GoodWe LAN+Wifi module – Ervaring?

Plaatst hier uw vragen en opmerkingen over omvormers
Plaats reactie
CoolWordplay
2
Installatie Land: België

GoodWe LAN+Wifi module – Ervaring?

Bericht door CoolWordplay »

Hallo,

Ik heb een GoodWe GW5048D-ES omvormer, die standaard voorzien is van een Wifi-module. Ik zou deze liever vervangen zien door een bedrade verbinding, gezien er op minder dan 2 meter een ethernet poort beschikbaar is, terwijl ik nu speciaal voor de omvormer een access point moet voorzien.

Tot tweemaal toe heb ik gevraagd aan mijn leverancier of er geen enkele mogelijkheid was voor een ethernet verbinding, met telkens het antwoord: "Nee, dat bestaat niet". Ik heb dan maar zelf de vraag gesteld aan GoodWe, zowel bij sales als support, en kreeg van beide positief antwoord, en van support daarbovenop nog een overzicht met alle connectoren en modellen (duurde wel 4 weken om een antwoord te krijgen, maar goed).

Daaruit blijkt dat de GA10081-69-00P LAN+Wifi module wél compatibel is met mijn model omvormer. Na de leverancier hiermee te confronteren kreeg ik volgend antwoord:
Dat klopt inderdaad dat er een module bestaat voor uw Goodwe om deze te verbinden met UTP zoals Goodwe zelf aangeeft.
[…]
Goodwe beweert dat deze compatibel is met uw omvormer maar de praktijk verteld ons iets anders. We hebben dit al meermaals gemeld aan Goodwe maar zij doen daar niets mee.
Het had natuurlijk wat heen-en-weer kunnen besparen als dit het initiële antwoord had geweest. Nu wou ik eens informeren bij anderen hier die misschien eenzelfde setup hebben, wat hun ervaring is met de LAN+Wifi module. Klopt het dat deze niet werkt?

Alvast bedankt voor de feedback!
yvesilknievil
junior lid
Installatie Land: België

Re: GoodWe LAN+Wifi module – Ervaring?

Bericht door yvesilknievil »

Ik heb een Goodwe ET met deze module.
Ben er eigenlijk niet tevreden van. Je kan, ondanks bedraad aangesloten, de wifi AP niet uitzetten.
Je hebt deze blijkbaar nodig om gebruik te maken van bv de SolarGo app.

Werkt ook meer niet dan wel. Connectie met SEMS is problematisch, maar dat komt misschien door mijn firewall
Plaats reactie

Terug naar “Omvormers”