Wie heeft ervaring met welke EMS-systemen?
flexio
slimmie
...
Ik ben bezig met offertes op te vragen voor een EMS-systeem om slimme meter, zonnepanelen, thuisbatterij, laadpaal, warmtepomp en boiler goed aan te sturen ifv dynamische tarieven.
EMs systemen
- Xstel
- 3
- Installatie Land: België
- luc.de.smedt
- Senior lid
- 3
Re: EMs systemen
Als je elektrisch kookt of andere grote verbruikers hebt waarvan je zelf het moment van verbruik wil bepalen zou je aan het systeem ook je geplande piekverbruiken moeten kunnen overmaken zodat deze hiermee rekening te kunnen houden.
Succes,
Succes,
- sir_olf
- Senior lid
- 2
Welke omvormer heb je? SolarEdge begint dit ook zelf te kunnen.
- bartgo
- Master lid
- 10
Iets zonder abonnement zoeken. Uiteindelijk gaat het erom om onafhankelijk te zijn. En dat ben je verre van.
Een oplossing is werken met een eigen server zoals home assistant die alle waarden kan inladen.
Of de merk omvormers geven ook steeds vaker programmeer mogelijkheden, zoals sma. Natuurlijk heb je dan nog steeds internet nodig. Home assistant is daarom beter.
Een oplossing is werken met een eigen server zoals home assistant die alle waarden kan inladen.
Of de merk omvormers geven ook steeds vaker programmeer mogelijkheden, zoals sma. Natuurlijk heb je dan nog steeds internet nodig. Home assistant is daarom beter.
- luc.de.smedt
- Senior lid
- 3
Zo denk ik er ook over. En nog een beetje nadenken bij wat je wanneer doet en iedereen is gelukkig.bartgo schreef: ↑01 feb 2024, 11:04 Iets zonder abonnement zoeken. Uiteindelijk gaat het erom om onafhankelijk te zijn. En dat ben je verre van.
- Bj0rn
- Master lid
- 9
Sturen van een warmtepomp ben ik overigens zeer benieuwd naar. Iemand die me weet te zeggen of ik meer dan enkel een aan/af signaal mag verwachten van bvb. slimmie (of een ander product)?
Home Assistant en slimmie lijken voor mij trouwens behoorlijk op elkaar qua interface. Oordeel vooral zelf...
Home Assistant en slimmie lijken voor mij trouwens behoorlijk op elkaar qua interface. Oordeel vooral zelf...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2009 PV - 2014 EV - 2018 ESS - 2020 ZB - 2022 DM & dynamisch tarief - 2024 WP