Huawei optimizers zelf aansluiten?

Kijk hier voor info over zelfbouw projecten.
Plaats reactie
stefanhapper
junior lid
Installatie Land: België

Huawei optimizers zelf aansluiten?

Bericht door stefanhapper »

Ik heb 12 Trinasolar panelen van 450 Wp met een Huawei SUN2000-4.6KTL-L1 omvormer.

Momenteel is er een optimiser (SUN2000-450W-P) geïnstalleerd. Ik wil nu twee extra optimizers instaleren omdat er meer schaduw is dan verwacht.

Mijn installateur heeft veel te veel werk en is niet echt bereikbaar. Kan ik die omvormers ook zelf instaleren?
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: Huawei optimizers zelf aansluiten?

Bericht door janus »

Hoe moeten wij weten of jij daar handig genoeg voor bent, geen hoogtevrees hebt en er het juiste gereedschap voor hebt?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
stefanhapper
junior lid
Installatie Land: België

Bericht door stefanhapper »

janus schreef: 18 nov 2022, 15:05 Hoe moeten wij weten of jij daar handig genoeg voor bent, geen hoogtevrees hebt en er het juiste gereedschap voor hebt?
De installatie zelf zie ik wel zitten (moet gewoon aan het paneel worden aangesloten + controle via multimeter, staat alles goed uitgelegd in de installatiehandleiding en wij hebben een plat dak) maar het is mij niet duidelijk of de extra optimizer dan direct werkt. Of moet die eerst door de installateur in het FusionSolar portaal geintegreerd worden?

Ik heb in principe geen gegevens per paneel nodig. Het gaat mij gewoon om de functie van de optimizer tijdens de momenten waar een heelft van het paneel schaduw heeft.
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus »

Volgens mij is het enkel een kwestie van aansluiten.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Plaats reactie

Terug naar “Zelfbouw installaties”