Gegevens:
WP: Samsung EHS Mono HT
Verwarming: Radiatoren
Controller: MIM-E03CN
Thermostaat: Honeywell Home
Wij hebben recent onze WP laten overzetten naar stooklijn ipv manuele bediening.
Op de controlkit staat nu aangegeven "Water Law".
Het probleem dat zich nu voordoet is dat de watertemp van de radiator instroom niet aan mijn minimum ingestelde waarde komt. Deze blijft rond 35gr en gaat max tot 42gr, waar ik minimum 45 heb ingesteld en max 65.
Ik heb de stooklijn nu zodanig gemanipuleerd om zeker altijd min 45gr te hebben, maar dat lijkt niet te werken.
Mis ik nog ergens een instelling die aangepast dient te worden?
Moesten jullie nog info wensen, laat maar weten. Elke hulp is welkom want met 40gr gaan we het niet trekken in de winter.
Veldinstellingen Warmtepomp Samsung
- TimP
- Installatie Land: België
- janus
- Site Admin
- 15
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
Re: Veldinstellingen Warmtepomp Samsung
Radiators met een WP?
Dat is toch niet rendabel.
Dat is toch niet rendabel.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
- Solarzon
- lid
1: Zijn de radiatoren waterzijdig ingeregeld?
2: Zit er een bypass gemonteerd zover mogelijk van de warmtebron?
3: Halen de grootste radiatoren hun debiet, kan zijn dat deze meer dan 150 liter per uur nodig hebben!
4: Zijn de leidingen dik genoeg, een warmtepomp pompt veel meer water door het systeem!
Een warmtepomp is zuinig als er een zo laag mogelijke temperatuur opgewekt wordt.
Je retour water bepaald de aanvoer temperatuur en is het beste zo laag mogelijk.
Hierdoor maakt je pomp zo lang mogelijke runs met een zo laag mogelijke temperatuur en de buitentemp bepaald dan tot vanaf welke max temp hij in regelstop gaat.
Dus niet blind staren op aanvoer temp maar of je woning de ingestelde temperatuur behaald.
Als dat niet is moet je eerder zoeken in de richting van te weinig capaciteit radiatoren.
Bij Evohome heb je trouwens ook een andere ketelmodule nodig namelijk de Honeywell Evohome BDR91T1004 module draadloos aan/uit, zit deze er?
3: Halen de grootste radiatoren hun debiet, kan zijn dat deze meer dan 150 liter per uur nodig hebben!
4: Zijn de leidingen dik genoeg, een warmtepomp pompt veel meer water door het systeem!
Een warmtepomp is zuinig als er een zo laag mogelijke temperatuur opgewekt wordt.
Je retour water bepaald de aanvoer temperatuur en is het beste zo laag mogelijk.
Hierdoor maakt je pomp zo lang mogelijke runs met een zo laag mogelijke temperatuur en de buitentemp bepaald dan tot vanaf welke max temp hij in regelstop gaat.
Dus niet blind staren op aanvoer temp maar of je woning de ingestelde temperatuur behaald.
Als dat niet is moet je eerder zoeken in de richting van te weinig capaciteit radiatoren.
Bij Evohome heb je trouwens ook een andere ketelmodule nodig namelijk de Honeywell Evohome BDR91T1004 module draadloos aan/uit, zit deze er?
- TimP
Op al die vragen kan ik geen antwoord bieden. De vooropgestelde temperatuur in huis wordt voorlopig gehaald. Ik keek inderdaad enkel naar de aanvoertemp, die, volgens de gevraagde minimum, niet gehaald werd.Solarzon schreef: ↑09 okt 2024, 10:33 1: Zijn de radiatoren waterzijdig ingeregeld?
- Solarzon
- lid
Tot zover dus prima, maar waarom een minimum? als de pomp hier al naar kijkt?, normaal stuurt hij op delta T, bijkomend je voordeel zit als hij met een zo laag mogelijke temperatuur de woning op gevraagde warmte houdt en ja dit kan met radiatoren vooral in na geïsoleerde woningen met een overcapaciteit van de radiatoren.
Wel zou mijn advies dan een hybride zijn vanwege de back-up mogelijkheid en vrije keuze tot de goedkoopste energie, dit wijzigt nogal graag door de graaiers.