Vermijd Belgian Energy! (Voorheen Belgian Solar)

Hier vindt U info over installateurs. Prijzen, service, wachttijden, en andere kenmerken van specifieke installateurs.
Plaats reactie
MonYvel
junior lid
1
Installatie Land: België

Vermijd Belgian Energy! (Voorheen Belgian Solar)

Bericht door MonYvel »

Via deze weg wil ik jullie behoeden om samen te werken met Belgian Energy (https://belgianenergy.be/)

Dit bedrijf is eigendom van dezelfde oprichter (Ik ga geen namen noemen, maar deze info heb ik gevonden in het Belgische staatsblad & Facebook.) van Belgian Solar dat op 19/03/2024 officieel failliet verklaard is door de rechtbank. (Link)

Na gesprekken met andere installateurs in de business ben ik te weten gekomen dat dit al de 3de of 4de keer is dat de eigenaar van deze bedrijven dit doet...

Ik heb jammer genoeg een installatie van Belgian Solar & zal dus nu veel meer last hebben voor garantie claimes of andere technische hulp.

PS: Ik hoop dat deze post hier juist staat, zo niet, verplaats of verwijder maar. Al lijkt het mij toch een goed idee om ergens een lijst te hebben van "malafide" installateurs?
luc.de.smedt
Senior lid
3

Re: Vermijd Belgian Energy! (Voorheen Belgian Solar)

Bericht door luc.de.smedt »

MonYvel schreef: 20 mar 2024, 14:05 Via deze weg wil ik jullie behoeden om samen te werken met Belgian Energy (https://belgianenergy.be/)

Dit bedrijf is eigendom van dezelfde oprichter (Ik ga geen namen noemen, maar deze info heb ik gevonden in het Belgische staatsblad & Facebook.) van Belgian Solar dat op 19/03/2024 officieel failliet verklaard is door de rechtbank. (Link)

Na gesprekken met andere installateurs in de business ben ik te weten gekomen dat dit al de 3de of 4de keer is dat de eigenaar van deze bedrijven dit doet...

Ik heb jammer genoeg een installatie van Belgian Solar & zal dus nu veel meer last hebben voor garantie claimes of andere technische hulp.

PS: Ik hoop dat deze post hier juist staat, zo niet, verplaats of verwijder maar. Al lijkt het mij toch een goed idee om ergens een lijst te hebben van "malafide" installateurs?
Bedankt voor de info.
Daxrush
6

Bericht door Daxrush »

Om mij eerst voor te stellen Frank van Gestel ik heb zelf gewerkt voor BelgianSolar en het bedrijf mee opgestart.Intussen heb ikzelf een rechtszaak lopen om mijn zuurverdiend geld als freelance verkopen na 3jaar te kunnen recupereren omdat BelgianSolar mij niet betaalde .BelgianSolar ik zal ineens wel een naam noemen W** D***** uit Lanaken is de grootste malafide ondernemer die er is.
En hij is niet aan zijn proefstuk toe(oplichten van een ouder koppel via Hamburg Manheimer).
Hij “had”inderdaad BelgianSolar waar hij mensen voorschotten liet betalen en vervolgens alles doorsluizen naar BelgianEnergy om daarna doodleuk het faillissement aan te vragen van BelgianSolar.
Op21-12-2022 had die kerel al een schuld van 3.963.000€ opgebouwd. En komt er nog bij dat hij veel van zijn verkochte deals de voorschotten aan 40% in het zwart cashte die de freelance verkoper voor hem moest ophalen.(daar zijn ook bewijzen van!)Ik moet er zoals gezegd zelf ook nog een hoop geld van ontvangen wat ik nooit ga zien.
Begrijpen wie begrijpen kan.Hoe is het mogelijk dat eenzelfde malafide oplichter in dezelfde branche op dezelfde naam een onderneming kan starten parallel naast een verlieslatend frauduleus bedrijf .
Die kerel heeft een huis hangt de Jan uit met dikke auto’s en komt overal mee weg?
Dan mag het nog een NV zijn BelgianSolar maar dan mag de curator toch wel verder kijken dan zijn neus lang is.Fraude is fraude en dan denk ik dat de bescherming naar persoonlijke bezittingen ook vervald.
Ik ken mensen die een lening moesten aangaan en nu hun geld kwijt zijn…echt ongelooflijk…
BELGIAN ENERGY …afblijven en niets bij bestellen OPLICHTERS
In elk geval mijn advocaat krijgt morgen de opdracht om de curator aan te schrijven .
Laatst gewijzigd door janus op 22 mar 2024, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijdert
janus
Site Admin
Site Admin
15
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus »

