Als er een powermeter met op alle 3 fasen een meetspoel geplaatst is, kan een 1 fase omvormer toch perfect injecteren zodat de som van alle fasen nul is?janus schreef: ↑06 nov 2022, 12:07Dan moeten er toch wat extra sensors en een sturing geplaatst worden om dat te bekomen.Ze zeggen wel dat ze de injectie, via sturing laden/ontladen van de batterij, deze fase kunnen regelen om de afname op de andere fasen te compenseren
zodat door de teller (zowel analoog als digitaal) een 0 verbruik gemeten wordt.
Delta grid (3x230v zonder N) - 1-fasige of 3-fasige omvormer?
- soundsystem
- Donateur
- Installatie Land: België
Re: Delta grid (3x230v zonder N) - 1-fasige of 3-fasige omvormer?
- janus
- Site Admin
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
Dat kan natuurlijk maar dan moet dat wel voorzien zijn in de plaatsing, een gewone standaard omvormer met batterij doet dat niet.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
- Brownie
Hallo allemaal,
Is hier al wat meer duidelijkheid rond? Mijn ouders hebben exact dezelfde installatie zoals bij 'lennertm' (2 omvormers, 1 batterij) ook op een delta netwerk (3x230V), en werkt zoals hier beschreven, de omvormers en batterij sturen het verschil van de 3de fase terug zodat de som 0 is.
Bij een maat van mij staat een ook huawei installatie (1 omvormer, 1 batterij) op een 3x400V die echter die saldering niet doet... Met de juiste 3-fase power meter (staat nu een 1fase power meter) moet dit toch ook kunnen?
Is hier al wat meer duidelijkheid rond? Mijn ouders hebben exact dezelfde installatie zoals bij 'lennertm' (2 omvormers, 1 batterij) ook op een delta netwerk (3x230V), en werkt zoals hier beschreven, de omvormers en batterij sturen het verschil van de 3de fase terug zodat de som 0 is.
Bij een maat van mij staat een ook huawei installatie (1 omvormer, 1 batterij) op een 3x400V die echter die saldering niet doet... Met de juiste 3-fase power meter (staat nu een 1fase power meter) moet dit toch ook kunnen?
- janus
- Site Admin
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
Klopt.Met de juiste 3-fase power meter (staat nu een 1fase power meter) moet dit toch ook kunnen?
.
- franky
- lid
Dag heren, ik vermoed dat de regeling van de injectie naar het net vanuit de batterijomvormer wordt gestuurd door gebruik te maken van een sma home manager. Dit op het ogenblik dat er energie wordt gebruikt op.de fasen waar de batterij omvormer niet op is aangesloten. De sma home manager streeft er naar om de DM op 0 te houden indien de opbrengst van de zonnepanelen, plus energie die beschikbaar is in de batterij voldoende is om het verbruik over de 3 fasen te compenseren.
Verstuurd vanaf mijn SM-N981B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-N981B met Tapatalk