Alfen en dure service

Alles over de elektrische wagen
Plaats reactie
sir_olf
Master lid
2
Installatie Land: België

Alfen en dure service

Bericht door sir_olf »

Mijn Alfen pro Line ging enkele maanden na de garantie stuk.
Er was een zekering die telkens sprong dus nam mijn installateur hem mee omdat Alfen enkel ter plaatse repareert. Het opsturen van de paal naar hun atelier is niet mogelijk.
Totale factuur zonder BTW is €470 waarvan €240 voorrijkost. Ze hebben de printplaat vervangen (aan €165) en hun uurloon is €130/u. Het was op een half uur gefikst dus dat kwam op €65. Totale kost met BTW €568,7 zijnde een halve paal.
Mijn installateur zit erg verveeld met die factuur maar Alfen is blijkbaar quasi onbereikbaar (enkel via ticket online) en communiceert geen prijzen op voorhand.

Mijn conclusie, koop nooit een Alfen laadpaal.
Rerdvr46
Master lid
8

Re: Alfen en dure service

Bericht door Rerdvr46 »

Alfen is volgens mijn eigen ervaring geen klantvriendelijk bedrijf. Zij communiceren niet met de eindgebruiker van de laadpaal, enkel met de installateur.

Zelf heb ik nog geen hardware problemen gehad maar de software en/of de firmware zijn vatbaar voor verbetering. Opmerkingen daarover kan je evenwel niet kwijt bij het bedrijf. Ik had mezelf na installatie aangemeld als installateur maar zodra ze er achter kwamen dat ik de eindgebruiker was werd ik er afgegooid met de mededeling dat ze niet B2C werkten, alleen B2B.

Ook voor mij geen aanrader.
luc.de.smedt
Senior lid
3

Bericht door luc.de.smedt »

sir_olf schreef: 01 mar 2024, 10:36 Mijn Alfen pro Line ging enkele maanden na de garantie stuk.
Er was een zekering die telkens sprong dus nam mijn installateur hem mee omdat Alfen enkel ter plaatse repareert. Het opsturen van de paal naar hun atelier is niet mogelijk.
Totale factuur zonder BTW is €470 waarvan €240 voorrijkost. Ze hebben de printplaat vervangen (aan €165) en hun uurloon is €130/u. Het was op een half uur gefikst dus dat kwam op €65. Totale kost met BTW €568,7 zijnde een halve paal.
Mijn installateur zit erg verveeld met die factuur maar Alfen is blijkbaar quasi onbereikbaar (enkel via ticket online) en communiceert geen prijzen op voorhand.

Mijn conclusie, koop nooit een Alfen laadpaal.
Waarom is de installateur verveeld met de factuur en jij niet - veronderstel ik ? Wie heeft opdracht gegeven aan wie ?
Jij aan je installateur en hij aan Alfen ?
Zuiver juridisch moet iemand dit betalen als er een bewijs is van geleverde prestaties. BIj een bestelling zonder prijsafspraken heeft de uitvoerende partij dikwijls het laatste woord, voor zoverre zijn eenheidsprijzen realistisch zijn. 130 euro aan uurloon is wel aan de hoge kant.
soundsystem
Donateur
Donateur
4

Bericht door soundsystem »

Hier ook een laadpaal staan van Alfen, geplaatst door werkgever.
Alleen de loadbalancing optie heb ik zelf moeten betalen, kost maar liefst 199€ incl btw, is blijkbaar enkel een licentie, want netwerkkabel naar de P1 poort lag er al.

Heb er al spijt van, temeer omdat ik nu met Home Assistant aan de slag ben en dus alles zelf kan in de hand houden.
sir_olf
Master lid
2

Bericht door sir_olf »

luc.de.smedt schreef: 01 mar 2024, 11:27 Waarom is de installateur verveeld met de factuur en jij niet - veronderstel ik ? Wie heeft opdracht gegeven aan wie ?
Jij aan je installateur en hij aan Alfen ?
Dit wordt doorgerekend aan de klant. Een firma die alleen ter plaatse wil herstellen en dan €240 voorrijkosten rekent is misschien ook aan de hoge kant?
Zij bepalen wanneer ze kunnen langskomen dus ze groeperen dit.
De verdeler in België wil om die reden ook enkel reparatie garanderen in de eerste 2 jaar. Erna wijzen ze rechtstreeks naar het (onbereikbare) Alfen.
Plaats reactie

Terug naar “Wagen”