?
Ivm Legionella bacterie wel zo belangrijk natuurlijk.
Mijn besluit is dat het technisch perfect kan maar logischerwijze dat de fabrikant zich daarvan distanciëert.
- MrD
- Senior lid
- 5
De boiler slaat idd automatisch af wanneer die op temperatuur is. De ingebouwde thermostaat blijft gewoon werken. In de zomermaanden is dit typisch na een uur of 4-5 opwarmen, in de winter kan dat oplopen naar 6-7 uur.
Draait hier al 3 jaar zonder enig probleem zo.
Draait hier al 3 jaar zonder enig probleem zo.
Oost : 8x LG Neon2 Black 330Wp (2640Wp)
West : 10x LG Neon2 Black 330Wp (3300Wp)
5940Wp op SE3500H Omvormer
- Johanzon
- lid
- 9
OK. Andermaal geruststellend.
Bedankt.
Bedankt.
- Koidream
- Master lid
- 6
- Installatie Land: Ander
Het is toch maar een kwestie van 2 draadjes los te leggen (en te isoleren). Blijkt het voor uw situatie niet te werken, dan is het niet meer of minder dan die twee draadjes terug aan te sluiten...
Dit is zeker niet persoonlijk naar @Johanzon , maar een antwoord op een vraag/ meerdere vragen die proefondervindelijk makkelijk omkeerbaar is en van toepassing kan zijn op eenieder die een soortgelijke vraag heeft.
Dit is zeker niet persoonlijk naar @Johanzon , maar een antwoord op een vraag/ meerdere vragen die proefondervindelijk makkelijk omkeerbaar is en van toepassing kan zijn op eenieder die een soortgelijke vraag heeft.
Laatst gewijzigd door Koidream op 30 okt 2024, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Johanzon
- lid
- 9
Neen , zo simpel is het ook weer niet.
Als mijn huis afbrand en ik alles exact heb gedaan hoe je dat voorstelt dan zal de brandverzekering niet tussenkomen.
De mail van Van Marcke is daar vrij formeel in.
Na de verschillende mails is duidelijk dat het theoretisch perfect kan maar juridisch is het niet sluitend.
Als mijn huis afbrand en ik alles exact heb gedaan hoe je dat voorstelt dan zal de brandverzekering niet tussenkomen.
De mail van Van Marcke is daar vrij formeel in.
Na de verschillende mails is duidelijk dat het theoretisch perfect kan maar juridisch is het niet sluitend.
Laatst gewijzigd door janus op 30 okt 2024, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: nuteloze tekst verwijdert.
Reden: nuteloze tekst verwijdert.
- Koidream
- Master lid
- 6
Als dat uw grote vrees is, waarom blijf je dan verder vragen stellen of het al dan niet mogelijk is?
Het is nu de eerste keer dat je veiligheid erbij haalt. En geloof me, als je brand ontstaan is door een compleet andere reden dan het vakkundig losleggen van 2 draadjes, dan zal je brandverzekering daar geen punt van maken...
Deze was dan ook volledig overbodig want staat er niet in iedere handleiding dat er aan het toestel geen modificaties mogen aangebracht worden noch dat er aan gewerkt mag worden door niet gecertificeerde en opgeleide "Van Marcke" mensen.
- MrD
- Senior lid
- 5
Heel uw woning staat vol met elektronica, batterijen, enz die door de fabrikant op de allergoedkoopste manier gemaakt is. Ooit al eens uw vaatwasser of wasmachine uiteen gehaald? Of de printplaten gezien in die dure OLED tv's? Das echt het goedkoopste van het goedkoopste materiaal hoor. Daar zou ik me meer zorgen over maken ivm brand dan een boiler met afgekoppelde weerstand. Zolang je de draden opnieuw goed aansluit en de moeren goed aandraait kan daar nu eens echt niets mis mee gaan.
- janus
- Site Admin
- 15
- Contacteer:
Als je problemen hebt met iemand op het forum kun je zijn berichten gewoon blokkeren in het gebruikers paneel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
- MrD
- Senior lid
- 5
Mijn reactie was zeker niet aanvallend bedoeld hoor, eerder als kanttekening. Ik zit zelf 19 jaar in de elektronica productie / reliability testing branche, met nog deels een geschiedenis is de hernieuwbare energie sector. Ook veel waanzinnige zaken tegengekomen toen, zoals bvb niet aangeschroefde automaten op voedingsrails (die er zo al 20 jaar inzaten...), voedingskabels op 90°C, dat soort zaken.
Ik begrijp natuurlijk wel dat fabrikanten niet wensen dat je hun producten modificeert. Maar de aanpassing is erg eenvoudig, en op geen enkele manier nadelig. De thermostaat zal zelfs langer meegaan door de verminderde vonkvorming bij het aan/uit schakelen.
Witgoed in het algemeen bevat zowat de allergoedkoopste elektronica. Daar is het gebruik van FR2 zelfs niet ongewoon.
Ik begrijp natuurlijk wel dat fabrikanten niet wensen dat je hun producten modificeert. Maar de aanpassing is erg eenvoudig, en op geen enkele manier nadelig. De thermostaat zal zelfs langer meegaan door de verminderde vonkvorming bij het aan/uit schakelen.
Witgoed in het algemeen bevat zowat de allergoedkoopste elektronica. Daar is het gebruik van FR2 zelfs niet ongewoon.
- Koidream
- Master lid
- 6
Een privémail naar u was uit respect voor Janus, die de boel hier achteraf weer moet opkuisen met al die off-topic berichten.
Dit om uw "volwassen" manier van communiceren toe te lichten.
Ploink, bij mij zit je er nu wel in...
Dit om uw "volwassen" manier van communiceren toe te lichten.
Ploink, bij mij zit je er nu wel in...
- Johanzon
- lid
- 9
Zeer goed, was beetje mijn opzet om het zo te doen eindigen.
Nu lees jij mij dus niet meer en is probleem hopelijk per direct en definitief opgelost.
- janus
- Site Admin
- 15
- Contacteer:
En opnieuw opgekuist
.