Deze week werd onze nieuwe verwarming geplaatst.
Na veel vragen en antwoorden op dit forum kozen we voor 2 Mitsubishi Electric Hyper Heating lucht-lucht warmtepompen die ieder 2 vloerstaande binnenunits aansturen (de woonkamer heeft er 2, aangesloten op een ander pomp). Mooi afgewerkt, mede dankzij de
kruipruimte waarlangs alle leidingen en kabels werden aangebracht. De binnenunits staan gewoon op dezelfde plek waar voordien de accumulatiekachels stonden, eentje waar vroeger een convector stond. De beide pompen stan rug aan rug in een grindbak naast de woning.
In de aansluitingen in zekeringkast is mogelijk een denkfout geslopen. Ik heb het ook niet gemerkt, pas vannacht dacht ik eraan
Ik wou graag de mogelijkheid om het verbruik te kennen met een kWh teller op elke kring. Maar de technieker had er slecht eentje bij en die is voor de zekering geplaatst, direct na de verliesstroomschakelaar. Ik ben niet zeker of dat kan/mag, moet nog bekeken worden.
Installatie is zonet geplaatst
- Willy.VdW
- Senior lid
- Installatie Land: België
- janus
- Site Admin
- 15
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
Re: Installatie is zonet geplaatst
Is er maar één automaat voorzien voor beide wp's dan?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
- Willy.VdW
- Senior lid
Nee, 2 zekeringen, ik had meervoud moeten gebruiken om onduidelijkheid te vermijden.
De opzet van de installatie is om een vorm van redundantie te hebben, beide pompen op
1 zekering aansluiten zou daar op een onnodige manier afbreuk aan doen.
De vraag blijft, kan een teller voor de zekering of moet hij erna?
In de handleiding voor huishoudelijke elektrische installaties van Vinçotte staat het symbool
voor een kWh teller onder de hoofding Gebruikstoestellen. En die mogen, als ik me niet vergis,
enkel op het net aangesloten worden na een zekering (die weliswaar niet dient om het toestel
te beveiligen).
De opzet van de installatie is om een vorm van redundantie te hebben, beide pompen op
1 zekering aansluiten zou daar op een onnodige manier afbreuk aan doen.
De vraag blijft, kan een teller voor de zekering of moet hij erna?
In de handleiding voor huishoudelijke elektrische installaties van Vinçotte staat het symbool
voor een kWh teller onder de hoofding Gebruikstoestellen. En die mogen, als ik me niet vergis,
enkel op het net aangesloten worden na een zekering (die weliswaar niet dient om het toestel
te beveiligen).
- janus
- Site Admin
- 15
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
voor of na de automaat maakt niet uit, je hebt immers altijd een hoofdzekering voor de installatie.
Natuurlijk geen kWh teller van 25A plaatsen als je hoofdzekering 63A is.
Natuurlijk geen kWh teller van 25A plaatsen als je hoofdzekering 63A is.
.
- Willy.VdW
- Senior lid
De teller is een ABB-21 tot 64A, de hoofdzekering is 32A. Dat is dus in orde