26 x Hyundai HiT-H435MF-FB met Huawei 8kW

Hier kan men ontvangen offertes laten beoordelen.
Plaats reactie
kjm
junior lid
1
Installatie Land: België

26 x Hyundai HiT-H435MF-FB met Huawei 8kW

Bericht door kjm »

Mijn eerste offerten werden hier als te duur bestempeld. Nu komt dit als beste uit de bus:

- aantal, merk en precies type van de panelen en het totaal geplaatste vermogen in Wp of kWp =26 (2x 13) Hyundai HiT-H435MF-FB glas/glas voor een totaal van 11310 Wp.
- aantal, merk en juiste type omvormer(s), = 1x Huawei SUN-2000-8KTL-M1 8,8Kw
- Als er meerdere omvormers zijn, verdeling van de panelen over de omvormers =slechts 1 omvormer
- Oriëntatie en hellingshoek van de panelen. =Oost/west -78, helling 26 °en 102, helling 26°
- type dak en dakbedekking. = zadeldak, nieuwe vezelcementleien
- schaduw of niet en van wanneer tot wanneer. = oostkant niets; westkant voorbijtrekkende schaduw schoorsteen na 14 uur aan de rechterkant van de rij waarbij tot 4 panelen een streep over zich krijgen en na 17:00 uur komt de linkerkant van de rij steeds meer in de schaduw van naburig gebouw (tot 3 panelen volledig overschaduwd tegen zonsondergang)
- montagesysteem en bevestiging aan dak (merk/type/geschroefd/gehaakt)= clickfit evo geschroefd
- aangeboden garanties =30 jaar productgarantie en 30 jaar vermogensgarantie voor panelen, 10 jaar op omvormer
- Gaat het om een fabrieksgarantie, van de installateur of via verzekeraar? =fabrieksgarantie
- eigen stroomverbruik Dag/Nacht of Piek/Dal. = 4500/4000 +1200 exclusief nacht boiler = totaal 9700, waarvan 5000 elektrische verwarming
- Type aansluiting (1, 2 of 3 fase) = 3 fase
- Net met N? (Alleen bij 3 fase Net) = 3x 400 +N
- Afstand van dak tot omvormer en en kabeldiktes (ivm verliezen - deze twee gegevens alsmede de twee volgenden zijn absoluut noodzakelijk). = 25 M, 4 mm
- Afstand van omvormer tot verdeelkast en kabeldiktes = max 2 m.
- Is de 253V test al gedaan? = nee
- Wat waren de resultaten van de metingen? Zie uitleg Wiki: https://www.zonstraal.be/wiki/PV_instal ... iciteitnet =
- Lokatie (gemeente en/of provincie) = 8570
- geschatte opbrengst in kWh/jaar =9013

- Prijs pv installatie in Euro/Wp en excl. BTW =0,95

Is dit technisch in orde? In deze offerte werd gesteld dat 26 panelen het ideale aantal is voor de optimale werking van de Huawei omvormer van 8 kW, andere installateurs stoppen bij deze omvormer na 24 panelen voor dezelfde prijs per Wp. Is 26 te veel of kan die Huawei van 8 Kw dat hebben? Is het beter om naar een Huawei van 10KW te gaan voor 26, of kan ik beter bij 24 panelen te blijven op een van 8kW? 26 van deze panelen op een SAJ R5-10K-T2 van 10 kW kost bij een derde installateur ineens 1500 euro meer. Wat lijkt jullie het meest geschikt?

Het is niet de bedoeling om meer dan 2 offertes tegelijk te laten beoordelen.

Onvolledige offertes kunnen wij spijtig genoeg niet beoordelen.

Overweeg A.U.B om iets voor het forum te Afbeelding als je goed wordt geholpen, we zijn al blij met 1€.
janus
Site Admin
Site Admin
15
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: 26 x Hyundai HiT-H435MF-FB met Huawei 8kW

Bericht door janus »

[Huawei SUN-2000-8KTL-M1 8,8Kw /quote]
of kan die Huawei van 8 Kw dat hebben?
Je schrijft zelf dat hij 8,8kW is?
- Oriëntatie en hellingshoek van de panelen. =Oost/west -78, helling 26 °en 102, helling 26°
:?:
Bedoel je 102 en 282gr? Noord is 0gr zuid is 180gr
Bij oost/west is de omvormer zelfs iets te groot, zie PvCalc
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
kjm
junior lid
1

Bericht door kjm »

Orientatie: inderdaad 102 (oost, iets meer zuidgericht), en 282 (west, iets meer noordgericht)

"Huawei SUN2000-8KTL-M1 8,8kW hybride": neem ik zo over uit de offerte. De datasheet van Huawei vermeldt voor die omvormer nominaal 8000W en max. uitgangsvermogen 8.800VA, maar ik ben technisch niet zo goed ingelezen dat ik daar zelf conclusies uit durf te trekken. In een andere post hier op het forum werd bijvoorbeeld bezwaar gemaakt tegen de combinatie van een bepaald type paneel in combinatie met een omvormer wegens hoge stromen, maar zulke zaken kan ik er zelf niet uithalen.

