Installatie ingeven in gebruikerspaneel

Hier worden de nieuwe functies op het forum besproken.
Plaats reactie
Stef
Forum moderator
Forum moderator
11
Installatie Land: België

Re: Installatie ingeven in gebruikerspaneel

Bericht door Stef »

philippe_d schreef: 01 aug 2023, 12:56 @Stef Dit is een super tool, maar zou de programmeur misschien een mogelijkheid hebben om onrealistische waarden automatisch te verwijderen?
(vb de laagste en hoogste %JRC, laagste en hoogste kWh/kWp, nulwaarden, niet ingevulde JRC, ...)
JRC niet invullen is geen probleem, dan komt die gewoon niet in de grafiek en tabel.
0 waardes moet ik eens nakijken of die uitgefilterd worden.

Maar voor de rest is het niet zo eenvoudig om max en min te bepalen per gebruiker.

Ik probeer het in het begin van de maand op te volgen en indien nodig contacteer ik de gebruiker en pas eventueel de waardes aan.
Deze keer is @janus me voor :)

Stef
janus
Site Admin
Site Admin
15
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus »

Probleem met 1 installatie is al opgelost.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
philippe_d
Senior lid
2

Bericht door philippe_d »

Stef schreef: 01 aug 2023, 15:49 Maar voor de rest is het niet zo eenvoudig om max en min te bepalen per gebruiker.
Ik bedoelde eigenlijk:
  • de lijnen met de hoogste %JRC (vb WinK 131.2%) en/of de laagste %JRC (vb Rerdvr46 0.1% JRC) er automatisch uit gooien?
  • de lijnen met de hoogste kWh/kWp (vb pe2x 176.8 kWh/kWp) eruit gooien?
  • uitfilteren nul-waarden uit de %JRC grafiek (zodat de grfaiek bijvoorbeeld begint bij 65% ipv 0% (x-as)
PS - dit is geen kritiek maar een voorstel, alleen maar lof voor het initiatief :tu:
Panelen: 15 Phono solar 400Wp mono (6 kWp)
Richting: Z-O 136°(of -44° t.o.v. Z.)
Dakhelling: 30°
Omvormer: FOX H1-5.0E hybride (5 kW)
Installatie: 14-02-2023 (Gutami - groepsaankoop prov. West-Vl.)
Bollocks
VZW erelid
VZW erelid
11

Bericht door Bollocks »

Bedankt Stef en Janus voor jullie werk!
Ook voor de maand juni stelt zich het probleem met Rerdvr46 (maar dan in de omgekeerd richting... Rerdvr46 Drongen: 87 87000 2900 5.1 %)

Wat mij ook opviel, de 'eerste tabel' is zichtbaar in de maanden juni en juli 23? Alle maanden daarvoor niet meer?
Is er ergens een link weggevallen?

Bedankt voor jullie werk!
:tu:
32 x Atersa 230W, helling 40°, 160°, 2 x SMA 3300TLHC, plaatsing 12 mei 2009 - Merchtem

VZW Zonstraal; lid 33
Rerdvr46
Master lid
8

Bericht door Rerdvr46 »

Blijkbaar wordt de bestaande tabel voor vroegere maanden telkens herberekend op basis van de huidige gegevens van de installatie ipv de gegevens van de installatiegegevens van de betreffende maand. Het wijzigen van een installatie resulteert dus altijd in het verlies van de vroegere informatie. Ik kan dus beter de installatie verwijderen (in werkelijkheid is dat ook het geval) en herdefiniëren zodra de nieuwe installatie (na renovatie van mijn dak) operationeel is.

Mijn nieuwe installatie zal op twee dakvlakken met tegengestelde oriëntatie liggen (74° en 254°). Hoe kan ik een dergelijke installatie definiëren in het gebruikerspaneel?
janus
Site Admin
Site Admin
15
Contacteer:

Bericht door janus »

Als twee installaties maar je kan ook, als ze oost / west zijn geplaatst alles op 1 zijde ingeven.
Dus 2000Wp oost en 2000Wp west = 4000oost.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

janus
Site Admin
Site Admin
15
Contacteer:

Bericht door janus »

Wat mij ook opviel, de 'eerste tabel' is zichtbaar in de maanden juni en juli 23? Alle maanden daarvoor niet meer?
Is er ergens een link weggevallen?
Ik zie die van maart 2023 gewoon?
.

