Ad blocker gedetecteerd: Onze website is mede mogelijk door het plaatsen van advertenties, overweeg a.u.b. om de advertenties zichtbaar te maken op onze website en ons zo te ondersteunen..
philippe_d schreef: 01 aug 2023, 12:56
@Stef Dit is een super tool, maar zou de programmeur misschien een mogelijkheid hebben om onrealistische waarden automatisch te verwijderen?
(vb de laagste en hoogste %JRC, laagste en hoogste kWh/kWp, nulwaarden, niet ingevulde JRC, ...)
JRC niet invullen is geen probleem, dan komt die gewoon niet in de grafiek en tabel.
0 waardes moet ik eens nakijken of die uitgefilterd worden.
Maar voor de rest is het niet zo eenvoudig om max en min te bepalen per gebruiker.
Ik probeer het in het begin van de maand op te volgen en indien nodig contacteer ik de gebruiker en pas eventueel de waardes aan.
Deze keer is @janus me voor :)
Bedankt Stef en Janus voor jullie werk!
Ook voor de maand juni stelt zich het probleem met Rerdvr46 (maar dan in de omgekeerd richting... Rerdvr46 Drongen: 87 87000 2900 5.1 %)
Wat mij ook opviel, de 'eerste tabel' is zichtbaar in de maanden juni en juli 23? Alle maanden daarvoor niet meer?
Is er ergens een link weggevallen?
Bedankt voor jullie werk!
32 x Atersa 230W, helling 40°, 160°, 2 x SMA 3300TLHC, plaatsing 12 mei 2009 - Merchtem
Blijkbaar wordt de bestaande tabel voor vroegere maanden telkens herberekend op basis van de huidige gegevens van de installatie ipv de gegevens van de installatiegegevens van de betreffende maand. Het wijzigen van een installatie resulteert dus altijd in het verlies van de vroegere informatie. Ik kan dus beter de installatie verwijderen (in werkelijkheid is dat ook het geval) en herdefiniëren zodra de nieuwe installatie (na renovatie van mijn dak) operationeel is.
Mijn nieuwe installatie zal op twee dakvlakken met tegengestelde oriëntatie liggen (74° en 254°). Hoe kan ik een dergelijke installatie definiëren in het gebruikerspaneel?
Ik heb eerst de oude gegevens hersteld, dat resulteert terug in normale resultaten. Die heb ik naar mijn PC gekopieerd. Nu zal ik mijn oude installatie verwijderen en de nieuwe installatie definiëren wanneer deze operationeel is.
Rerdvr46 schreef: 02 aug 2023, 07:10
Blijkbaar wordt de bestaande tabel voor vroegere maanden telkens herberekend op basis van de huidige gegevens van de installatie ipv de gegevens van de installatiegegevens van de betreffende maand. Het wijzigen van een installatie resulteert dus altijd in het verlies van de vroegere informatie. Ik kan dus beter de installatie verwijderen (in werkelijkheid is dat ook het geval) en herdefiniëren zodra de nieuwe installatie (na renovatie van mijn dak) operationeel is.
Inderdaad, tabellen worden elke keer herberekend omdat ik nooit weet wanneer iedereen alles heeft ingevuld.
In het begin van de maand (denk eerste 5 dagen) is het om het uur of zo en daarna 1 / dag.
Denk ik.
Is te lang geleden :)
Rerdvr46 schreef: 02 aug 2023, 07:10Mijn nieuwe installatie zal op twee dakvlakken met tegengestelde oriëntatie liggen (74° en 254°). Hoe kan ik een dergelijke installatie definiëren in het gebruikerspaneel?
Gog, maakt niet zoveel uit. Uiteindelijk is het maar om je waardes op te volgen en te vergelijken met anderen.
Zodanig dat je een idee hebt van wat je installatie doet tenopzichte van de rest.
philippe_d schreef: 01 aug 2023, 18:33
Ik bedoelde eigenlijk:
de lijnen met de hoogste %JRC (vb WinK 131.2%) en/of de laagste %JRC (vb Rerdvr46 0.1% JRC) er automatisch uit gooien?
de lijnen met de hoogste kWh/kWp (vb pe2x 176.8 kWh/kWp) eruit gooien?
uitfilteren nul-waarden uit de %JRC grafiek (zodat de grfaiek bijvoorbeeld begint bij 65% ipv 0% (x-as)
PS - dit is geen kritiek maar een voorstel, alleen maar lof voor het initiatief
Op zich geen slecht idee!
Het stond sowieso op mijn todo om die module eens te herbekijken want ik gebruik wat vuile truken hier en daar en dat kan properder.
En ook eens kijken wat er nog handig kan zijn met de getallen.
Grafiek in user panel met opbrengsten van de maanden / jaren?
Mogelijkheid om te vergelijken van bovenstaande grafiek met 1 of meerdere andere installaties?