Weetje

Hier kan u vragen stellen over merken, specifieke panelen of omvormers. Iedereen is vrij om zijn ervaringen door te geven.
Plaats reactie
janus
Site Admin
Site Admin
15
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: Weetje

Bericht door janus »

Tien graden op een paar uur is wel erg veel, dan loont de aanschaf van een nieuwe vriezer vermoedelijk wel.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Koidream
Master lid
6

Bericht door Koidream »

philippe_d schreef: 01 okt 2024, 19:57
Koidream schreef: 30 sep 2024, 10:04 Bij de aanschaf en installatie van een aggregaat voor noodstroom is het raadzaam om een erkende installateur in te schakelen. Deze kan zorgen voor een correcte aansluiting en instelling, zodat de frequentie en spanning overeenkomen met die van het openbare net.
Uw uitleg is volledig off-topic :-)
Dit gaat hier niet over een (particuliere) installatie van een aggregaat voor noodstroom, maar een aggregaat dat door Fluvius geplaatst wordt tijdens werken (bijvoorbeeld werken aan een cabine).
Zoals hierboven al gezegd, de frequentie wordt door Fluvius moedwillig gewijzigd, met als enige bedoeling om alle aangesloten omvormers uit te schakelen (veiligheid)
Een goedgekeurde omvormer (C10/C11 lijst) bewaakt alle net parameters (spanning, frequentie), en schakelt automatisch uit indien bepaalde grenzen overschreden worden. De netfrequentie moet tussen 49.8 en 50.2 Hz liggen.
Als we elke letter uit een antwoord gaan filteren tot hoogstnoodzakelijk, dan gaat er niet veel blijven staan.
Trouwens uw uitleg "Een goedgekeurde omvormer (C10/C11 lijst) bewaakt alle net parameters (spanning, frequentie), en schakelt automatisch uit indien bepaalde grenzen overschreden worden." is volledig off-topic, want andere omvormers mogen niet op het net worden aangesloten, probeer je dit toch dan zal de keuring daar anders over beslissen. :h:
Man, man, man...
Koidream
Master lid
6

Bericht door Koidream »

Jack Daniels schreef: 01 okt 2024, 09:41 @Koidream: wat blijf je nu toch door drammen ??
Ik probeerde je gewoon duidelijk te maken dat een stroompanne onder de bevoegdheid van Fluvius valt niet uw persoonlijke omvormer. Dat is dan ook de reden waarom je een vergoeding krijgt bij een stroomonderbreking van minimum 4 uur en niet voor een omvormer probleem van welke aard of tijd dan ook.
Maar als dat doordrammen is, tja, neem dan nog een dram en geniet daar van...
janus
Site Admin
Site Admin
15
Contacteer:

Bericht door janus »

Heren laten we het hier gezellig houden peace
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Juan
Master lid
3
Installatie Land: België

Bericht door Juan »

Jack Daniels schreef: 02 okt 2024, 09:26 Het euvel werd voorlopig opgelost door voor een omleiding van het net te zorgen. Ja, we gingen op de hoogte gehouden worden door Fluvius volgens één van die techniekers. We zouden wel een briefje in de bus vinden. Ondertussen, maanden later, geen briefje en de omleiding is er nog steeds. Die kapotte kabel is nog steeds niet gerepareerd.
En wat is uw punt nu dan ? Heb je er last van dat de elektriciteit via een andere kabel tot bij uw huis komt ?

Weet dat die techniekers maar van een onderaannemer zijn. Die kunnen zeggen wat ze willen. De netuitbater weet wel beter hoe hij zijn net moet uitbaten/herstellen en misschien zijn er wel dringendere problemen om op te lossen.

Zo kon ik tot 2 weken geleden 7 maanden (!) niet op mijn 2e oprit, nadat ik in februari een gat onder het voetpad ontdekte. Probleem met een zuiger op het rioolstelsel. Er waren dringendere interventies vanwege de vele regen dit jaar (en de onderaannemer van Pidpa was onderbemand). 7 maanden… En enkel omdat ik 4 weken geleden eens de burgemeester in kopie zette (voordeel van nakende verkiezingen), kwam er schot in de zaak.
Ik kon er eens over klagen, veel ging het niet uithalen. Ik had al die tijd water en de riolering deed zijn werk, en buiten het feit dat de 2e wagen niet op de oprit kon, had ik er niet veel last van.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei PV panelen”