Nieuwe leden, goedkeuren eerste bericht.

Stel uw vragen in de daarvoor geschikte categoriën, maar lees eerst hier, onze regels en gedragscode.
Plaats reactie
Jwve
Installatie Land: België

Re: Nieuwe leden, goedkeuren eerste bericht.

Bericht door Jwve »

Dag Allen,

Ik ben op zoek naar informatie om de juiste aanvullende kosten in te stellen in mijn solaredge omvormer bij overstap naar dynamisch tarief

Hopelijk ga ik deze informatie hier vinden :roll:

JWvE
janus
Site Admin
Site Admin
15
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus »

Welkom
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
lancering

Bericht door lancering »

Met een volledige renovatie bezig en er moeten de nodige knopen worden doorgehakt voor verwarming. Denk dat ik hier veel info kan halen en misschien nog wel de nodige vragen ga stellen :-)
janus
Site Admin
Site Admin
15
Contacteer:

Bericht door janus »

Welkom
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

DirkVP

Bericht door DirkVP »

Hoi,

Ik ben Dirk. Ik ben al 15 jaar lang tevreden eigenaar van een PV installatie : 2500 wattpiek en SMA HF 2500 omvormer. Alles werkt nog steeds zoals het hoort inmiddels en dat is heel goed nieuws dus. De installatie was na amper 2 à 3 jaar al terugbetaald, mede dank zij de enorme overheidssteun destijds natuurlijk. Inmiddels heb ik nog 5 jaartjes recht op GSC - nog steeds een resultant van die enorme overheidssteun van destijds.
Ik moet zeggen dat ik door velen destijds zo goed als gek werd verklaard nochtans dat ik zonnepanelen op mijn dak wou...

Dat mensen me gek verklaren heb ik inmiddels gewoon leren te aanvaarden en neem ik bovendien nu wel met een korreltje zout. k'Ben er wel vrij goed vanaf gekomen destijds met het zonnepanelen avontuur. Want de installateur van destijds, waar ik in het begin inderdaad ook klachten over had, maar die inmiddels wel zijn opgelost met een nieuwe passende SMA omvormer - deze installateur was 2 jaartjes later al failliet. Gelukkig diende ik dus nooit beroep te doen op hen nadien.

Momenteel heb ik zojuist toegegeven aan de plaatsing van een "digitale meter". Da's weer een nieuw avontuur en naar verwachting ook slechter voor mijn financiën. Ik denk eraan inmiddels ook een nieuw avontuur aan te gaan met plaatsing van een batterij teneinde de zonnepanelen weer te laten renderen voor eigen gebruik. Verder heb ik ook nog een klein off grid avontuurtje met een draagbare Kirron (soortgelijk als Bluetti 200P) 2 Kw in combinatie met 3 tweedehands zonnepanelen op mijn tuinhuis - deze kan in nood ook voor elektriciteit in huis zorgen mits een verlengkabel.

Dat is het voorlopig - ik denk dat ik vroeger al eens lid was van dit forum, maar dat is alweer een hele tijd geleden - zo'n 15 jaar vermoed ik...

groetjes,
Dirk
janus
Site Admin
Site Admin
15
Contacteer:

Bericht door janus »

Welkom terug Dirk.
Berichten van 15 jaar geleden staan misschien nog in dit gedeelte, weet je je oude inlog nog?
Oudere berichten kun je nog steeds terug lezen in het archief
.

Francoisr

Bericht door Francoisr »

Goede dag aan iedereen.

Ik ben Francois en woon in Ham (Limburg)
Ik hen een paar jaar geleden een PV installatie laten plaatsen. (Huawei omvormer en batterij).
Doordat de plaatser van indertijd failliet is (Belgian Solar en hun opvolger Belgian Energy net zo onbereikbaar is als eerst genoemde) ben ik op zoek naar allerhande informatie om zelf de omvormer uit te lezen.
Door een handleiding op het internet ben ik er wel in geslaagd om het installateur paswoord te resetten.
Ik lees nu heel wat informatie uit via "Home assistant".
Enkel het aansturen van de batterij (laden bij goedkoper tarief en verkopen bij hoog tarief) wil nog niet echt lukken.
Voorlopig staat de omvormer en de batterij dan ook in "Maximaal zelf consumptie" wat op zich ook wel goed werkt.
Dus in het kort, ik zoek info om de Huawei batterij aan te sturen icm het dynamisch contract.

Mvg Francois R.
janus
Site Admin
Site Admin
15
Contacteer:

Bericht door janus »

Welkom Francoisr
Wat je vragen betreft denk ik dat je heel wat info kunt vinden op het forum.
Of zelf vragen stellen in het juiste onderwerp.
.

Plaats reactie

Terug naar “WELKOM OP HET FORUM”