groepsaankoop iChoosr

Hier kan men ontvangen offertes laten beoordelen.
Plaats reactie
mathske1
lid
6
Installatie Land: België

groepsaankoop iChoosr

Bericht door mathske1 »

Omdat ik volgend jaar start met bouwavontuur nr. 2 & terug op zoek moet naar een installateur voor PV panelen, had ik me uit nieuwsgierigheid ingeschreven op de groepsaankoop georganiseerd door iChoosr. Ik kreeg hieruit volgend voorstel, rekening houdend met de maximale plaats op het dak.

informatief: gezin van 4, WP, 2 elektrische wagens

Vul de template aan met je gegevens achter het "=" teken

- aantal, merk en precies type van de panelen en het totaal geplaatste vermogen in Wp of kWp = 18x Trina Vertex S+ 440 Wp glas-glas
- aantal, merk en juiste type omvormer(s), = Solis RHI (niet gespecificeerd, in de bijhorende brochure spreken ze over 3, 5, 8 & 10k), dus ik vermoed de 8k
- Als er meerdere omvormers zijn, verdeling van de panelen over de omvormers = /
- Oriëntatie en hellingshoek van de panelen. = Zuid 45°
- type dak en dakbedekking. = klassieke dakpannen
- schaduw of niet en van wanneer tot wanneer. = geen schaduw
- montagesysteem en bevestiging aan dak (merk/type/geschroefd/gehaakt)= ook geen details, in brochure staat volgende : Voor hellende daken hebben we een andere onderconstructie. Hier maken we gebruik van montagerails, midden
klemmen, eind klemmen en dakhaken. Voor een dak met leien gebruiken we lang smalle dakhaken, voor een dak
met golvende of rechte betonnen pannen zijn de standaard dakhaken voldoende.
- aangeboden garanties = omvormer 10j, panelen 25j
- Gaat het om een fabrieksgarantie, van de installateur of via verzekeraar? = fabrieksgarantie
- eigen stroomverbruik Dag/Nacht of Piek/Dal. = geschat via registratieformulier op 13k (4p, WP, elektrische auto + laadpaal)
- Type aansluiting (1, 2 of 3 fase) = nieuwbouw, 3 fase
- Net met N? (Alleen bij 3 fase Net) = ja
- Afstand van dak tot omvormer en en kabeldiktes (ivm verliezen - deze twee gegevens alsmede de twee volgenden zijn absoluut noodzakelijk). = nog geen idee, vermoedelijk omvormer op zolder
- Afstand van omvormer tot verdeelkast en kabeldiktes = geen idee
- Is de 253V test al gedaan? = nee
- Wat waren de resultaten van de metingen? Zie uitleg Wiki: https://www.zonstraal.be/wiki/PV_instal ... iciteitnet =
- Lokatie (gemeente en/of provincie) = Limburg
- geschatte opbrengst in kWh/jaar =

Indien van toepassing
- merk en type batterij =
- prijs batterij =

- Prijs pv installatie in Euro/Wp en excl. BTW = totaal 5319,84 euro --> 0,67 euro/Wp

ik begrijp dat mijn info niet volledig is, maar het aanbod oogt alvast scherp. Leverancier is Energreen, het vroegere G&D Energy (die ook de panelen op mijn eerste woning gelegd hebben) in 2018.

Mensen die toevallig ervaring hebben met groepsaankopen?
2019: 11.160 Wp - 36x Axitec 310 Wp met SE optimizers - SE 7K (3 fasen) omvormer - Oost-West opstelling plat dak, helling 15°
janus
Site Admin
Site Admin
15
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: groepsaankoop iChoosr

Bericht door janus »

Prijs is inderdaad zeer scherp, nadeel je weet amper wat je krijgt en meestal worden deze installaties van een afstand op je dak gegooid.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
mathske1
lid
6

Bericht door mathske1 »

janus schreef: 22 okt 2024, 06:58 Prijs is inderdaad zeer scherp, nadeel je weet amper wat je krijgt en meestal worden deze installaties van een afstand op je dak gegooid.
De leverancier is wel heel betrouwbaar, in 2018 zowat de meest professionele partij in mijn bouwavontuur qua afspraken, administratie, opvolging etc.

Ik ga hen eens rechtstreeks mailen met vraag tot meer info
2019: 11.160 Wp - 36x Axitec 310 Wp met SE optimizers - SE 7K (3 fasen) omvormer - Oost-West opstelling plat dak, helling 15°
philippe_d
Senior lid
2

Bericht door philippe_d »

mathske1 schreef: 22 okt 2024, 00:38 - geschatte opbrengst in kWh/jaar = ?
Zal ongeveer 8.000 KWh zijn, gebaseerd op de opgegeven info (PV Calc)
mathske1 schreef: 22 okt 2024, 00:38 Mensen die toevallig ervaring hebben met groepsaankopen?
Ja, ongelukkig wel:
  • Groepsaankoop Gas- en Electriciteit, provincie West-Vlaanderen.
    Georganiseerd door de Provincie, maar eigenlijk gemanaged door iChoosr.
    Resultaat: Leverancier failliet gegaan (Vlaamse Energie Maatschappij).
    Klant bleef met de gevolgen, geen enkele hulp aangeboden door de organisator (Provincie West-Vl) :oops:
  • Groepsaankoop Zonnepanelen, provincie West-Vlaanderen.
    Georganiseerd door de Provincie, maar ook gemanaged door iChoosr.
    Resultaat: Leverancier failliet gegaan (GUTAMI).
    Hier ook geen enkele support, software wordt niet meer geupdate, geen toegang tot de omvormer (geen installateurs code) etc ... :oops:
PS. Tijdens installatie van de zonnepanelen is er schade geweest aan de dakgoot.
Ik heb toen wel support gekregen van IChoosr in de discussie met Gutami (factuur gedeeltelijk betaald tot volledig herstel van de schade).
Panelen: 15 Phono solar 400Wp mono (6 kWp)
Richting: Z-O 136°(of -44° t.o.v. Z.)
Dakhelling: 30°
Omvormer: FOX H1-5.0E hybride (5 kW)
Installatie: 14-02-2023 (Gutami - groepsaankoop prov. West-Vl.)
Plaats reactie

Terug naar “Offertes PV panelen beoordelen”