Verschil gedrag Enphase IQ7+ en IQ7A

Vertel alles over uw warmtepomp installatie.
Plaats reactie
TinaBG
lid
1
Installatie Land: België

Re: Verschil gedrag Enphase IQ7+ en IQ7A

Bericht door TinaBG »

janus schreef: 02 apr 2024, 20:03 Je hebt zelf al geconstateerd dat hun redenatie niet klopt en toch wil je ons precies niet geloven :roll:
- Ik probeer helemaal niemand iets te doen geloven.
- Ik heb ook helemaal nog niet vastgesteld dat hun redenatie niet klopt, immers veel te snel om conclusies te trekken

Wat ik wel wil is gewoon een correct inzicht krijgen in het verschil.
Luc6580
Master lid
11

Bericht door Luc6580 »

bke schreef: 02 apr 2024, 21:32
janus schreef: 02 apr 2024, 07:47 De paar Watt die je in de morgen wint ben je direct kwijt als de omvormer begint af te toppen.
Het geheel is ook nog afhankelijk van de oriëntatie en de helling van de panelen.
Geef het anders eens in bij PvCalc
Janus, de opbrengsten blijven quasi gelijk, maar het is toch beter om 's morgens of op mindere dagen wat meer opbrengst te hebben, dan 's middags op het moment dat de netten verzadigd worden door zonne-energie.
Volledig gelijk; maar deze opmerking geeft geen verklaring voor het gestelde probleem.
bke
Senior lid
11
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bke »

Luc6580 schreef: 03 apr 2024, 10:14
bke schreef: 02 apr 2024, 21:32
janus schreef: 02 apr 2024, 07:47 De paar Watt die je in de morgen wint ben je direct kwijt als de omvormer begint af te toppen.
Het geheel is ook nog afhankelijk van de oriëntatie en de helling van de panelen.
Geef het anders eens in bij PvCalc
Janus, de opbrengsten blijven quasi gelijk, maar het is toch beter om 's morgens of op mindere dagen wat meer opbrengst te hebben, dan 's middags op het moment dat de netten verzadigd worden door zonne-energie.
Volledig gelijk; maar deze opmerking geeft geen verklaring voor het gestelde probleem.
Dat klopt. Afwachten wat het wisselen van paneel gaat doen.
TinaBG
lid
1

Bericht door TinaBG »

Eerste vaststellingen

De IQ7+ levert een paar procent meer ‘s morgens bij lage lichtintensiteit, tot een 30-tal watt.
De IQ7 doet dit zelfs tot 100W, vreemd zo’n groot verschil. Vanaf dan leveren beide evenveel als de IQ7A, terwijl dit bij de IQ7+ initieel wat lager lag. Iig kan ik geen objectief verschil meer vaststellen. Geen idee of ik hier nu uit moet besluiten of IQ7+ zelflerend is en zich op de maximale paneelbelasting heeft ingesteld.

Nu nog even wachten op zonniger weer om te testen hoe het aan de bovenzijde zit.

Mijn panelen liggen niet zo optimaal en het is maar de vraag of ik ook ooit het maximaal paneelvermogen ga halen.
Plaats reactie

Terug naar “Mijn installatie”