Geen verbinding van FusionSolar app naar omvormer Onderwerp is opgelost

Kijk hier voor datalog programma's en handleidingen.
Plaats reactie
snicker
junior lid
Installatie Land: België

Geen verbinding van FusionSolar app naar omvormer

Bericht door snicker »

Ik heb onlangs mijn thuis wifi netwerk gewijzigd van paswoord en naam en nu kan ik via de FusionSolar app. geen verbindidng meer maken met mijn omvormer.

Ik heb de volgende omvormer:HUAWEI SUN2000-4.6KTL-L1

Het probleem is dat als ik in mijn FusionS app ga ik vast loop, daar mijn instellingen niet zo ver uitgebreid zijn blijkbaar zoals ik kan volgen in de handleiding om te connecteren met mijn omvormer.
Als ik rechts onder op de knop ME druk zou ik vervolgens naar Device commissioning moeten kunnen gaan, maar dit verschijnt gewoon
weg niet in mijn app die nogtans up-to-date is.
Wie kan mij helpen om dit op te lossen aub?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: Geen verbinding van FusionSolar app naar omvormer

Bericht door janus »

Verander je wifi terug van naam en paswoord en kijk of het dan wel werkt.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
snicker
junior lid

Bericht door snicker »

Ik weet dat oud wachtwoord en naam niet meer..was nogal ingewikkeld, daarom net dat ik het veranderd had..
PV_Hasselt
Senior lid
Contacteer:

Bericht door PV_Hasselt »

Heb jij een WiFi dongle of is uwe omvormer verbonden met een netwerk kabel?

Indien WiFi dongle zal je nu ook via de SUN2000 app uw nieuwe gegevens moeten instellen anders kan uw omvormer niets sturen.

Greetz, J
21 Viessmann panelen 400Wp, 12 op Oost & 9 op West - Totaal 8400 Wp.
Huawei SUN2000-6.0 KTL-M1 (3 faze) incl. een batterij LUNA2000-5kW & Powermeter 3f DTSU-666
PV_Hasselt --> https://region03eu5.fusionsolar.huawei. ... 2uzNmkEtcx
snicker
junior lid

Bericht door snicker »

Ik heb de app gevonden en gedownload, waarvoor dank voor die tip.
Nu moet ik onder de naam installateur een wachtwoord ingeven die ik momenteel niet weet....
PV_Hasselt
Senior lid
Contacteer:

snicker schreef: 21 dec 2022, 19:02 Ik heb de app gevonden en gedownload, waarvoor dank voor die tip.
Nu moet ik onder de naam installateur een wachtwoord ingeven die ik momenteel niet weet....
Zoek op "Reset Password SUN2000", er is zelf een filmpje die uitlegde hoe en wat... Is vrij simpel... Ik heb het ook gedaan.

Je maakt daarmee een nieuw installateur paswoord aan...

Heb je al die standaard paswoorden al geprobeerd, mss heeft hij die niet veranderd.. "Changeme" en "00000a"?

J
Huawei SUN2000-6.0 KTL-M1 (3 faze) incl. een batterij LUNA2000-5kW & Powermeter 3f DTSU-666
snicker
junior lid

Bericht door snicker »

Heb contact gehad met leverancier.
Hij heeft mijn een nieuw wachtwoord gegeven.
In min sun2000 app geef ik aan welke omvormer ik heb, heb dit handmatig gedaan en werkt.
Nu zie ik onder mijn serie nr:
Installateur en daaronder dus Voer uw wachtwoord in.
Ik heb deze ingevuld die mijn leverancier niet heeft aangepast, maar krijg melding dat gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is....
PV_Hasselt
Senior lid
Contacteer:

snicker schreef: 22 dec 2022, 15:07 Heb contact gehad met leverancier.
Hij heeft mijn een nieuw wachtwoord gegeven.
In min sun2000 app geef ik aan welke omvormer ik heb, heb dit handmatig gedaan en werkt.
Nu zie ik onder mijn serie nr:
Installateur en daaronder dus Voer uw wachtwoord in.
Ik heb deze ingevuld die mijn leverancier niet heeft aangepast, maar krijg melding dat gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is....
Nieuw paswoord voor wat, toegang tot uw FusionSolar details of toegang tot uw omvormer?

Ik vermoed voor uw FusionSolar login....

Welk paswoord heb je ingegeven, is dat "Changeme"? Belangrijk is dat je de C als capital ingeeft,

Maar welk soort dongle heb je nu, ne WiFi based (WLan) of via netwerk kabel (FE), anders pak eens je foto

1) log eens in op FusionSolar, de web based version, lukt dat al?

2) zie je daar alles verschijnen of zie je geen data?

3) indien alles verschijnt zou ik ervan afblijven, indien geen gegevens verschijnen is het probleem de communicatie van uwe dongle naar de cloud van FusionSolar.

J
snicker
junior lid

Bericht door snicker »

Nieuw paswoord ingegeven die ik had gekregen van leverancier voor op mijn omvormer te geraken...helaas...

Toegang tot FusionSolar is geen probleem, zowel als op de app als op de web based version.
Ik zie al mijn gegevens zoals het moet.