Een serieus verhaal maar ik heb toch zijn naam nog maar even verwijdert.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
luc.de.smedt
Senior lid
3

Bericht door luc.de.smedt »

janus schreef: 22 mar 2024, 15:31 Een serieus verhaal maar ik heb toch zijn naam nog maar even verwijdert.
W. D. vind je gemakkelijk terug via NBB Consult alsook zijn wettelijke woonplaats. Dus zijn naam voluit vermelden kan toch geen kwaad ?
janus
Site Admin
Site Admin
15
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus »

Dus zijn naam voluit vermelden kan toch geen kwaad ?
Ik doe dat toch liever niet, heb in het verleden al genoeg miserere gehad.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Syda

Bericht door Syda »

goeiemiddag,
ik zal me ook even voorstellen, ik ben een ex werknemer van Belgian Solar / Belgian Energy
ik kan deze wanpraktijken alleen maar bevestigen.
de zaakvoerder Wim D is de grootste oplichter die er bestaat
lonen werden niet op tijd betaald of fout uitbetaald
ik weet zelfs een installatie waarvan ik de electriciteit heb gedaan, daar heeft de klant de volle pot betaald voor A-merk panelen en na lang wachten op de installatie zelf, hebben ze C-merk panelen gekregen
dit koppel heeft dit wel voor de rechtbank getrokken en ook gewonnen, dit is recent gebeurd nog onder belgian solar
toen de werknemers gerucht kregen van Belgian Engergy en de werkbussen een "make-over" kregen met de nieuwe naam, vertelde de zaakvoerder dat ze gewoon van naam gingen veranderen.
Op dat moment was de doorsluizing van activa en andere al bezig
hij zit nog wel met zijn magazijn en opslag op hetzelfde adres als belgian solar in Herentals, enkel de naam op de voorgevel is anders
dat zo een oplichter dat allemaal voor elkaar kan krijgen, snap ik niet...
biestig
junior lid
5

Bericht door biestig »

Hier ex-klant van Belgian Solar en kan alles idd bevestigen. De zaakvoerder is oplichter eerste klasse, laat mensen voorschot betalen en als ze dan bellen voor een afspraak voor plaatsing zeggen ze er effe doodleuk bij dat ze de 2de schijf willen voor plaatsing terwijl contract anders zegt..
Veel mensen zijn hier ingetrapt jammer genoeg en jammer genoeg kan hij nog door doen.
Als je commentaar gaf via facebook met de vraag waar blijven mijn panelen of een andere opmerking werd je geblokkeerd en werd je opmerking verwijderd.
Zo een mensen zouden geen zaak mogen houden, de staat zou hier toch beter op moeten letten want zeker in het geval vn belgian solar ligt het er vingerdik op dat hij de mensen int zak heeft gezet en rap rap belgian energy heeft opgestart.

Bij deze, wegblijven van deez firma!!
Daxrush
6

Bericht door Daxrush »

Voila het wagenpark van BelgianEnergy staat al in de uitverkoop bij Legal Brockers in Sint-Lenaarts.Karma!!!Voorschotten ophalen factuur in’t zwart ,daardoor huis verbouwen op kosten van het bedrijf en de Jan uit hangen met geld dat de zaak broodnodig had.
Bewijzen van zwart geld zijn er zwart op wit…daar heb ik ook voor gezorgd net zoals andere verkopers die werden verplicht om zwart op te halen of ze kregen hun facturen niet betaald.
Die had BelgianSolar laten failiet gaan terwijl hij op hetzelfde moment alles over zette naar BelgianEnergy.
Ten tijde van corona had hij in zijn 3de zaak in de evenementen sector hopen winst gedraaid terwijl alles daar plat lag.

