geen wifi verbinding huawei omvormer
- donatello
- Installatie Land: België
geen wifi verbinding huawei omvormer
Dag,
Sinds deze week heb ik een huawei 4.6 ktl l1 omvormer waarbij ik (en de installateur) de wifi verbinding maar niet in orde krijgen.
Volgens de installateur is het omdat er bij proximus enkele poorten in de router automatisch gesloten zijn en kunnen deze geopend worden door bij myproximus bij configuratie netwerkpoorten geavanceerd modus te selecteren.
Nu is echter het probleem dat ik scarlet klant ben en die geavanceerd modus nergens kan vinden.
Bij de klantendienst van scarlet kreeg ik eerst te horen dat ik bij poort mapping die poort zou moeten open zetten (geen idee wat ik daar exact moet invullen). Na nog eens terug te bellen zei een vrouw dat ze er geen verstand van had en ik best op een ander moment kan terugbellen. Dan maar via hun site een probleem gemeld met de hoop dat het zou behandeld worden door de it afdeling, maar tot nu toe geen antwoord gekregen.
Dus iemand enig idee hoe ik mijn huawei omvormer verbonden krijg met mijn scarlet router?
Sinds deze week heb ik een huawei 4.6 ktl l1 omvormer waarbij ik (en de installateur) de wifi verbinding maar niet in orde krijgen.
Volgens de installateur is het omdat er bij proximus enkele poorten in de router automatisch gesloten zijn en kunnen deze geopend worden door bij myproximus bij configuratie netwerkpoorten geavanceerd modus te selecteren.
Nu is echter het probleem dat ik scarlet klant ben en die geavanceerd modus nergens kan vinden.
Bij de klantendienst van scarlet kreeg ik eerst te horen dat ik bij poort mapping die poort zou moeten open zetten (geen idee wat ik daar exact moet invullen). Na nog eens terug te bellen zei een vrouw dat ze er geen verstand van had en ik best op een ander moment kan terugbellen. Dan maar via hun site een probleem gemeld met de hoop dat het zou behandeld worden door de it afdeling, maar tot nu toe geen antwoord gekregen.
Dus iemand enig idee hoe ik mijn huawei omvormer verbonden krijg met mijn scarlet router?
- janus
- Site Admin
- 16
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
Re: geen wifi verbinding huawei omvormer
https://scarlet.be.general.narkive.com/ ... openzetten
Weet je ook welke poort(en) je moet open zetten.
Al is dat volgens mij alleen als je van buiten je netwerk de omvormer wilt bereiken?
Weet je ook welke poort(en) je moet open zetten.
Al is dat volgens mij alleen als je van buiten je netwerk de omvormer wilt bereiken?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
- donatello
Nee ook nog niet. Ik had stiekem gehoopt op iemand met hetzelfde probleem die een stap voor stap handleiding kon geven. Zoiets als huawei werkt via die poort en dat moet je daar invullen. Anders zal het bij de trail and error methode blijven.
Die link was ik ook al tegen gekomen maar nog niet geprobeerd.
- waldonk
- Master lid
- 12
Soms helpt het door de omvormer 30 sec af te zetten.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/
- janus
- Site Admin
- 16
- Contacteer:
Misschien is het handiger om te beschrijven welke handleiding jij volgt en waar het fout gaat.donatello schreef: 28 jul 2024, 00:07 Nee ook nog niet. Ik had stiekem gehoopt op iemand met hetzelfde probleem die een stap voor stap handleiding kon geven. Zoiets als huawei werkt via die poort en dat moet je daar invullen. Anders zal het bij de trail and error methode blijven.
Werkt de fusion app wel?
.
- donatello
Momenteel volg ik geen handleiding meer. We kunnen wel de omvormer rechtstreeks benaderen in de fusion app als installateur. Maar mijn router "ziet" die niet. Aangezien de installateur mij nog niet als gebruiker heeft toegekend werkt de fusion app als gebruiker ook nog niet.
- Koidream
- Master lid
- 7
Met installateur rechten (administrator) kan je jezelf toch toegang verlenen...
Disclaimer: mijn antwoorden zijn louter informatief en niet altijd 100% correct. Voor specifieke vragen of situaties raad ik aan om professionele of officiële bronnen te raadplegen.
- Perslek
- Donateur
- 4
ik heb al eens een defecte dongle gehad. Welk kleur heeft het ledje op de dongle?
Heeft de omvormer via wifi verbinding ooit gewerkt?
Heeft de omvormer via wifi verbinding ooit gewerkt?
- PV_Hasselt
- Senior lid
- 6
- Contacteer:
Hoe staan de settings ingesteld op uwe omvormer? WLAN of FE?donatello schreef: 28 jul 2024, 11:07 Momenteel volg ik geen handleiding meer. We kunnen wel de omvormer rechtstreeks benaderen in de fusion app als installateur. Maar mijn router "ziet" die niet. Aangezien de installateur mij nog niet als gebruiker heeft toegekend werkt de fusion app als gebruiker ook nog niet.
Bekijk dat eerst...
En je moet geen enkele poort openzetten normaal, pas daarmee op .... Het is uw netwerk, denk dus 2 maal na voordat je iets openzet naar de buitenwereld.
J
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
21 Viessmann panelen 400Wp, 12 op Oost & 9 op West - Totaal 8400 Wp.
Huawei SUN2000-6.0 KTL-M1 (3 faze) incl. een batterij LUNA2000-5kW & Powermeter 3f DTSU-666
https://uni002eu5.fusionsolar.huawei.co ... dQ5p5oIoPg
Huawei SUN2000-6.0 KTL-M1 (3 faze) incl. een batterij LUNA2000-5kW & Powermeter 3f DTSU-666
https://uni002eu5.fusionsolar.huawei.co ... dQ5p5oIoPg
- donatello
de installateur heeft een ethernet dongle besteld. We zullen zien als het dan wel werkt. De router en omvormer hangen toch vlak naast elkaar en lijkt mij ook een stuk veiliger dan met poorten zitten te sukkelen waarvan je geen verstand hebt.
- janus
- Site Admin
- 16
- Contacteer:

.