Welke omvormer

Een nieuwe installatie?: Hoe begin ik eraan? Waar moet ik op letten? ... enz
Plaats reactie
ronimo
Installatie Land: België

Welke omvormer

Bericht door ronimo »

Welke SMA hybride omvormer zou je aanraden voor een installatie van 22kWp ?
Ik dacht dat enekel de niet hybride omvormers konden overgedimensioneerd worden tot 200%
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: Welke omvormer

Bericht door janus »

Even afgesplitst omdat het weinig met het oorspronkelijke onderwerp te maken heeft.

Als je advies wilt over welke omvormer vernoem je ook best de helling en oriëntatie.
Of je gebruikt direct de tool van SMA viewtopic.php?t=24917
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
ronimo
Installatie Land: België

Bericht door ronimo »

Bedankt, in de vorige conversatie ging het over het al dan niet installeren van een omvormer >10kVA voor een installatie van 20 a 22kWp.
Iemand suggereerde een hybride SMA omvormer van 10kVA.

Ik heb een soortgelijke setup in gedachten, Oost West opstelling van 22kWp (verwachte jaaropbrengst 19.5kWh) en plan later evt ook baterijen bij te plaatsen.

Ik vraag me dus af of het best is een hybride omvormer van 15kVA of 20kVA te gebruiken of een 10kVA icm overdimensionering. De overdimensioning van 200% bij SMA waarnaar verwezen werd betreft volgens mij niet hybride omvormers. Ik vroeg me af welke hybride omvormer 200% overgedimensioneerd zou kunnen worden.
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus »

Oost West opstelling van 22kWp (verwachte jaaropbrengst 19.5kWh) en plan later evt ook baterijen bij te plaatsen.
Je moet er wel panelen op aansluiten hoor :lol:
Ik vraag me dus af of het best is een hybride omvormer van 15kVA of 20kVA te gebruiken of een 10kVA icm overdimensionering. De overdimensioning van 200% bij SMA waarnaar verwezen werd betreft volgens mij niet hybride omvormers. Ik vroeg me af welke hybride omvormer 200% overgedimensioneerd zou kunnen worden.
Als je niet meer info wil geven kunnen we je alleen naar de tool van SMA verwijzen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Plaats reactie

Terug naar “Een nieuwe installatie?”