De camionetten die nu te koop staan hier zijn met de reclame van BelgianEnergy dus ik denk dat de curator het een en ander heeft gevonden.Fraude blijft niet onbestraft
Ik moet er ook nog 9k van net als vele gedupeerde
Het staat vandaag op HLN van die praktijken…. Ongelooflijk maar karma komt voor die gasten….😡
Laatst gewijzigd door janus op 25 mei 2024, 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Plaatje verwijdert, denk niet dat dat nodig is hier op het forum.
biestig
junior lid
5

Bericht door biestig »

Juist goed, zon mannen moeten deruit, dikke jan uithangen idd met andermans geld!
K hoop dat er gene rotte euro niemeer van niemand naar daar gaat, die heeft al genoeg mensen afgezet.
Erwin N
10

Bericht door Erwin N »

Daxrush schreef: 22 mar 2024, 10:06 Om mij eerst voor te stellen Frank van Gestel ik heb zelf gewerkt voor BelgianSolar en het bedrijf mee opgestart.Intussen heb ikzelf een rechtszaak lopen om mijn zuurverdiend geld als freelance verkopen na 3jaar te kunnen recupereren omdat BelgianSolar mij niet betaalde .BelgianSolar ik zal ineens wel een naam noemen W** D***** uit Lanaken is de grootste malafide ondernemer die er is.
En hij is niet aan zijn proefstuk toe(oplichten van een ouder koppel via Hamburg Manheimer).
Hij “had”inderdaad BelgianSolar waar hij mensen voorschotten liet betalen en vervolgens alles doorsluizen naar BelgianEnergy om daarna doodleuk het faillissement aan te vragen van BelgianSolar.
Op21-12-2022 had die kerel al een schuld van 3.963.000€ opgebouwd. En komt er nog bij dat hij veel van zijn verkochte deals de voorschotten aan 40% in het zwart cashte die de freelance verkoper voor hem moest ophalen.(daar zijn ook bewijzen van!)Ik moet er zoals gezegd zelf ook nog een hoop geld van ontvangen wat ik nooit ga zien.
Begrijpen wie begrijpen kan.Hoe is het mogelijk dat eenzelfde malafide oplichter in dezelfde branche op dezelfde naam een onderneming kan starten parallel naast een verlieslatend frauduleus bedrijf .
Die kerel heeft een huis hangt de Jan uit met dikke auto’s en komt overal mee weg?
Dan mag het nog een NV zijn BelgianSolar maar dan mag de curator toch wel verder kijken dan zijn neus lang is.Fraude is fraude en dan denk ik dat de bescherming naar persoonlijke bezittingen ook vervald.
Ik ken mensen die een lening moesten aangaan en nu hun geld kwijt zijn…echt ongelooflijk…
BELGIAN ENERGY …afblijven en niets bij bestellen OPLICHTERS
In elk geval mijn advocaat krijgt morgen de opdracht om de curator aan te schrijven .
Dag Frank,

Bedankt voor de melding. Ik heb 3 jaar geleden een installatie aangekocht bij Belgian Solar, lang op moeten wachten, maar uiteindelijk wel geplaatst gekregen. Ik had echter ook een Huawei Luna2000 3-fasen Back-up box besteld, en betaald, die nooit geplaats is. De reden: deze was nog niet gehomologeerd door de Belgische overheid. Nu weet ik in ieder geval dat ik hier niet meer op moet wachten :-(
Ik heb echter nog wel een vraag. De monitoring van mijn installatie gaat via de Fusionsolar portal van Huawei, welke nog geregistreerd staat op naam van Belgian Solar. Voorlopig werkt dit allemaal nog, maar ik verwacht dat dit wel eens kan veranderen. Is er een manier waarop ik dit op mijn naam kan registreren? Is er misschien ook een manier om aan de wachtwoorden te komen van de installatie zodat ik eventueel een ander bedrijf dit kan laten nakijken indien er een storing is?
Plaats reactie

Terug naar “Installateurs”