ronimo schreef: ↑14 feb 2023, 17:21
Fluvius laat verschillende vermogens toe als je een netstudie aanvraagt afhanelijk van de capaciteit van het deel net waar je straat op zit.
Sommigen mogen 20k aansluiten andere 10k en nog andere 12.5 of 15.
Ik denk niet dat het systeem voorzien is om configureerbare resultaten van de netstudie op te slaan en op ongoing basis te monitoren, maar je weet maar nooit; als ze een capaciteitstarief kunnen implementeren dan moet eender welke andere setup kinderspel zijn in vergelijking daarmee
Een update voor iedereen die ook interesse heeft om meer dan 10 KVA installatie aan te sluiten :
Synergrid schrijft me het volgende ;
“..Het segment netstudie volgt de procedure beschreven in C10/11 § 5.2.
In stap 2 – Technisch dossier en netstudie – staat het volgende beschreven:
‘In voorkomend geval, het middel tot beperking van het vermogen dat in het distributienet geïnjecteerd mag worden en zijn instelwaarde’
Ik ben niet zeker of het wel verplicht is om een gehomologeerd exportbegrenzingsrelais te plaatsen: indien uw hybride omvormer gehomologeerd is met een vermogenbeheerssysteem zou het kunnen dat de netbeheerder dit aanvaardt, dat dient u bij hen te checken.”
Ik heb inmiddels een netstudie aangevraagd voor een installatie 17,25 kVA (niet méér om niet mijn aansluiting zelf te hoeven verzwaren -3fasen+N 25A= max 17,3kW)
Verwacht dus nu dat, ook als hoor dat ik 10kVA max naar net mag injecteren, Fluvius mij dus ook zal aangeven hoe mijn voorgestelde 17kVA installatie te begrenzen tot 10kVA - zodat het dus wel moeten kunnen in ieder geval - want daar ging het om :)