WiFi schakelaar Fritz!Dect 200

Allerlei
Plaats reactie
Yes
Master lid
Installatie Land: België

Bericht door Yes »

Wie gebruikt er al dergelijke schakelaars ?

Het is mij niet duidelijk of je dergelijke schakelaars via de Smart Phone app Smart home kan gebruiken zonder extra tools zoals de Fritz!Box ?
Heb je de Fritz!Box nodig voor alleen 1 of 2 schakelaars ?

In de beschrijving op https://nl.avm.de/producten/fritzapps/f ... mart-home/ staat :
" Voor FRITZ!App Smart Home heb je een FRITZ!Box nodig met FRITZ!OS vanaf versie 7.10. "

.
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: WiFi schakelaar Fritz!Dect 200

Bericht door janus »

https://nl.avm.de/vraagbaak/smart-home/ ... schakelen/
Hier staat toch dat ze samen moeten werken.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Yes
Master lid

Bericht door Yes »

janus schreef: 17 sep 2022, 16:31 https://nl.avm.de/vraagbaak/smart-home/ ... schakelen/
Hier staat toch dat ze samen moeten werken.
Er staat toch ook ! :
" Of u kunt de FRITZ!App Smart Home voor uw mobiele apparaten gebruiken."
En ik versta daaronder dat je de Box niet nodig hebt om te schakelen.

.
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus »

Duidelijk is de uitleg in ieder geval niet. :-(
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
thomasdb

Bericht door thomasdb »

de app werkt samen met de router. hierin kan je, mits je een router hebt, dus ook het smart gedeelte met gebruik enz. raadplegen. de plug werkt niet samen met de GSM alleen deze heeft geen wifi. de plug gebruikt DECT ( telefoon) en spreekt zo de router toe,dewelke wel over wifi beschikt . hoop je hiermee geholpen te hebben. een tevreden fritz!dect 200 gebruiker ( in samenwerking met hassio home assistant , dewelke wel voltage en temperatuur niet meer weergeeft sinds een der updates een tijdje geleden, wattage nog wel )
dupke

Bericht door dupke »

Ik gebruik de Fritz!Dect 200 en Fritz!Dect 210.

Ik heb om te beginnen een Fritzbox 7530 samen met maximaal 10 Fritz!Dect 200 of Fritz!Dect 210 toestellen

Deze communiceren via dect met de frizbox en meten het stroomverbruik per aangesloten apparaat.

Via de fritzbox kan je de schakelaars al aan en uit zetten, maar dat doe ik nooit.

Mijn sunny home manager 2.0 laat ik inloggen op de fritzbox om het stroomverbruik uit te lezen en toestellen automatisch aan of uit te zetten door de home manager op basis van de actuele productie van de zonnepanelen. bv een boiler aanzetten enkel en alleen indien er voldoende overschot aan zonnestroom is of als de minimale 3 uurs opwarmtijd per dag die ingesteld is niet zou gehaald zijn om zeker warm water te hebben.

Dit werkt vrij goed, er is een alternatief van edimax , maar die meten enkel en kunnen niet schakelen met de home manager( wel met hun eigen app)

je kan de fritzdect 200 en 210 toestellen ook van uit de sma app bedienen.

Ik ben enkel nog aan het zoeken naar een goede oplossing om 3 fase apparaten zoals een inductie kookplaat te kunnen meten omdat die nu altijd door de home manager onder de basis belasting geplaatst worden en ik hun verbruik afzonderlijk zou willen kunnen meten.
thomasdb

Bericht door thomasdb »

als het meten alleen is misschien met een emonpi/emonCMS ? dit heeft ook een home assistant intergratie, maar is handig omdat het zelf ook logt. vrees is wel niet compatibel met de omvormer. beschikt wel over mqtt . ik heb er zo een in gebruik mar voor monofase, heeft 2 meetklemmen voor 2 wattages maar can geen cos pho berekenen, en dus voor driefase zal er not een emonTx shield oid bijmoeten/ het goede is dat het misschien wel mogelijk is in zelfbouw omdat de sofwate vrij beschikbaar is
bartgo
Master lid

Bericht door bartgo »

De shelly 3em is een prima keuze. Werkt via home assistant dan om te meten en te schakelen.

Als je hem in sma home manager 2.0 wil schakelen dan heb je een omweg nodig via een Linux programma van een Duitser, Smart Applianve Enabler. Je kunt dan de shelly compatibel maken met de semp-taal van de shm.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”