Uit uw reactie maak ik alvast op dat de duurdere optie met de SAJ-omvormer van 10 KW al helemaal nergens voor nodig is en dat ik die offerte kan negeren.
janus
Site Admin
Site Admin
15
Contacteer:

Bericht door janus »

Uit uw reactie maak ik alvast op dat de duurdere optie met de SAJ-omvormer van 10 KW al helemaal nergens voor nodig is en dat ik die offerte kan negeren.
Klopt
maar ik ben technisch niet zo goed ingelezen dat ik daar zelf conclusies uit durf te trekken. In een andere post hier op het forum werd bijvoorbeeld bezwaar gemaakt tegen de combinatie van een bepaald type paneel in combinatie met een omvormer wegens hoge stromen, maar zulke zaken kan ik er zelf niet uithalen.
Zie viewtopic.php?t=24916
Het gemakkelijkste is om aan je installateur de resultaten van die tool te vragen, als je er zelf niet uitkomt.
Vertrouw je het allemaal niet kunnen wij het ook voor je testen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

kjm
junior lid
1

Bericht door kjm »

Mocht u dat kunnen narekenen, graag. Dit lijken me nu wel de betere offerten, maar ik heb hier al vanalles voorgesteld gekregen, van opruiming van oude stock enerzijds tot veel te veel en veel te zwaar.
janus
Site Admin
Site Admin
15
Contacteer:

Bericht door janus »

Mocht u dat kunnen narekenen,
Je installateur heeft dat normaal al gedaan, dus die kan dat morgen direct doorsturen, scheelt mij weer tijd ;-)
.

philippe_d
Senior lid
2

Bericht door philippe_d »

Verwijdert ivm foutieve info.
Panelen: 15 Phono solar 400Wp mono (6 kWp)
Richting: Z-O 136°(of -44° t.o.v. Z.)
Dakhelling: 30°
Omvormer: FOX H1-5.0E hybride (5 kW)
Installatie: 14-02-2023 (Gutami - groepsaankoop prov. West-Vl.)
Browny
Senior lid
1

Bericht door Browny »

De omvormer heeft 2 onafhankelijke mppt trackers. D.w.z. om aan arei te voldoen worden de 26 panelen verdeelt in 2 kringen van elk 13 panelen. En elke string wordt aangesloten op 1 Van de mppt trackers . Zo blijft de maximale Dc spanning onder 750 volt. De 8 kw omvormer kan max 12000wp aan. Dus de 26 panelen zijn nog toegestaan.
philippe_d
Senior lid
2

Bericht door philippe_d »

@Browny
Je hebt helemaal gelijk, mijn bovenstaande berekening is volledig verkeerd.
Sorry.

@janus
Kan je mijn vorige post verwijderen?
Panelen: 15 Phono solar 400Wp mono (6 kWp)
Richting: Z-O 136°(of -44° t.o.v. Z.)
Dakhelling: 30°
Omvormer: FOX H1-5.0E hybride (5 kW)
Installatie: 14-02-2023 (Gutami - groepsaankoop prov. West-Vl.)
kjm
junior lid
1

Bericht door kjm »

@Browny Dus het zou dan wel technisch kloppen met de opstelling 13/13 en dan mag ik dit met een gerust hart laten installeren.

@janus Eén installateur heeft nog niet gereageerd, de andere (werkt met Schletter montagemateriaal ipv de andere met clickfit, maar dat zal het verschil niet maken) stelt nog 2 legplannen voor: met 13/13 zou 9468 kWh opleveren, en bij een ongelijke verdeling 14/12 iets meer 9544 kWh, waarbij één paneel van (noord)weststring wordt overgeheveld naar de (zuid)ooststring om op de betere kant maximale productie te halen en op de mindere kant met één paneel minder wat verder van de schoorsteenschaduw te blijven. En om esthetische redenen moet ik ook niet naar een symmetrische verdeling kijken, je ziet toch maar één kant van het gebouw ineens.
Browny
Senior lid
1

Bericht door Browny »

14/12 verdeling is technisch ook mogelijk. En je hebt wat meer opbrengst. Maar ook de andere die je 26 panelen aanbieden kunnen ipv 2 x 13 de verdeling 14 + 12 plaatsen. Dat zal waarschijnlijk niets tot heel weinig in de prijs uitmaken
kjm
junior lid
1

Bericht door kjm »

Dankjewel voor de reacties!
Plaats reactie

Terug naar “Offertes PV panelen beoordelen”