Semi-off grid & keuring?

Post hier berichten over installaties die niet op het stroomnet aangesloten zijn, of ook zelfstandig kunnen werken.
Plaats reactie
taapo
Installatie Land: België

Semi-off grid & keuring?

Bericht door taapo »

Twee vraagjes:

* Heeft er iemand ervaring met Ysebaert's Semi-off Grid systeem? https://www.ysebaert.be/nl/hybrid+energ ... id+systeem -- lijkt me een bakje met twee interlocked contactoren en wat extra zekeringen, dus ook iets wat je zelf zou kunnen bouwen?

* Als je het koopt - of zelf bouwt - krijg je dit door de keuring? De uitleg klinkt goed (break before you make, dus je maakt nooit een permanente koppeling tussen batterij en netstroom waardoor de Synergrid regels niet tellen), maar klopt het ook?

Graag wat feedback van mensen die er wel wat meer ervaring in hebben dan mezelf :)
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: Semi-off grid & keuring?

Bericht door janus »

Als je het zeker wilt ween neem je beter contact op met je keuringsorganisme. Persoonlijk heb ik nog niet gehoord van een automatische omschakeling in een privé omgeving.
Manueel gebeurd wel, zie ook het filmpje wat hier pas werd geplaatst
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
taapo
Installatie Land: België

Bericht door taapo »

janus schreef: 22 nov 2022, 17:29 Manueel gebeurd wel, zie ook het filmpje wat hier pas werd geplaatst
Dank je wel voor het voorbeeld. Als ik zie dat zowel Full Energy (zij geven in de comments aan dat dit door Fluvius goedgekeurd was) en Ysebaert een transfer switch aanbieden - dan neem ik aan dat dit wel door een keuring raakt, niet?
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus »

zoals ik al schreef
Als je het zeker wilt ween neem je beter contact op met je keuringsorganisme.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Plaats reactie

Terug naar “Eilandinstallaties (Off grid)”