vraagje over offerte Daikin warmtepomp
- bijloke
- junior lid
- 11
- Installatie Land: Maak keuze
vraagje over offerte Daikin warmtepomp
Beste,
een vriend van mij heeft een offerte gevraagd voor het plaatsen van een warmtepomp(airco) van het merk Daikin.4 binnenunits en 1 multisplit buitenunit. Op deze offerte geeft de installateur een korting van 26% op de Daikin toestellen tov de prijslijst van Daikin. Dit lijkt mij toch heel veel te zijn. Is dit volgens jullie een normale korting? Ik hoor normaal iets van een 7% - 10%. Is dit te mooi om waar te zijn?
Alvast bedankt voor jullie input.
een vriend van mij heeft een offerte gevraagd voor het plaatsen van een warmtepomp(airco) van het merk Daikin.4 binnenunits en 1 multisplit buitenunit. Op deze offerte geeft de installateur een korting van 26% op de Daikin toestellen tov de prijslijst van Daikin. Dit lijkt mij toch heel veel te zijn. Is dit volgens jullie een normale korting? Ik hoor normaal iets van een 7% - 10%. Is dit te mooi om waar te zijn?
Alvast bedankt voor jullie input.
- janus
- Site Admin
- 16
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
Re: vraagje over offerte Daikin warmtepomp
Zal er ook van afhangen wat er verder in de offerte staat, bv voorschotten en wat er is inbegrepen bij de plaatsing/meerwerken.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
- bijloke
- junior lid
- 11
alle andere details op de offerte liggen in lijn met een andere offerte, voor de post: uitvoeren werken, is hij ook een 17% goedkoper...maar het verschil wordt duidelijk gemaakt door deze hoge korting. Kunnen deze toestellen misschien initieel niet bestemd geweest zijn voor de Belgische markt, ergens anders aangekocht? Bestaat er geen gevaar voor garantie discussies nadien? Ik ben misschien wat teveel achterdochtig maar wou gewoon hier eens polsen of dit voor jullie normaal lijkt te zijn!
- janus
- Site Admin
- 16
- Contacteer:
De garantie komt toch van de installateur?
Vaak hebben toestellen in andere landen ook een ander type nummer, toch zeker als er andere onderdelen in zitten.
Vaak hebben toestellen in andere landen ook een ander type nummer, toch zeker als er andere onderdelen in zitten.
.
- Luc6580
- Master lid
- 11
- Installatie Land: België
Wordt er een hoog voorschot gevraagd?
- bijloke
- junior lid
- 11
ik dacht 40% bij ondertekening en 40% bij aanvang van de werken rest na voltooing.
- Luc6580
- Master lid
- 11
Dat zou ik nooit meer doen; teveel risico's; er zijn genoeg plaatsers die je pas moet betalen wanneer de installatie werkt.
- janus
- Site Admin
- 16
- Contacteer:
40% is inderdaad wel erg veel.
.
- luc.de.smedt
- Senior lid
- 3
Is het een erkend Daikin installateur waar je prijs hebt gevraagd ?
Met deze link kan je dit te weten komen.
https://www.daikin.be/nl_be/particulier ... gJ6XPD_BwE
Met deze link kan je dit te weten komen.
https://www.daikin.be/nl_be/particulier ... gJ6XPD_BwE
- bijloke
- junior lid
- 11
ja...is een installateur die vermeld staat op de Website van Daikin !
- luc.de.smedt
- Senior lid
- 3
26% korting op de katalogusprijs van Daikin is mogelijk, een erkend installateur kan genieten van een nog ietwat grotere korting dan de 26% die hij jullie geeft. Hij verkoopt dit niet onder zijn aankoopprijs. Voor wat betreft de voorafbetalingen kan je beter een % afspreken bij levering (bv. overschrijven op de dag van levering/plaatsing en op basis van een factuur dat de installateur je eerder al heeft overgemaakt) en het saldo na indienstname via een normale factuur en betalingstermijn.bijloke schreef: 17 jun 2024, 10:23 ja...is een installateur die vermeld staat op de Website van Daikin !
- palombian
- Master lid
- 3
Daikin zal ook wel over de brug gekomen zijnluc.de.smedt schreef: 17 jun 2024, 13:2326% korting op de katalogusprijs van Daikin is mogelijk, een erkend installateur kan genieten van een nog ietwat grotere korting dan de 26% die hij jullie geeft. Hij verkoopt dit niet onder zijn aankoopprijs. Voor wat betreft de voorafbetalingen kan je beter een % afspreken bij levering (bv. overschrijven op de dag van levering/plaatsing en op basis van een factuur dat de installateur je eerder al heeft overgemaakt) en het saldo na indienstname via een normale factuur en betalingstermijn.bijloke schreef: 17 jun 2024, 10:23 ja...is een installateur die vermeld staat op de Website van Daikin !

PS: ik heb er geen probleem mee een voorschot (en schijven ngl vordering van de werken) te betalen aan een betrouwbaar bedrijf dat een "goed" merk installeert ipv aan een beginner die alleen B-merken kan krijgen. Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat WP'en een luxe product blijven in een afgesloten markt.
3080 Wp ZZW 210° 40° helling, SUN2000 3 KTL, LUNA2000 5 kWh, Ecopower
Rijwoning 1935 (198 m2 669 m3 huidig EPC 81) verwarming, SWW en kookplaat op GAS (6500 kWh/jaar) WTW ventilatie
Rijwoning 1935 (198 m2 669 m3 huidig EPC 81) verwarming, SWW en kookplaat op GAS (6500 kWh/jaar) WTW ventilatie
- BlackDiamond007
- lid
- 3
waar je op moet letten bij zo een kortingen,
dat het toestellen zijn voor de juiste markt.
zijn ook toestellen van portugese afkomst in belgie geinstalleerd en als je garantie moet claimen zegt daikin njet .
hopelijk is die installateur niet gaan vliegen dan .
en ja dit is tot op vandaag common practice bij een grote limburgse speler.
dat het toestellen zijn voor de juiste markt.
zijn ook toestellen van portugese afkomst in belgie geinstalleerd en als je garantie moet claimen zegt daikin njet .
hopelijk is die installateur niet gaan vliegen dan .
en ja dit is tot op vandaag common practice bij een grote limburgse speler.