Ad blocker gedetecteerd: Onze website is mede mogelijk door het plaatsen van advertenties, overweeg a.u.b. om de advertenties zichtbaar te maken op onze website en ons zo te ondersteunen..
janus schreef: 30 apr 2024, 20:05
Je kunt een paar apparaten aan de omvormer aansluiten maar zeker geen hele woning, daar heb je een volledig backup systeem voor nodig wat zich ook nog automatisch afsluit van het net, als de stroom uitvalt.
1.Hoe kan ik een backup systeem maken met deze omvormer en batterijen met 14kw?
2.Voor mijn is normaal als op maximum gebruik energie van panellen en batterijen!
Voor deze batterijen, in internet staat positieve beoordelingen!
DaRkMaN_FX schreef: 30 apr 2024, 15:53
Welke omvormer heb je?
Solis S5-EH1P4.6K-L
Met die Solis zit je vast aan LV batterijen.
Hier staat de lijst van compatible batterijen : https://www.solisinverters.com/uploads/ ... 024_04.pdf
Ik zou dan kiezen voor een BYD LVS /DURACELL 5+ / Pylontech Force L2 (in die volgorde)
1.Hoe kan ik een backup systeem maken met deze omvormer en batterijen met 14kw?
2.Voor mijn is normaal als op maximum gebruik energie van panellen en batterijen!
Wil je een automatisch systeem of een manueel systeem.
Het eerste is bijna onmogelijk met deze omvormer vermoed ik.
Het tweede zal veel breekwerk vragen voor nieuwe leidingen in je woning.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
janus schreef: 30 apr 2024, 21:15
Wil je een automatisch systeem of een manueel systeem.
Het eerste is bijna onmogelijk met deze omvormer vermoed ik.
Het tweede zal veel breekwerk vragen voor nieuwe leidingen in je woning.
Als zo moeilijk-ik doet niet. Dus alleen batterijen kopen en gebruik maximaal energie van panellen en batterijen. Welke batterijen zijn betere op Belgische markt? Denk +- 10 kW.
soundsystem schreef: 01 mei 2024, 08:04
Als ik jouw vragen lees, dan lijkt het mij een goed idee om een installateur te zoeken die dit voor jou kan uitwerken.
Zelf geinstaleerd 4 batterijen Pylontech US3000C met 3,5kW/batterij.Werk perfect.Momenteel zonder kast.Ik vind 300€ zijn veel duur voor kast.Ben op zoeken een serverkast.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
janus schreef: 16 mei 2024, 13:14
Met koud helder weer en witte wolken is dat vrij normaal.
De paneel opbrengst wordt opgegeven bij 20ºC en een instraling van 1000W/m2