PV*SOL Premium kan je een maand lang gebruiken. Daarin kan je een 3D tekening maken van je gebouwen en omgeving, en dan daarop je panelen plaatsen en omvormer(s) koppelen. Er is een gigantische database met panelen en omvormers. Je kan dus alle mogelijke configuraties simuleren. Je kan zelfs je kwartierwaarden van Fluvius opladen, warmtepompen en elektrische auto's koppelen en bijvoorbeeld simuleren in hoeverre een accu interessant is.
De software maakt dan uiteindelijk ook schaduwsimulaties en houdt rekening met historische weerdata. Op die basis worden opbrengstcijfers berekend. Ik heb er zeer veel uit geleerd, en heb op die basis ook mijn installateur gevraagd een bepaald legplan te volgen. De installateur bevestigde ook dat het legplan dat ik berekend had interessanter was dan hetgeen dat ze zelf hadden berekend met de software van de omvormerfabrikant.
https://pvsol.software/en/
PV*SOL Premium
- janus
- Site Admin
- Installatie Land: Ander
- Contacteer:
PV*SOL Premium
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."
Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg