SolarEdge SE8K + panelen op 2 daken

Hier kan men ontvangen offertes laten beoordelen.
Plaats reactie
Ypsilon
lid
7
Installatie Land: België

SolarEdge SE8K + panelen op 2 daken

Bericht door Ypsilon »

- aantal, merk en precies type van de panelen en het totaal geplaatste vermogen in Wp of kWp = 15 x Energreen 435 Wp Full Black N-type Cells bifacial double glass. + (bezit ik reeds) 7x Bisol 295 full black. Deze montage op laag zadeldak zit ook in de prijs.
Totaal 6525 Wp (aangekocht) + 2065 Wp (zelf) = 8090 Wp
- aantal, merk en juiste type omvormer(s), = SolarEdge SE8K - (3X400V + N) + 15+7 optimizers S440
- Als er meerdere omvormers zijn, verdeling van de panelen over de omvormers =
- Oriëntatie en hellingshoek van de panelen. = 435 Wp: 218° - 43° / 295 Wp: 128° - 50°
- type dak en dakbedekking. = dakpannen
- schaduw of niet en van wanneer tot wanneer. = geen schaduw
- montagesysteem en bevestiging aan dak (merk/type/geschroefd/gehaakt)= niet vermeld
- aangeboden garanties = 30 jaar op panelen - omvormer 'standaard' (vraag ik nog na)
- Gaat het om een fabrieksgarantie, van de installateur of via verzekeraar? = installateur
- eigen stroomverbruik Dag/Nacht of Piek/Dal. = Geen idee (nieuwbouw + WP lucht-water)
- Type aansluiting (1, 2 of 3 fase) = 3 fasen + N
- Net met N? (Alleen bij 3 fase Net) = ja
- Afstand van dak tot omvormer en en kabeldiktes (ivm verliezen - deze twee gegevens alsmede de twee volgenden zijn absoluut noodzakelijk). = 435 Wp: 25 m (kabel nog te installeren) - 295 Wp: 40m 6mm2
- Afstand van omvormer tot verdeelkast en kabeldiktes = 2 m
- Is de 253V test al gedaan? = nee. Installatie is zonet verzwaard naar 400V
- Wat waren de resultaten van de metingen? Zie uitleg Wiki: https://www.zonstraal.be/wiki/PV_instal ... iciteitnet =
- Lokatie (gemeente en/of provincie) = kust
- geschatte opbrengst in kWh/jaar = 9.700 kWh (vermoed enkel rekening gehouden met 435 Wp panelen)

Indien van toepassing
- merk en type batterij =
- prijs batterij =

- Prijs pv installatie in Euro/Wp en excl. BTW = €9.733 excl BTW totaal. €1,49/Wp (incl dus installatie bestaande panelen). Heb ook offerte met 7 nieuwe 435 Wp panelen dan is het totaal €10.740 excl BTW of €1,12/Wp.
Vraag is ook: behoud ik de 7 oude panelen of beter meteen investeren in 7 nieuwe?!

Het is niet de bedoeling om meer dan 2 offertes tegelijk te laten beoordelen.

Onvolledige offertes kunnen wij spijtig genoeg niet beoordelen.

Overweeg A.U.B om iets voor het forum te Afbeelding als je goed wordt geholpen, we zijn al blij met 1€.
janus
Site Admin
Site Admin
15
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: SolarEdge SE8K + panelen op 2 daken

Bericht door janus »

Zonder het na te rekenen lijkt mij een 7kW omvormer meer dan genoeg en vermoedelijk is een 6kW ook al voldoende, hoe kom je aan die 8kW?
- Is de 253V test al gedaan? = nee. Installatie is zonet verzwaard naar 400V
Dat is toch geen reden om de test niet te doen?
- Prijs pv installatie in Euro/Wp en excl. BTW = €9.733 excl BTW totaal. €1,49/Wp (incl dus installatie bestaande panelen). Heb ook offerte met 7 nieuwe 435 Wp panelen dan is het totaal €10.740 excl BTW of €1,12/Wp.
Normale prijs is <1€/Wp
Dus als ik even snel reken dan kost je nieuwe installatie (15*435=6525€) Dan blijft er 9733€-6525€=3508€ over om 7paneeltjes te verplaatsen??
3500/100€/uur=35 uur terwijl ze er hoogstens 8 uur aan werken.
Denk dat er ergens iets niet klopt?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Ypsilon
lid
7

Bericht door Ypsilon »

Zonder het na te rekenen lijkt mij een 7kW omvormer meer dan genoeg en vermoedelijk is een 6kW ook al voldoende, hoe kom je aan die 8kW?
Indien de 7 bestaande 295 Wp toch ooit vervangen zouden worden door efficiëntere panelen, komt er ongeveer 1000 Wp bij. Maar inderdaad, met de verschillende oriëntaties zou 7 kW omvormer al voldoende moeten zijn.
Dat is toch geen reden om de test niet te doen?
Verduidelijking: de verzwaring was ter info. De test is gewoon nog niet gedaan. Heb er hier voor de eerste maal over gelezen.
Normale prijs is <1€/Wp
Dus als ik even snel reken dan kost je nieuwe installatie (15*435=6525€) Dan blijft er 9733€-6525€=3508€ over om 7paneeltjes te verplaatsen??
3500/100€/uur=35 uur terwijl ze er hoogstens 8 uur aan werken.
Denk dat er ergens iets niet klopt?
15 x 435 Wp = 6525 Wp en niet euros.
Ik heb gewoon de totaalprijs genomen gedeeld door het aantal Wp. Bij die prijs zit alles buiten de bestaande panelen dus: ophangsystemen, optimisers & werkuren. Dus moeilijk te vergelijken in een prijs/Wp verhouding.

De laatste prijs is hierdoor duidelijker: €10.740/9570 Wp = 1,12 €/Wp. Nog altijd te duur dus voor een Solaredge met optimizers?
janus
Site Admin
Site Admin
15
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus »

15 x 435 Wp = 6525 Wp en niet euros.
Ik schreef dat de normale prijs onder 1€/Wp ligt maar voor het gemak 1€/Wp genomen.
Dus 6525Wp=6525€
De laatste prijs is hierdoor duidelijker: €10.740/9570 Wp = 1,12 €/Wp. Nog altijd te duur dus voor een Solaredge met optimizers?
Als je geen heel moeilijk te bereiken dak hebt of leien als bekleding is dat inderdaad veel te duur.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Ypsilon
lid
7

Bericht door Ypsilon »

Merci, kga eens verder kijken voor een offerte.

Geïnteresseerde aannemers die hier kijken mogen altijd een PM sturen.
Plaats reactie

Terug naar “Offertes PV panelen beoordelen”