Mijn omvormer heeft ingebouwde Wifi, waar ik dus via de solar app geen contact kan met maken.
Ik kan wel als ik naar mijn wifi instellingen gaan de omvormer (SUN2000..) zien en er mee verbinden, mijn signaalsterkte daar is goed.
Eclipse
lid

Bericht door Eclipse »

Ik heb een gelijkaardig probleem,

Tot voor kort kon ik met de SUN2000 App inloggen als "installateur" met het passwoord 00000a om het 's nachts laden van de batterij in te stellen om alzo overdag de piek van 2,5 kWh van het capaciteitstarief niet te overschrijden. Gisteren heb ik vastgesteld dat ik mij niet meer kon aanmelden. Blijkbaar kan je dit ook met Fusionsolar App, heb ik vandaag vastgesteld, maar deze maakt daarvoor ook gebruik van de SUN2000 App. Ik moet dus sowieso verbinding maken met de Wifi van de omvormer, en blijkbaar lukt dit wel, omdat er eerst "Verbinden" staat, en als ik daar op klik, nadat ik gekozen heb voor de Wifi van de omvormer, verandert dit in "Aanmelden", en normaal zou ik dan het keuzevenster moeten krijgen om te kiezen voor 'Installateur' of 'Gebruiker' en het vakje om het paswoord in te geven, maar dat komt er niet meer op, waarna een foutmelding komt dat de verbinding niet lukt (tussen de App en de Omvormer veronderstel ik), en om het later nog eens te proberen...

Is het uiteindelijk gelukt bij jou? Zo ja, hoe?
Everything under the Sun is in tune, but the Sun is eclipsed by the Moon
snicker
junior lid

Bericht door snicker »

Neen...niet gelukt...ze vragen 105euro voor een installateur het te komen terug opnieuw instellen...
Ik ga wachten...ze komen binnen paar maanden met digitale meter en dan sluit ik de Homewizard P1 meter op aan...
Eclipse
lid

Bericht door Eclipse »

Hoezo? Betalen om opnieuw in te stellen? Heb je geen garantie?

Maar jij krijgt wel het vakje om te kiezen en je paswoord in te geven?
In dat geval bestaat er wel een procedure om de omvormer te resetten:
Je hebt 3 groene ledjes in het midden van de omvormer (zie illustratie)
indicatoren.gif
Led 1 is de indicator van de gelijkspanning
Led 2 is de indicator van de wisselspanning
Led 3 is de indicator van de communicatie

Dit is de procedure:

Stap 1: Zorg ervoor dat de SUN2000 tegelijkertijd op de AC- en DC-voeding is aangesloten. (Led 1 en 2 branden continu groen of knipperen met lange tussenpozen gedurende meer dan 3 minuten.)

Stap 2: Voer de volgende handelingen binnen 4 minuten uit:
1. Schakel de AC-schakelaar uit (in je zekeringkast) en zet de DC-schakelaar aan de onderkant van de SUN2000 op OFF. Als de SUN2000 op batterijen is aangesloten, schakelt u de batterijschakelaar uit. Wacht tot alle LED-indicatoren op het paneel van de SUN2000 uit gaan.
2. Schakel de AC-schakelaar in (in je zekeringkast), zet de DC-schakelaar op ON en wacht ongeveer 90 seconden. Controleer of Led 2 (wisselspanning) groen knippert met lange intervallen.
3. Schakel de AC-schakelaar uit en zet de DC-schakelaar op OFF. Wacht tot alle LED-indicatoren op het paneel van de SUN2000 uit zijn.
4. Schakel de AC-schakelaar in en zet de DC-schakelaar op ON. Wacht tot alle indicatoren op het paneel van de omvormer voor zonne-energie knipperen en na 30 seconden uit gaan.

Stap 3: Stel het wachtwoord binnen 10 minuten opnieuw in. (Als er binnen 10 minuten geen handeling wordt uitgevoerd, worden de parameters van de omvormer niet gewijzigd.)
1. Wacht tot Led 1 (gelijkspanning) met lange tussenpozen groen knippert.
2. Zoek de oorspronkelijke naam van de WLAN-hotspot (SSID) en het initiële wachtwoord (PSW) op het label aan de zijkant van de SUN2000 en maak verbinding met de app.
3. Stel in het aanmeldingsscherm een nieuw aanmeldingswachtwoord in en meld u aan bij de app.

Stap 4: Stel de parameters van de router en het beheersysteem in om extern beheer te implementeren
- Meld u aan bij de FusionSolar-app, kies Inbedrijfstelling van apparaat > Instellingen > Communicatieconfiguratie > Instellingen routerverbinding en stel de routerparameters in.

- (Optioneel) Het WLAN-wachtwoord resetten:
Meld u aan bij de FusionSolar-app, kies Inbedrijfstelling van apparaat > Instellingen > Communicatieconfiguratie > WLAN-instellingen omvormer en reset het WLAN wachtwoord.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Everything under the Sun is in tune, but the Sun is eclipsed by the Moon
Plaats reactie

Terug naar “Data logging programma's en handleidingen”