Rerdvr46
Master lid
8

Bericht door Rerdvr46 »

Ik heb eerst de oude gegevens hersteld, dat resulteert terug in normale resultaten. Die heb ik naar mijn PC gekopieerd. Nu zal ik mijn oude installatie verwijderen en de nieuwe installatie definiëren wanneer deze operationeel is.
janus
Site Admin
Site Admin
15
Contacteer:

Bericht door janus »

Je mag de oude gewoon laten staan en geen gegevens meer invoeren.
.

Stef
Forum moderator
Forum moderator
11

Bericht door Stef »

Rerdvr46 schreef: 02 aug 2023, 07:10 Blijkbaar wordt de bestaande tabel voor vroegere maanden telkens herberekend op basis van de huidige gegevens van de installatie ipv de gegevens van de installatiegegevens van de betreffende maand. Het wijzigen van een installatie resulteert dus altijd in het verlies van de vroegere informatie. Ik kan dus beter de installatie verwijderen (in werkelijkheid is dat ook het geval) en herdefiniëren zodra de nieuwe installatie (na renovatie van mijn dak) operationeel is.
Inderdaad, tabellen worden elke keer herberekend omdat ik nooit weet wanneer iedereen alles heeft ingevuld.

In het begin van de maand (denk eerste 5 dagen) is het om het uur of zo en daarna 1 / dag.
Denk ik.
Is te lang geleden :)

Rerdvr46 schreef: 02 aug 2023, 07:10Mijn nieuwe installatie zal op twee dakvlakken met tegengestelde oriëntatie liggen (74° en 254°). Hoe kan ik een dergelijke installatie definiëren in het gebruikerspaneel?
Gog, maakt niet zoveel uit. Uiteindelijk is het maar om je waardes op te volgen en te vergelijken met anderen.
Zodanig dat je een idee hebt van wat je installatie doet tenopzichte van de rest.

Stef
Stef
Forum moderator
Forum moderator
11

Bericht door Stef »

philippe_d schreef: 01 aug 2023, 18:33 Ik bedoelde eigenlijk:
  • de lijnen met de hoogste %JRC (vb WinK 131.2%) en/of de laagste %JRC (vb Rerdvr46 0.1% JRC) er automatisch uit gooien?
  • de lijnen met de hoogste kWh/kWp (vb pe2x 176.8 kWh/kWp) eruit gooien?
  • uitfilteren nul-waarden uit de %JRC grafiek (zodat de grfaiek bijvoorbeeld begint bij 65% ipv 0% (x-as)
PS - dit is geen kritiek maar een voorstel, alleen maar lof voor het initiatief :tu:
Op zich geen slecht idee!
Het stond sowieso op mijn todo om die module eens te herbekijken want ik gebruik wat vuile truken hier en daar en dat kan properder.

En ook eens kijken wat er nog handig kan zijn met de getallen.
Grafiek in user panel met opbrengsten van de maanden / jaren?
Mogelijkheid om te vergelijken van bovenstaande grafiek met 1 of meerdere andere installaties?

Stef
sir_olf
Master lid
2

Bericht door sir_olf »

philippe_d schreef: 01 aug 2023, 12:56 Ik stel vast dat er in "onze" tabel van Opbrengsten PV panelen juli 2023 enkele twijfelachtige res
pe2x.png
Volgens mij heeft pe2x in april zijn installatie uitgebreid. Tot dan zijn het wel realistische waarden (vanaf april bijna een verdubbeling).

memberlist.php?mode=viewprofile&u=10387
janus
Site Admin
Site Admin
15
Contacteer:

Bericht door janus »

Hij heeft een pb gekregen en ik wacht op zijn reactie (het is wel vakantie tijd natuurlijk)
.

broodro0ster
Senior lid
3

Bericht door broodro0ster »

Kan er ook eens naar de maand mei 2023 gekeken worden? Er is iemand die de grafiek omzeep gehaald heeft door een cijfertje teveel te zetten denk ik.
11400Wp oost-west 45° helling => 12x380Wp oost (90°) + 18x380Wp west (270°) (PVoutput) | Vaillant VWL 75/5 warmtepomp | Tesla Model 3 + Smappee EV Home
janus
Site Admin
Site Admin
15
Contacteer:

Bericht door janus »

Zal straks eens kijken.
.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe functies op het forum”