Foutcode 5 Paradigma Staqua II

Vertel alles over uw zonneboiler installatie.
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
arvidvp
Installatie Land: België

Foutcode 5 Paradigma Staqua II

Bericht door arvidvp »

Goedemorgen allen,

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen: Ik heb sinds 2015 een zonneboiler Paradigma Staqua II en sinds zeker vijf jaar geeft deze op gezette tijden de foutcode 5 (zoneventiel defect). Mijn loodgieter van destijds is van de aardbol verdwenen, al drie keer contact opgenomen met Paradigma maar daar geeft men niet thuis, met uitzondering van één keer telefonisch waarbij men zei gewoon de foutcode weg te klikken, want maakt niet veel uit.

Blijkt ook iets van aan te zijn. Ik klik al vijf jaar lang de foutcode weg en mijn zonneboiler blijft gewoon prima werken. De opbrengst blijft ook vrij constant. Enig irritant probleem is dat ik al jaren exact om 8u40 en 20u40 naar boven mag om de irritante zoemer af te schakelen. Ik heb al gezocht hoe je dit auditief signaal kunt uitschakelen maar niet gevonden.

Vraag 1 dus: Hoe zou ik primair aan het probleem zelf kunnen verhelpen? Een loodgieter inschakelen zou ideaal zijn maar zoek maar eens iemand die andermans werk wel opkuisen

Uiteindelijk stel ik al mijn hoop op vraag 2: Weet iemand hoe je het alarmsignaal kunt uitschakelen? Nu moet je telkens op het touchscreen drukken, is 2x daags mijn vaste afspraak...
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: Foutcode 5 Paradigma Staqua II

Bericht door janus »

In uiterste nood zou ik de buzzer er tussen uit knippen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
arvidvp
Installatie Land: België

Bericht door arvidvp »

Finaal denk ik inderdaad in die richting, wegens gebrek aan alternatief. Toevallig een duidelijk beeld waar die zit en hoe ik deze het best doorknip?
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Als je een foto plaatst kunnen we meekijken.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Koidream
Master lid

Bericht door Koidream »

Volgens http://paradigma-belgium.be/wp-content/ ... iening.pdf schakelt het alarm zich zelf uit na 30 minuten.
Ik weet natuurlijk niet hoe luid of hoe storend het geluid is, maar een half uur is zo om...
Plaats reactie

Terug naar “Mijn installatie”